Gå til innhold

Behandling hos psykolog


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til dere som har gått/ går til psykolog!

Hvor lenge var dere i behandling? og hvor ofte?

Ble det plutselig slutt på behandlingen eller trappet dere gradvis ned?

Er det evt noen forskjell når det gjelder tidsperspektivet om man går til privat eller offentlig behandler?

Selv har jeg gått i behandling ukentlig ved en DPS i over ett år. Folk jeg snakker synes ofte dette er veldig lenge til å være hos offentlig...Derfor spør jeg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det spørs på diagnosen din hvor lenge hvor hyppig og når avslutte.

noen går til psykologhele livet!

meg fks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer veldig an på hva slags lidelse man har. Mange psykiske problemer tar det flere år å fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som skrevet over så kommer det an på hvorfor man går til psykolog, og det er jo forskjellig fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er svært individuelt! Det varierer fra person til person og fra lidelse til lidelse, samt hvor bra terapien fungerer. Selv har jeg gått til behandling i 2 år og kommer nok til å fortsette en stund, jeg har trappet ned et par ganger men har dessverre måtte trappet opp igjen når det har gått fælt. Finnes ikke fasit svar på hvor lenge man må gå dit for å bli frisk, for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fem år har jeg hatt oppfølgning fra samme DPS. Så det varierer veldig fra hver enkelt og hvilke problemer det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesten

Jeg vet at det varierer mye. Jeg gikk til psykolog i fjor, fikk 11 samtaler før han sa stopp. Jeg mente selv det var altfor lite, da jeg fortsatt var deprimert og suicidal da jeg sluttet hos ham. Men han mente jeg var ferdigbehandlet. Visste ikke hvordan jeg skulle be om flere timer heller, syntes det hele var veldig vanskelig. På den andre siden har jeg venninner som har gått til psykolog over flere år. jeg tror nok hvor lang tid du skal gå avhenger mye av psykologen, hvilken retning han/hun praktiserer, hvor mye tid h*n er villig til å bruke på deg osv.. F.eks er kognitiv terapi relativt kortvarig, mens psykoterapi kan ta veldig lang tid.

Lykke til, håper du får en bedre psykolog enn meg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...