the_lilly Skrevet 12. april 2012 #2 Skrevet 12. april 2012 Noe enkelt og kjempegodt er å skjære opp epler i båter og legge det ut på et fat. Deretter strør du på godt med kanel og sukker. Får vann i munnen bare av å tenke på det!
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #3 Skrevet 12. april 2012 Noe enkelt og kjempegodt er å skjære opp epler i båter og legge det ut på et fat. Deretter strør du på godt med kanel og sukker. Får vann i munnen bare av å tenke på det! Jeg tror mange i tillegg har eplene i ovnen en stund også.
Armitage Skrevet 12. april 2012 #4 Skrevet 12. april 2012 Kjempegod kyllingsuppe med eple. Lurt å smake seg til med karrien da. Jeg opplever at jeg ofte trenger mer enn det som står i oppskriften ellers smaker det bare tomat. Eller tenkte du på dessertoppskrifter?
finkel Skrevet 12. april 2012 #5 Skrevet 12. april 2012 Knus kjeks (digestive e.l.) og strø i bunnen av et glass, ha over eplebiter (evt blandet med kanel og sukker), og topp med "krem": rørt philadefiaost (med melis), vaniljeyoghurt (eller naturell), kesam, eller hva som helst annet som kan passe 1
Vulpes Skrevet 12. april 2012 #6 Skrevet 12. april 2012 Skjær dem i biter (eventuelt skrell dem og), kok dem til de er møre og kjør dem i blenderen så det blir eplemost :D Trenger ikke sukker i. Veldig godt både på skiva og i havregrøten, eller med cottage cheese.
Gjest Doh Skrevet 12. april 2012 #7 Skrevet 12. april 2012 Ta ut kjernen og skjær eplet i tynne skiver. Strø over krydder(chili er godt, kanel også) og tørk i ovnen på ca 80 grader. Kjempegodt snacks. Moren til ei venninne pleide å lage dette
Havbris Skrevet 13. april 2012 #8 Skrevet 13. april 2012 Apple crumble er nydelig dessert http://hjartesmil.blogg.no/1220286956_apple_crumble.html Eplechutney er nydelig til kjøtt: http://snakk.klikk.no/Oppskrift/Eplechutney/12087889
Veronica W Skrevet 13. april 2012 #9 Skrevet 13. april 2012 Skjær båter og legg i en form, hakk mandler og strø på med rosiner.. Dryss på kanel og havregryn, pluss litt sukker.. Skjer noen tynne skiver smør med ostehøvel og strø over.. inn i ovnen til det ser ferdig ut.. server med krem eller is, mmmm
Avalon Skrevet 13. april 2012 #10 Skrevet 13. april 2012 Skrell dem, og kok dem møre med sukker, kanel og nellik. Smør en ildfast form, legg dem nedi, topp med butterdeig. Stek i ovenen. Så lager du karamellsaus. yumyum!
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #11 Skrevet 13. april 2012 TS her. Tusen takk for fantastiske svar Jeg fikk lyst å tørke tynne skiver med kanel i ovnen. (vil egentlig prøve alle, men i første omgang ) Hvordan "tørke" ?
Gjest Doh Skrevet 13. april 2012 #12 Skrevet 13. april 2012 (endret) TS her. Tusen takk for fantastiske svar Jeg fikk lyst å tørke tynne skiver med kanel i ovnen. (vil egentlig prøve alle, men i første omgang ) Hvordan "tørke" ? Ser det er mange som har skrevet om det hvis du googler "tørke epler", men jeg synes de har litt tykke skiver. Ville skjært de et par mm tykke og lagt de på en stekeplate og så helle kanel over. Tørk de på rundt 80 grader til de er tørre. Bare å teste underveis så du får de så tørre du vil tror jeg skal lage dette selv en dag også. Er jo så innmari godt Endret 13. april 2012 av Doh
AnonymBruker Skrevet 13. april 2012 #13 Skrevet 13. april 2012 Ser det er mange som har skrevet om det hvis du googler "tørke epler", men jeg synes de har litt tykke skiver. Ville skjært de et par mm tykke og lagt de på en stekeplate og så helle kanel over. Tørk de på rundt 80 grader til de er tørre. Bare å teste underveis så du får de så tørre du vil tror jeg skal lage dette selv en dag også. Er jo så innmari godt Ok, da føler jeg ditt råd Takk igjen TS
the_lilly Skrevet 13. april 2012 #14 Skrevet 13. april 2012 Jeg tror mange i tillegg har eplene i ovnen en stund også. Er utrolig godt uten også, jeg foretrekker uten steking.
Gjest EryMax Skrevet 13. april 2012 #15 Skrevet 13. april 2012 Eplepannekaker Lag pannekakerøre,skjær eplene i skiver mens røra sveller litt. Slå på komfyren å begynn å smelte smør i stekepannen. Når smøret er smeltet og varmt, så slipper du en epleskive nedi pannekakerøra. Ta så opp epleskiva med pannekakerøre på å stek den i panna. Husk å ha sukker og kanel på eplene. Dette lærte jeg i speidern
Susa Skrevet 14. april 2012 #16 Skrevet 14. april 2012 Jamie Oliver raspa epler og hadde i lapper/sveler-røra. Det smaker fantastisk med syltetøy til Og det tipset med å tørke epler til snacks vil jeg også prøve...
pinar Skrevet 14. april 2012 #17 Skrevet 14. april 2012 Epler er også gode raspet i råkost salat sammen med gulrot og kålrabi Gjerne til stekt fisk.
Djungelvrål Skrevet 14. april 2012 #18 Skrevet 14. april 2012 Enkelt og godt. Skrell og kutt 5-6 epler i små biter. Tilsett 2 ss sukker og en halv ts kanel. Kok dem i vann som såvidt dekker bitene i 1 time. Eplegrøt. Kjempegodt med fløte og kan godt fryses.
Trillrund Skrevet 14. april 2012 #19 Skrevet 14. april 2012 Veldig enkel og rask eplekos: Del epler opp i biter og tøm på dem litt vaniljesaus...
Mayflower Skrevet 15. april 2012 #20 Skrevet 15. april 2012 Skjær dem i biter (eventuelt skrell dem og), kok dem til de er møre og kjør dem i blenderen så det blir eplemost :D Trenger ikke sukker i. Veldig godt både på skiva og i havregrøten, eller med cottage cheese. Eplemosen er faktisk veldig god til svinekoteletter. Høres rart ut, men er veldig godt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå