Gå til innhold

Koslig øyeblikk

Fremhevede innlegg

Gjest Starlit
Skrevet (endret)

Man skal ikke skue hunden på hårene, som det heter :). Jeg må fortelle en episode fra da mine tre eldste barn var små. De er født veldig tett, med mindre enn et års mellomrom. Jeg var 22 år da den tredje ble født.

Jeg skulle hente den eldste i barneparken en ettermiddag, babyen lå i vognen og ettåringen satt oppå. Da er det en liten gutt på ca. 4 år, tenker jeg, som spør meg: "Er du mamma'n til (nr. 1)?" "Ja", svarer jeg, "det er jeg". "Er du mamma'n til (nr. 2) også?" Det svarer jeg også ja til. "Er du mamma'n til babyen også?" Svaret er ja til det også. Da ser gutten lenge og alvorlig på meg og sier: "Du ser ikke ut som en ordentlig mamma". Hans mor var godt over 30, så han syntes nok vi var veldig forskjellige :ler: .

Sant :)

Der jeg nå bor er det et skrekkelig stort fokus på utseende!

:dry:

Mødre skal se velstelte ut..blablabla..

Møtte på ei jente på butikken, som var noe pyntet med dyre smykker..pen sminke osv. Så oppførte hun seg i tillegg overlegent :lol:

Hmm. synes det er rart at folk forventer at man skal se rynkete ut for å være en mor :klo:

Var vel uansett ikke morsomt å høre sikkert..

Men ser omtrent unge mødre hver dag jeg i tyveårene..

Leger og professorer..osv begynner vel gjerne sent med barn tenker jeg :opplyser: grunnet årelang utdannelse...

Endret av Starlit
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ganske vanlig med denslags oppmerksomhet fra småbarn og babyer. I hvert fall skjer det meg også stadig vekk - feks på venterom hos legen.

I motsetning til deg kan jeg ikke fordra det. Jeg orker ikke sitte og smile og nikke til en baby over tid, og gjør jeg det ikke, blir jo moren skrekkelig fornærmet. :eeeh:

Forresten kaller alle småbarn kvinner for "mamma" inntil en viss alder. Etter det er det "mamma" vs "damen", helt til de også lærer å differensiere mellom "jente" og "dame". :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sant :)

Der jeg nå bor er det et skrekkelig stort fokus på utseende!

:dry:

Mødre skal se velstelte ut..blablabla..

Møtte på ei jente på butikken, som var noe pyntet med dyre smykker..pen sminke osv. Så oppførte hun seg i tillegg overlegent :lol:

Hmm. synes det er rart at folk forventer at man skal se rynkete ut for å være en mor :klo:

Var vel uansett ikke morsomt å høre sikkert..

Men ser omtrent unge mødre hver dag jeg i tyveårene..

Leger og professorer..osv begynner vel gjerne sent med barn tenker jeg :opplyser: grunnet årelang utdannelse...

??????????? WHAT ????????????

Nei, leger og professorer burde ikke få barn, de er jo SÅ gamle! Et slikt utsagn sier meg at du ihvertfall er for ung til å få barn. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...