Gå til innhold

Osteopati mot hodepine/migrene?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg lurer på om det er noen som har erfaringer fra osteopati i sammenheng med hodepine/migrene?

Noen som vet hvor mye en time koster sånn ca og hvor mange behandlinger som er vanlig?

Fikk tips om en artikkel på tv2 om at osteopati kunne hjelpe mot migrene. Min lenke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går til osteopat med nakkeslengskade med mye nervesmerter og sinnsyk hodepine når smertene er som verst.

Bare etter 4 behandlinger har jeg fått mye lindring av smertene.

Er spent på om dette er noe av varig art men er for tidlig å si ennå.

Mild og skånsom behandling.

Har forsøkt fysio, koropraktor, nåler og vakum tidligere, men det endte med helt sinnsyke smerter etterpå.

Mens hos osteopaten er det "verste" reaksjonene litt ømhet og svimmel. Men så har han også vært svært forsiktig til nå også pga reaksjoner fra andre behandlingsmåter.

Fordelen her er at osteopaten ser på HELE kroppen i en sammenheng. Noe jeg ikke har opplevd de har gjort hos de andre behandlingsmåtene jeg nevnte.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Har lest litt varierende resultater så det er vel noe som varierer fra person til person. Håper det får en varig effekt hos deg :)

• 9 måneder senere...
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på reglene, blant annet for å legge ut epostadresse og for å signere innlegg med fullt navn.

kosemose, mod

Skrevet

Har ikke noe erfaring fra osteopati, men har funnet noe som har hjulpet meg med migrene hvertfall :) Slet veldig med det tidligere, men har ikke hatt det på rundt 9 mnd nå :biggrin: Det er rett og slett en 100% naturlig juice med masse helsebringende urter. Håper du finner noe som hjelper på deg, unner ingen å ha migrene..:(

Skrevet

Har ikke noe erfaring fra osteopati, men har funnet noe som har hjulpet meg med migrene hvertfall :) Slet veldig med det tidligere, men har ikke hatt det på rundt 9 mnd nå :biggrin: Det er rett og slett en 100% naturlig juice med masse helsebringende urter. Håper du finner noe som hjelper på deg, unner ingen å ha migrene..:(

Hvor kan man få tak i den? Jeg sliter så med migrene! Er desperat for noe som faktisk funker.

Anonym poster: 2721ded16d5a55a0a3cc496d60fbe685

Gjest navnelapp
Skrevet

Hvor kan man få tak i den? Jeg sliter så med migrene! Er desperat for noe som faktisk funker.

Anonym poster: 2721ded16d5a55a0a3cc496d60fbe685

No vil lykketroll9 at du skal sende h*n ein pm, og bønnfalle h*n om å selge deg den juicen, og det vli h*n gjerne. FYI: Viss den hadde virka hadde den vore medisin for lenge sidan. Det er det som skjer med urter som virkar: Dei blir medisin.

• Liker 1
Skrevet

Alle urtene som er i har i lang lang tid blitt brukt i medisin. En av urtene, matrem, har samme effekt som acetylsalisylsyre, som blir brukt mot både hodepine, feber osv. For et år siden hadde jeg sagt akkurat det samme som deg, at dette bare er tull, men det var før jeg så effekten.

Gjest navnelapp
Skrevet

Acetylsalisylsyre får du også i dispril, eg gjettar på at det faktisk er billigare per dose enn den fancy juicen du skal selge. Osteopati har dokumentert ei viss effekt for migrene. Den medisinen som verkeleg har effekt er medisin som inneheld triptaner. Dei medisinane som inneheld dette virkestoffet er Imigran, Naramig, Zomig, Mazalt, Almogran og Relpax. Dei virkar ved å få blodårene i kroppen (og i hovudet) til å trekke seg saman, for det som gjer migrena så smertefull er at blodårene utvidar seg. Dei aukar også produksjonen av serotonin, "lykkehormon" i kroppen.

Acetylsalisylsyre er eit gamalt preparat som virkar smertestillande og febernedsettande. Det finst ikkje Acetylsalisylsyre i matrem, derimot finst det små forekomstar av parthenolid, som har ein likande effekt. Behandling av migrene med parthenolid må skje over lang tid, og vert hovudsakleg brukt der triptaner ikkje hjelper pasienten. Det har også vore problematisk å bevare virkestoffa i matrem, dei overlever dårleg i alkoholekstrakt, noko betre i tørka vare. I teorien burde ein kunne bruke fersk matrem i sommarhalvåret, men utfordringa er at den smakar og luktar intenst og ubehageleg. Eg har den i hagen min, og den er pen, men luktar ille.

Skrevet

Ja takk, jeg vet det. Jeg sier ikke at dette er noe mirakelmedisin som virker over natten, og det er ikke det jeg skal frem til heller. Men i stedet for å ty til medisiner som ikke er bra for kroppen (selv om de virker), vil jeg heller ta noe som er bra for kroppen. Restene etter en Paracet f.eks. kan ligge i kroppen opptil 6mnd, og det er ikke jeg interessert i.

Jeg har heller ikke sagt at osteopati ikke fungerer. Poenget mitt er at det dette har hjulpet meg og flere, og at man ikke alltid behøver å gå på medisiner, få behandlinger mm.

Og jeg vet ikke helt hvor du har fått at jeg skal selge noe som helst. Jeg nevnte noe som fungerte for meg.

Og før du begynner å rakke ned på noe(n) og komme med gjetninger, er det en fordel å faktisk vite hva personen snakker om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...