Gå til innhold

Reaching for perfection


Perfection

Anbefalte innlegg

Hei!! :hoppe: Velkommen til min dagbok!

Først så kan jeg vel si at denne dagboken vil omhandle mye rart. Grunnen til at jeg ønsker å starte min egen lille dagbok her inne er fordi jeg vil kartlegge livet mitt litt bedre og loggføre dagene mine. Også er det jo alltid koselig med litt tilbakemeldinger og slikt forskjellig, så derfor tenkte jeg at en dagbok på KG ville vært meget interessant. :sjenert: Er ganske ny her, så ser frem til å eventuelt bli kjent med andre sjeler her inne! :hoppe:

Kan vell fortelle litt om meg selv. Jeg er en 18 år gammel jente som er 173 høy og veier 73 kg. I alle de år har jeg slitt med mitt eget selvbilde, dette på grunn av mobbing som jeg opplevde som ung. Ble kalt for hun feite, hun stygge, det misfosteret og ja you name it. Fikk veldig ofte høre slemme og fæle ord. På grunn av mobbingen utviklet jeg som 12/13 åring alvorlig depresjon og angst. Når jeg var 14 år fikk jeg min første psykolog, og har samme psykologen den dag i dag. Har blitt medisinert i hytt og pine og tilbydd innleggelse, men jeg har takket nei til det alle gangene. Har slitt med fæle selvmordstanker som i ny og ne besøker meg, men som jeg greier å skyve bort. Er også ex-selvskader. Liker å kalle meg det, men er ikke så sikker på om jeg er det. Har iallefall vært skadefri i 1 måned i dag. Lengste jeg har vært skadefri er 8 måneder.

Denne dagboken kommer ikke til å handle så mye om psyken min, selvfølgelig blir den nevnt i ny og ne men det er ikke hovedgrunnen til at jeg skriver dagbok. Mitt ønske er å rett og slett endre livsstilen min og komme meg ordentlig på beina. Jeg er lei av å isolere meg, lei av å ligge i sengen hver dag og stirre i taket og føle meg mislykket, og jeg er lei av å bare føle meg som den usynlige jenta som ingen ser. Jeg vil bli lagt merke til, jeg vil få selvtillit og jeg ønsker å få noe ut av livet mitt. Og for å greie dette må jeg rett og slett legge om livsstilen min.

Kan også fortelle at jeg har en fantastisk kjæreste som jeg elsker over alt på jord! Han er 23 år gammel og er for tiden bortreist, har vært det i 5 uker. Dette gjør at jeg sliter enda mer, ettersom jeg er svært avhengig av han. For å si det slik, forelskelsen min er så og si psykotisk. Blir helt gal uten kjæresten min. Heldigvis er han hjemme om to uker, noe som jeg ser utrolig frem til! Han er den største støtten jeg har og den mest fantastiske mannen i verden. Uten han vet jeg ikke hvordan ting hadde gått.

Ellers går jeg på skole, 1 år på videregående. Henger som dere sikkert ser litt etter, i tillegg til at jeg har oppdelt skoleår. Så da vet dere litt. Legg gjerne igjen et spor om dere ønsker å følge med, og gjerne om dere ønsker at jeg skal følge dagboken deres!!! :goodbye: Dere kan forresten kalle meg Nora. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12.04.12

08:54

I natt har jeg ikke sovet. Har drukket en del kaffi og bare sittet på nettet og kikket rundt. I tillegg har jeg snakket med min kjære i et par timer, noe som har gjort meg veldig, veldig glad! Er i godt humør for øyeblikket og ser lyst på livet. :biggrin: På grunn av null søvn regner jeg med at det blir dårlig med eventuelt trening og mat i dag, men få se hva som skjer. Skal også til psykologen klokken 12:00, har ikke vært der på evigheter.

Snart må jeg også ringe legekontoret for å få utskrevet en resept.. Gruer meg skikkelig, ettersom jeg har telefonskrekk. Blir skummelt... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Jeg så tråden din som "overvektig", og vil gjerne følge med her. Litt moro at jeg valgte å titte i dagboken din pga trening, men når jeg leser så ser jeg at du sliter psykisk på samme måte som meg. :) Jeg har forøvrig vær skadefri i 2 år og 8 måneder.

Lykke til med trening og livsendring, gleder meg til å følge med videre her. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 år og 8 måneder? Så flink du er! :hoppe: Og tusen takk for at du vil følge med, så koselig! :biggrin:

Ja, håper virkelig det. Har endelig fått ringt og det gikk fint. Ble sittende der å skjelve og svette og alt mulig tull, men det gikk heldigvis flott. Er så skummelt det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg klarte å kutte ut helt når jeg var 18. Kanskje du også klarer det denne gangen? :)

Ja, det er veldig ekkelt. Men det blir bedre for hver gang du ringer, det skal sies! Det som kan hjelpe er også å skrive en jukselapp med det du skal si og ha den foran deg. Det gir i hvertfall meg litt trygghet. :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, jeg klarte å kutte ut helt når jeg var 18. Kanskje du også klarer det denne gangen? :)

Ja, det er veldig ekkelt. Men det blir bedre for hver gang du ringer, det skal sies! Det som kan hjelpe er også å skrive en jukselapp med det du skal si og ha den foran deg. Det gir i hvertfall meg litt trygghet. :skravle:

Håper virkelig det! :)

Er det jeg bruker å gjøre også. Må alltid ha det, om ikke går det helt feil!

høres ikke ut som du har hatt et lett liv. Håper det går bra med deg.

Tusen takk, så snill du er. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12.04.12

20:49

God kveld! :sovne:

Jeg er veldig sliten og trøtt nå. Har vært en lang dag uten søvn. Har i skrivende stund vært våken i over 24 timer. Det tærer virkelig på energien og humøret. Nå ligger jeg godt i sengen min og slapper av, skal prøve å vente til iallefall klokken 22:00 før jeg legger meg. Kan ikke sovne for tidlig, da ender det med at jeg står opp i 04:00/05:00 tiden om natten og det er så og si like ille som å i det hele tatt sitte våken hele natten. Har fått gjort litt i dag, vært en kjapp tur hos psykologen og hentet noen piller på apoteket. Har også fått ordnet meg time med legen for å diskutere medisiner! Sluttet brått å ta medisinene jeg gikk på i ren protest, ettersom virkningen var langt ifra slik den skulle. Forbanna lege som feilmedisinerer meg slik, arg. :kjefte: Forhåpentligvis får jeg noe som fungerer denne gangen, da også inkludert sovemedisin sånn at jeg kan få tilbake søvnen min. Er faen så lei av å gå rundt som en zombie døgnet rundt, vil ha noe som fungerer og gjør at jeg kan sove om natten og være våken om dagen.

Ellers har dagen vært ganske ok, har pratet lenge med elsklingen min og dette har fått opp humøret mitt en del. Han har vært ekstra koselig, snill og søt i dag også siden han har hatt en bra dag. Og det liker jeg, er min kjære glad så er jeg også glad. Utrolig hvor glad han kan gjøre meg, til tross for hvor depressiv og stygg jeg kan være oppi hodet mitt. :rodmer:

Kan skrive hva jeg har spist og drukket i dag, da:

1 liten Kinder Maxi sjokolade

2 pakker Yum Yum nudler med biffsmak

2/8 stykker Big One Pepperoni pizza med litt Idun rømmedressing

1 1/2 små Burn energidrikk

Har ikke vært flink i dag. Men er rett og slett fordi jeg er sliten. Orker ikke stabilisere mat og drikke da. Skal prøve meg frem i morgen og ser hvordan det går når jeg er mer våken. :jepp:

Endret av Perfection
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13.04.12

03:25

Jeg var ganske dum som la meg klokken 21:30 og trodde at jeg kunne greie å sove til neste dag var godt i gang. Men nå sitter jeg her da, lys våken. Jeg fryser utrolig mye, ansiktet mitt gjør vondt, øynene mine er hovne og jeg har mest lyst til å bare legge meg ned igjen, men jeg er litt for rastløs til det. Hater dette, at jeg driver å våkner og våkner og våkner i løpet av natten. Sliter med akkurat samme søvnproblemene som pappa. Liker det overhodet ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne søvnproblemer hadde jeg også en lang periode, men heldigvis forsvant det omtrent helt når jeg startet å spise ordentlig og nok, og trene. Hender jeg våkner innimellom enda, men nå får jeg hvertfall sove igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det er på grunn av kostholdet mitt at søvnen er slik som den er, ja. Derfor jeg tenkte at jeg skulle få endret på kostholdet mitt og begynne med trening, litt vanskelig men skal nok få gjort noe med det snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13.04.12

18:17

Da er ferien i boks. Skal reise sammen med familien min. Er ikke noe jeg gler meg så mye til, for å si det slik. Hater familieturer og er ikke så begeistret for syden, ettersom jeg føler meg svært dårlig i sommerklær og bikini. Har veldig stygge arr på lårene mine etter selvskading. Men nå er det vell på tide å legge seg i hardtrening for å trimme bort flesket, tenker jeg... Håper jeg greier å løpe en tur på tredemøllen i kveld, og kanskje trene litt cardio! Må søke rundt på nettet etter forskjellige øvelser. Kostholdet får jeg ta etterhvert, går ikke så bra med det, men jeg kan i det minste starte med treningen.

Det som jeg syns er vanskeligst med å endre livsstilen er å endre kostholdet. Å begynne med trening og daglige aktiviteter er egentlig ikke noe jeg gruer meg til eller har problemer med, men det å endre kostholdet det er litt fælt. Jeg er overhodet ikke flink til å spise middag, og spesielt ikke frokost! Dette med mellommåltid er jeg heller ikke glad i (frukt, grønnsaker osv), for jeg blir dårlig i magen av slikt. Jeg er vandt med ett måltid om dagen, kanskje to. Småspiser ikke så veldig mye heller, og klør meg et par ganger i hodet på grunn av det ekstra fettet. :klo:

Nå har jeg selvfølgelig falt for fristelsen og kjøpt meg en energidrikk og en pakke med påskeegg. Faen altså! Fy meg. Men spiste en litt sunn og god middag i dag. Kommer en oversikt over hva jeg har spist senere i dag... Og muligens oversikt over treningen, om jeg får trent.

Er ikke så glad i å trene heller, føler meg så dum. Føler at alt jeg gjør er feil, føler at jeg blir glodd på og ledd av, føler at folk står å peker på meg og gjør narr av meg når jeg faktisk trener i et rom med fire vegger og null vindu, samt null mennesker... Tror det er traumer fra barndommen eller noe, vet ikke.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13.04.12
18:27

Herrefred! Fant bilde av denne kroppen i en tråd her på forumet (var ei som hadde skrevet noe om at hun var helt besatt av den, forstår henne godt for å si det slik).
tumblr_lvr82offDT1qespeqo1_500.png
Du verden! Perfeksjon! Hadde jeg bare kunne fått en slik kropp. Vet at det er umulig å få en kropp som er 100% lik det her, men er en så veltrent og slank kropp jeg har lyst på. Kanskje med litt mer fett. Å bli syltynn er ikke noe jeg ønsker, ettersom det er en kroppsform jeg faktisk ikke hadde kledd. Ser ikke for meg meg selv som en syltynn, spinkel jente. Dessuten flipper kjæresten min ut om der ikke er noe ekstra å ta i. :P

Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder som motiverer meg! Eller "kropper" som motiverer meg, hehe. Se så fine, da!
tumblr_lx81nfAWxK1qh7t6yo1_500.jpg
tumblr_m20y5tRYqp1r9o9gqo1_500.jpg
tumblr_m1hkryvl6C1qbfia9o1_500.jpg
tumblr_lnem7i9X6A1ql40rao1_500_large.jpg

Øverst liker jeg begge kroppene, men liker faktisk den "før" kroppen best. Litt mer å ta i. Dette er ikke kropper jeg vil ha, men det er kropper jeg syns er flotte og som jeg gjerne kunne tenkt å ligne litt på! Kan jo slenge med bilder av min egen kropp (har ikke med beina...), for å vise hvor lang vei jeg har å gå.

Huffa meg! Men seriøst, hva er det som feiler magen min? Den ser så rar ut! Forstår det ikke.. Liksom, den står ikke rett ut, den er ikke "bolle", det er to boller også går det inn! Hva faen! :P

Endret av Perfection
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser ikke ut som du har så veldig lang vei å gå da, og du har jo anlegg for å få en drømmekropp! Syns forøvrig du har veldig fin kropp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20:44

13.04.12

Da har jeg trent! :hoppe:

Siden jeg er 100% nybegynner på trening, så ble det en kort treningsøkt på ca. 30 minutter. Må komme i ok form før jeg legger meg i ordentlig hardpress! Skal se om jeg husker hvordan jeg gjorde alt nå... Skal lære meg å notere mer detaljert!

5 minutter sakte gange

5 minutter rask jogging

2 minutter sakte gange

5 minutter rask jogging

3 minutter sakte gange

1 minutter sakte jogging

1 minutter spurt

10x3 jumping jacks

10x3 sit-ups

30 sekunder planken

10x3 hofteløft

Sånn... Huff! Sliten. Så har jeg selvfølgelig tøyet ut men vet ikke hva øvelsen heter, derfor skriver jeg dem ikke. :sjenert: Tøyet ut i 5 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :goodbye:

Vil gjerne følge boka di! :)

Synes du er flink som har kommet i gang med treningen! Håper på å kunne få litt motivasjon selv til å trene. :sjenert: Fått beskjed av legen om ansamling av vann i kroppen, så sliter med smerter her og der, som jeg forhåpentligvis kan bli kvitt med trening og omlegging av kosthold! Bare å begynne! :fnise:

Har ikke slitt med det samme som deg når det kommer til psyken, men har vært borti depresjon og lignende.

Synes du er flink, og jeg respekterer veldig de som klarer å komme seg ut av selvskading, og som i tillegg klarer å få til livet! :)

Heier på deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...