Gå til innhold

Piller mot flyskrekk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har bestandig vært livredd for å fly, det er faktisk helt grusomt!

Det har gått greit når jeg skal fly med sambo , min mor eller min bestevenninne. Altså, det har fremdeles vært tårer og panikk angst, men jeg regner alt som "går greit" så lenge jeg ikke løper ut av flyet noen sekunder før de lukker døra (Noe som jeg har gjort hver eneste gang ingen av de overnevnte personene er med.)

Men nå må jeg fly igjen, dog uten disse personene. Jeg skal fly med noen andre da, som er fullt klar over mitt problem. Men for å forsikre med om at jeg kommer meg fram dit jeg skal så har jeg gått til legen og spurt om noe beroligende til flyturen. Fikk da Sobril.

Noen som har noen erfaringer med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff kor eg kjenne meg igjen... Reise alene er noe eg aldri gjer.. Fikk utskreve valium som eg skal ta no når eg skal på min første sydentur. Desverre ikke noe hjelp fra meg, men gir tråden ett dytt i håp om at andre kan dele sin erfaring og eg vil bare si at eg forstår deg so inderlig godt, har tottalt flyskrekk/angst eg også..

AnonymBruker
Skrevet

VALIUM

Skrevet

Ja men hvordan opplevde dy tuten fra a-å

AnonymBruker
Skrevet

Ja men hvordan opplevde dy tuten fra a-å

flott,valium er flotte greier...hadde ingen problemer under flyturen...få legen til å skrive ut noe annet da?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig gode erfaringer med sobril, riktignok ikke for flyskrekk men det har hjulpet mye mot min angst.

Skrevet

flott,valium er flotte greier...hadde ingen problemer under flyturen...få legen til å skrive ut noe annet da?

Hvor lenge virket de, eg skal på en tur som varer 3t 40 m. Hvor mange mg tok du

Skrevet

Takk for alle svar:) Men leste en plass at man sovner av den, er det tilfellet? Er litt upraktisk når flyturen bare varer i 2 timer..

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar:) Men leste en plass at man sovner av den, er det tilfellet? Er litt upraktisk når flyturen bare varer i 2 timer..

jeg har ikke sovna av de,men jeg er kansje bare rar...kameraten min sa han synes jeg var så veldig våken i forhold til å ha tatt valium,jeg pleide å ta 2 omgangen. og de virker i kjempe lang tid på meg.

AnonymBruker
Skrevet

jeg kan si jeg bare ble veldig avslappa og rolig.

Gjest gjesten igjen
Skrevet

Er det noen andre som har brukt valium under flyreise og vil dele sine erfaringer med oss? skal på en 3-4 timers lang reise og skal bruke valium men vet ikke korleis eg vil reagere...

Skrevet

Jeg har tatt vival (valium) på fly, og det var superchill. :briller:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått Vival, 5mg tror jeg det er. Det funker nesten ikke på meg synes jeg. En eneste gang har jeg merket noe og da ble jeg bare veldig trøtt og sovnet etter litt. Spurte legen om jeg kunne ta større dose, men da ble han litt streng og sa at det skulle jeg ikke gjøre. :P

Ikke vet jeg. Har samme problemet som deg. Hadde trengt en angstdemper de siste 5 dagene før flyturen også i grunnen, men vil ikke gjøre meg til pillemisbruker, hehe. Pleier å ta pillen en time før flytur(anbefalt av legen) men kjenner lite selv om det står 20 min virkningstid på boksen.

Har lyst på noe annet, aller mest å bare bli kvitt hele flyskrekkhelvetet en gang for alle!! :kjefte:

En venninne har anbefalt en eller annen form for reisesyketablett som de selger over disk i England men det er visst ikke mulig å få tak i i Norge. Litt skeptisk, men det var visst et vindundermiddel av typen champagne-rus. (Lite behjelpelig når jeg ikke husker navnet, men kanskje du kan gjøre litt research)

Skrevet

jeg har flyskrekken fra helvete og det er en utrolig hemmende tilstand. har fått foreskrevet valium og vival av legen (5 mg) men det fungerer null og niks for min del. sist jeg fløy så tok jeg ti stykk vival uten effekt (nei, jeg tuller ikke).

må virkelig finne noe som funker snart, vival/valium blir rett og slett for svakt og gir meg ikke den "bort fra verden/slutte å tenke" følelsen jeg trenger.

MEN... nå er jeg immun mot enkelte stoffer som blandt annet morfinpreparater og har generellt ekstrem høy toleranse for medikamenter så dette spiller nok litt inn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tidligere fått Vival når jeg skulle ut å fly, men syntes ikke at de hjalp. I fjor skulle jeg ut å fly igjen og min nye lege anbefalte meg da Sobril istedet for Vival. Legen forklarte det med at virketiden på Sobril er mye lenger enn Vival. Av Vival får man en "topp" der man er rolig, men så går virkninga over i null. Sobril derimot slipper ut virkestoffet i små porsjoner og har da effekt over lengre tid. For meg var dette en god løsning, men jeg merker likevel at angsten er så stor at den dosen legen i utgangspunktet har anbefalt ikke er nok - så jeg har doblet dosen, noe som ble helt perfekt for meg. Opplevde heller ingen plagsomme bivirkninger, bare litt trøtt, slapp og fornøyd :sovne: Valium har jeg aldri prøvd..

Skrevet

Er det noen andre som har brukt valium under flyreise og vil dele sine erfaringer med oss? skal på en 3-4 timers lang reise og skal bruke valium men vet ikke korleis eg vil reagere...

Jeg synes det hjelper voldsomt mot angsten. Tar den bort for min del. Jeg blir litt slapp,og kaanskje littt søvnig, men det er ikke noe problem å fungere

AnonymBruker
Skrevet

Folk reagerer voldsomt forskjellig på benzodiazepiner derfor må dosen og medikamentet tilpasses hver enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...