Gå til innhold

Hvorfor all denne eksponeringen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker på facebook,blogging,instagram og til og med alle trådene her inne; Post et bilde av deg,av klærne,av en ting, av sminken etc.

Hvorfor er folk så opptatt av å eksponere seg selv? er det oppmerksomhet? Har det noe med tiden vi lever i?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mer tid på nett, mindre hjerne.

• Liker 4
Skrevet

SE MEG!!!!!!

Er vel egentlig essensen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

oppmerksomhetsbhov :filer:

Skrevet

Jeg har hverken FB, Twitter eller blogg så da føler jeg at bilde her ikke gjør noe.

Utover det tror jeg det er flere grunner, og helt sikkert forskjellige grunner. For noen er det kanskje en A-ha opplevelse å plutselig kunne være "tilgjengelig" eller vise seg frem på nye måter enn før, noen (yngre mennesker) er jo gjerne vokst opp med alle disse nettsidene og det faller kanskje naturlig?

Nå er det jo og sånn at vi legger merke til de som "eksponerer" seg mye, imens alle de som faktisk ikke gjør det ikke blir lagt merke til. Sånn sett virker det jo som det er noe alle gjør mye?

AnonymBruker
Skrevet

SE MEG!!!!!!

Er vel egentlig essensen.

Mem,er det alltid det? Eller har det noe med tiden vi liver i å gjøre? At det er "in" å fange de små og store øyeblikkene som en halvspist brødskive eller en nyfødt baby?

Kjenner jeg blir litt..lei..alle skal ta bilde av det de spiser,av smykker,av hvordan jeg ser ut akkurat NÅ,av kropper i alle mulige stillinger.

Tviler på at alt er pågrunn av etterspørsel/interesse.

Hvorfor skal alt i livet dokumenteres med bilder og legges ut overalt på nettet? Hvorfor er det så interessant for folk å se dette?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Usj,beklager unødvendige skrivefeiler. Satser på at dere skjønner meningen :)

AnonymBruker
Skrevet

Mem,er det alltid det? Eller har det noe med tiden vi liver i å gjøre? At det er "in" å fange de små og store øyeblikkene som en halvspist brødskive eller en nyfødt baby?

Kjenner jeg blir litt..lei..alle skal ta bilde av det de spiser,av smykker,av hvordan jeg ser ut akkurat NÅ,av kropper i alle mulige stillinger.

Tviler på at alt er pågrunn av etterspørsel/interesse.

Hvorfor skal alt i livet dokumenteres med bilder og legges ut overalt på nettet? Hvorfor er det så interessant for folk å se dette?

Hvis du syns alt dette er uinteressant hvorfor ser du på det da?

Jeg har blogg, men ikke FB, Twitter, Instagram, eller noe annet. Syns ikke det er overeksponering akkurat.

AnonymBruker
Skrevet

Selv så skjønner jeg ikke greia med å bry seg så mye om andre og dømme dem opp og ned.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du syns alt dette er uinteressant hvorfor ser du på det da?

Jeg har blogg, men ikke FB, Twitter, Instagram, eller noe annet. Syns ikke det er overeksponering akkurat.

hehe,ja det var det da! Hvorfor noe som helst? Går det folk rundt som aldri irriterer seg over noe? En eller annen gangen vil man bli påmint det som fascinerer/irriterer/forundrer oss

Jeg kan ikke si at jeg oppsøker dette. Men jeg ser jo allikevel oversikt over trådene her inne f.eks. Jeg har jo en og annen gangen sjekket ut blogger. Jeg har jo facebook (jeg liker facebook til den bruken jeg har det til) og ser jo over oversikten hva folk legger ut.

Det er ikke det at jeg river meg i håret av fortvilelse, jeg bare undrer meg litt over temaet :) Lurer på hva det er som driver folk, og det ser ut for meg at det er en del som gjør det samme.

AnonymBruker
Skrevet

Selv så skjønner jeg ikke greia med å bry seg så mye om andre og dømme dem opp og ned.

vet ikke om du sikter til meg,Ts nå. Føler ikke at jeg har vært så utrolig dømmende. Det er mer det at jeg synes det er mye av det samme-akkurat som om det er in. Og jeg undrer meg som sagt litt over dette "fenomenet" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...