Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Desto mer avhengige og "svake" mennesker er, desto lettere faller de i klørne på kontrollfreaks, psykopater og andre respektløse folk, som åpenbart sjelden vil dem vel.

Jeg synes det er drøyt av deg å kalle meg psykopat bare fordi jeg liker å behandle dama litt røft ;) Mange damer liker det sånn.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis mannen ønsket å være hjemme med barn og stelle med hjemmet, ha middagen klar til hun kommer hjem, osv. så ville hun nok så fort gå lei han. Hvis kvinnen derimot ble hjemme og ordnet med hjem, vask, mat så ville mannen bli overbegeistret. Ser du poenget mitt?

Igjen, hvor er bevisene på at ting skal være/er slik fra naturens side?

For hvis ikke kan vi kun snakke om personlige preferanser, som jo er nokså subjektive. For min egen del hadde jeg slettes ikke hatt noe i mot en mann som oppfører seg slik du beskriver. Og tilsvarende hadde jeg definitivt ikke trivdes i rollen som husmor, uten noe eget liv/egne ting å sysle med.

Jeg synes det er drøyt av deg å kalle meg psykopat bare fordi jeg liker å behandle dama litt røft ;) Mange damer liker det sånn.

Det er ingen som har kalt noen psykopat. Forsøk å lese det som skrives, dersom du ønsker å bli tatt seriøst i en diskusjon.

Det som ble poengert var at svake, uselvstendige menn og kvinner lett havner i klørne på psykopater. De aller svakeste går i samme felle gang på gang, rett og slett fordi de ikke klarer å ta vare på seg selv og er enkle bytter.

Man damer liker det røft i senga. De færreste liker det røft i hverdagen...

Sexuelle preferanser må ikke forveskles med hvordan man vil leve sitt liv forøvrig. :) Det er ikke spesielt mange mennesker som søker seg til 24/7-forhold basert på dominanse/underkastelse.

Nei, vi er ikke det. Vi er veldig selvstendige dyr, men kvinnen er noe mer sårbar enn mannen når hun er gravid, og hun vil derfor ha en mann som beskytter henne og barnet.

Du mener kanskje at mennesket er et sosialt dyr, og det er riktig. Men at man er sosial er ikke det samme som at man dilter tankeløst etter hverandre i flokk.

Flokkdyr er definitivt ikke tankeløse. De fleste flokkdyr lever i komplekse sosiale sammensetninger, der hvert individ ofte fyller en egen bestemt rolle.

Vi kan teoretisere at kvinner fysisk sett er underlegne mannen og at det dermed kanskje er "meningen" at mannen skal beskytte kvinnen, men overført til praksis ser man jo at de fleste kvinner som lever i den type forhold ikke virker spesielt fornøyde. Og ikke er dette noe de fleste normale menn ønsker seg heller.

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker damer som er litt selvstendige og tar litt ansvar/initiativ. For min del er damer som er ubesluttsomme eller avhengige av andre en turn off. Føler min rolle blir mer en hjelpepleier enn en partner.

Alt med måte så klart, for mye ene eller andre veien er jo heller ikke bra :)

Gjest UngKalven
Skrevet

Hvordan vet du at dette er meningen? Meningen fra naturens side altså, ikke sett fra kulturelle og religiøse regler, som alltid har vært preget av menns behov og intereseer.

Har vi noe bevis på at menn "skal" ta vare på kvinner?

Fordi menn er større og fysisk sterkere. Derfor skal menn ta vare på kvinner og barn.

Tror du ikke noe på at menn har en grad av det behovet? Og hvis jo, hva skulle ellers grunnen være enn at det er programert i oss, tilpasset et primitivt levesett?

For vår naturlige instinkter og behov har ikke fulgt samfunnet og verdiene vi har bygd opp. Samfunnet er helt forskjellig nå enn for 5000 år siden, men menneskene er veldig like.

Det virker som dere først tenker på dagens situasjon, normer og verdier. Og utifra det definerer hva slags behov dere har. For det må jo være moderne nok.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tenker biologisk så har ikke evolusjon noe mening eller mål. Det var ikke meningen at damene skulle være de som ble fysisk underlegne. Det skjedde, og siden det var fordelaktig for "flokken", så ble strategien selektert for.

Det er ikke riktig at evolusjonen selekterer for det som er strategisk for flokken (arten). Evolusjonen selekterer for det som er strategisk for individet.

Skrevet

Jeg synes bare det er rart å kalle seg for selvstendig. Hvis en mann sier han er selvstendig hadde jeg rynket på nesen og tenkt at han hadde noen issues. Men har heldigvis aldri hørt noen menn omtale seg som selvstendige. At de liker å nyte det single livet, ja, men selvstendig? Er akkurat som når folk påpeker at de er ærlige, det skurrer voldsomt.

Jeg tok initiativet til å ta kontakt med han jeg er med nå, og han likte det. Ser ikke noe problem med det. Jeg ser ikke på meg som så voldsomt selvstendig av den grunn, jeg er avhengig av andre, og andre er avhengig av meg.

Kanskje de ser på deg som maskulin?

Hehe, jeg tenkte det samme. Enkelte kvinner ynder å kalle seg for "sterke" og "selvstendige", men jeg har aldri hørt en mann si det samme om seg selv. Bisart egentlig, litt som når en hører en liten gutt med tydelig stolthet si "jeg er FEM år, jeg!". Øhhh...javel ja. Jeg spiller som regel med i begge tilfeller, stryker dem med hårene og sier bra for deg!

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske bra at de fleste menn synes det er turn - off. Her er det stort sett jenter som har svart.

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke min erfaring ihvertfall. Usikre menn som helst vil være pappaen til dama si synes helt sikkert det, men hva skal man med sånne menn? ;)

Når det er sagt er det selvsagt forskjell på det å være selvstendig og ta initiativ og det å fullstendig overkjøre noen - akkurat det er vel turn off for de fleste, både kvinner og menn.

Det handler da ikke om det. Men om du av prinsipp ikke kan la meg helle oppi en kopp kaffe for deg fordi du er "selvstendig" så sier det seg selv at noe skurrer å at du blir vanskelig å leve med i lengden. Kvinner som går rundt med en "jeg er selvstendig" - holdning utstråler mye usikkerhet og umodnhet, for det burde strengt tatt ikke være nødvendig å presisere. De fleste funksjonsfriske, voksne mennesker over 20 er faktisk det.

Skrevet

Så en interessant dokumentar "Min biologiske klokke" på SVT2 i går. Den handlet om en 35-36 år gammel single jente fra Nederland som var redd for å bli for gammel til å få egne barn. Hun datet masse i tillegg til å undersøke muligheter for å kunne bli gravid mange år fram i tid. Enden på visa var at hun frøs ned egg som "forsikring" for fremtiden. Det jeg synes var mer interessant var at det også ble diskutert hvorfor hun hadde vært single de siste 5 årene.

Noen mente bestemt at hun var blitt for selvstendig, skulle fikse og ordne alt selv (også på dater) og på den måten ikke ga noe inntrykk av å trenge noen. Kjente meg veldig godt igjen i hennes situasjon, er også en som liker å fikse det meste selv og tar "kontroll" på en date om mannen jeg møter ikke kommer med klare forslag. Og av alle mennene jeg har datet er det veldig få som vil møte meg igjen. Så er spørsmålet:

Synes menn virkelig det er turn-off med selvstendige damer som tar initiativ? Får jo stadig høre her på forumet at vi ikke gjør nok i en datingfase??

Hva skal jeg med noen som ikke har bruk for meg, og som jeg ikke har bruk for?

Blir ikke noe parforhold da.

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du er selvstendig og ikke overkjørende, så er det bare tiltrekkende for min del.

Jeg tror allikevel mange menn og kvinner skylder på slike ting, når de egentlig bare har for høy standard og for lite selvinnsikt selv.

Skrevet

Det handler da ikke om det. Men om du av prinsipp ikke kan la meg helle oppi en kopp kaffe for deg fordi du er "selvstendig" så sier det seg selv at noe skurrer å at du blir vanskelig å leve med i lengden. Kvinner som går rundt med en "jeg er selvstendig" - holdning utstråler mye usikkerhet og umodnhet, for det burde strengt tatt ikke være nødvendig å presisere. De fleste funksjonsfriske, voksne mennesker over 20 er faktisk det.

Nå snakket TS om det å ta initiativ, ikke det å tviholde på retten til å alltid helle kaffe i sin egen kaffekopp, så da var det det jeg gikk ut ifra. Og jeg mener at menn som ikke tåler at kvinner tar initiativ er usikre på seg selv ja.

Jeg synes forøvrig ikke noe om kvinner som oppfører seg som mammaen til kjæresten sin heller.

• Liker 4
Skrevet

Selvstendige kvinner er definitivt turn-on og hun kan til og med være feminist, så sant hun ikke er en feminazi.

:)

• Liker 1
Skrevet

Selvstendige kvinner er definitivt turn-on og hun kan til og med være feminist, så sant hun ikke er en feminazi.

Enig med den her. Feminazier liker jo ikke menn uansett, så det er ingen fare for at vi møter på dem :fnise:

Gjest Cosette
Skrevet

Det har ofte med hvilke signaler man sender. Utstråler du "hvordan passer du inn i mitt liv", heller enn "hvordan kan vi tilpasse oss hverandre"?

Jeg tror det er få menn (og kvinner) som ikke liker en partner som evner å stå på egne ben når det trengs. Men man må også evne å vise svakheter og være sårbar. Alle ønsker vi å få elske og bli elsket tilbake, uansett hvor godt vi klarer å organisere livene våre på egenhånd. Man må tørre å vise dette ønsket, vise at daten spiller noen rolle, at den betyr noe. Og selvsagt også la den man dater få være med på å bestemme hvordan daten skal utarte seg, ikke overkjøre. I stedet for å gå inn i daten med et kontrollbehov og masse initiativer klare til å tas, vær avslappet og ha innstillingen at dere sammen skal finne ut av hva som skal skje i et naturlig tempo. Det er helt OK at det blir litt kleint og stille til tider når man ikke kjenner hverandre så godt, jeg tror mange forventer at kjemien skal være der øyeblikkelig og om man ikke "get on like a house on fire" med en gang er daten mislykket.

• Liker 2
Skrevet

Det kjem vel an på kva ein meiner med sjølvstende - verkar som om nokon meiner at sjølvstende er det same som å overkøyre andre.

For meg er i alle fall ein sjølvstendig person ein person som tek eigne val og tek vare på seg sjølv, ikkje ein person som må styre partnaren i eitt og alt.

• Liker 1
Skrevet

Liker at damen er feminin :D, men om hun er dominant og kontrollerende, blir det for mye for meg i alle fall. Sikkert en del menn som liker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...