Gå til innhold

Vann i fingrene


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har lenge hatt veldig pløsete fingre og lurer på hvordan jeg kan bli kvitt det. La merke til det når jeg skulle prøve ringen til en venninne og det bulte ut på begge sider av ringen.

Har ikke så mye vann i kroppen ellers, men merker det en sjelden gang i ansiktet. Jeg er ikke gravid, går på p-piller og er ellers frisk og normalt bygd.

Drakk alt for lite vann før, men har drukket 1,5 l vann om dagen siden nyttår.

Noen med tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg var mye plaget med hovne hender for noen år tilbake.

Den gangen drakk jeg lite vann, spiste alt for mye sukker og fint mel, og store mengder salt. Tror også jeg veide 3-4 kilo mer enn nå.

Var mye plaget med treg mage og vannansamlinger i kroppen. Tok faktisk på denne tiden avføringspiller så og si regelmessig, og merket at de dagene der jeg fikk "tømt meg", så fikk jeg også mindre vann i kroppen (også fingrene).

Så tenk litt over dietten din. Meget mulig det er der problemet ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 liter vann/drikke i døgnet er ikke alt for lite, det er akkurat passe om du har en normal aktivitet. Vi får i oss væske fra mat i tillegg.

For å drive ut vann må man drikke vann, men 1,5 liter er ikke lite som sagt.

Kutt ned på salt og saltmat og mosjoner regelmessig.

Om det ikke blir bedre så kan du høre med legen din om å få vanndrivende.

Noen matvarer er også vanndrivende, jordbær bla. Koffein er også vanndrivende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også endel vann i fingrene.. Ikke så mye ellers i kroppen, men har fått litt appelsinhud i det siste.. Følger med alderen antagelig :P

Jeg tror kanskje det er saltinntaket og mangel på mosjon som er greia i mitt tilfelle, kan hende det er det samme for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fingrene mine ble mye slankere da jeg gikk over til lavkarbo/høyfett-kosthold. Karbohydrater binder vann i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...