Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Termin er rett rundt hjørnet og det siste vi trenger er babycall.

Syns jo det er jo en jungel i seg selv.

Har sett på supernova og doro BM50, men sannelig blir jeg så fort i tvil..

Mange som har forskjellige erfaringer.

Har prøvd å lese en del på nett men mange av trådene er gamle!

Derfor lurer jeg på hva du bruker og om du er formøyd? Ville du valgt annerledes om du kunne byttet?

Vi har ikke bruk for babycall med kamera.

Takk for all hjelp ! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke kjøp billig-babycall på IKEA eller Clas Ohlson i alle fall! Ellers kommer det veldig an på bruksområder. Skal babycallen stå på soverommet eller flyttes mellom seng og vogn? Oppladbar foreldreenhet er et must i alle fall.

Vi har Avent sin digre klump til soverommet + en Topcom til vogna (brukes lite). Tidligere hadde vi en billigtype som slukte batterier, og ikke kunne lades opp. Den byttet vi.

Skrevet

Legger gjerne i litt penger så lenge jeg får noe godt ut av den :)

Blir nok til at vi bruker den i seng og vogn :)

Skrevet

Vi har supernova, men jeg kan ikke si at jeg er helt fornøyd. Hørte mange skrøt av den og den er kommet godt ut av det på tester.. Men vi opplever ofte at andre babycaller slår inn (ja, vi har byttet kanaler, flere ganger).

Det jeg synes er viktig er at begge enhetene kan lades, synes det er greit å ha temperaturmåler for da kan jeg følge med om det blir for varmt/kaldt. Bruker ikke varsleren for temperatur. Kamera synes jeg er tull, har ikke savnet det i det hele tatt.

Vi bruker vår både på dagen og natten.

Skrevet

Ikke kjøp billig-babycall på IKEA eller Clas Ohlson i alle fall! Ellers kommer det veldig an på bruksområder. Skal babycallen stå på soverommet eller flyttes mellom seng og vogn? Oppladbar foreldreenhet er et must i alle fall.

Vi har Avent sin digre klump til soverommet + en Topcom til vogna (brukes lite). Tidligere hadde vi en billigtype som slukte batterier, og ikke kunne lades opp. Den byttet vi.

Har du dårlige erfaringer med Ikea sin? Vi kjøpte den, etter å ha hørt at den skal være grei. Har ikke brukt den veldig mye ennå, men har ikke noe stygt å si om den foreløpig. Det eneste er jo at jeg lurer på hvordan jeg vet når jeg skal bytte batteri på senderen.

Skrevet

Vi har supernova, og er veldig fornøyd. Det som er fint med den, er at den kun overfører barnegråt-frekvenser, pluss at den venter litt (et sekund eller noe) før den begynner å sende.

Det at den venter litt betyr at babycallen ikke nødvendigvis slår inn hver gang babyen bare grynter eller hoster litt.

Vi har også en babycall med kamera, men den overfører alle frekvenser, slik at den slår inn hvis det f.eks. er støy utenfor vinduet. Holdt på å blir gal av å bli vekket om natten for alt mulig i den perioden vi brukte den babycallen. Nå bruker vi supernovaen, og så skrur vi på den med kamera bare ved behov.

Skrevet

Vi har en babycall fra Neonate. Super rekkevidde, temperaturovervåking av babyens soveplass, lav stråling og den varsler hvis enhetene ikke har kontakt.

Mange kanaler å velge i, vi har aldri hatt trøbbel med forstyrrende signaler, tross mange babycaller tett på.

Skrevet

Takk for svar :)

Foreløpig ser det ut som vi velger supernova :)

Skrevet

Har du dårlige erfaringer med Ikea sin? Vi kjøpte den, etter å ha hørt at den skal være grei. Har ikke brukt den veldig mye ennå, men har ikke noe stygt å si om den foreløpig. Det eneste er jo at jeg lurer på hvordan jeg vet når jeg skal bytte batteri på senderen.

Nei, har bare hørt at den sluker batterier slik som Clas sin billige.

Skrevet

Vi har SuperNova og er kjempe fornøyde!

Skrevet

Vi har bestilt fra nettet, angelcare. Det er en babycall med en plate man legger under madrassen som sier i fra dersom ungen ikke puster eller beveger seg på de antall sekunder du ønsker å stille den inn på. Vi har den på 15 sek. Med den er det en dings som ser ut som en minimalistisk engel med nattlys,, og så på den vi har med ut av rommet har et display som vi kan se hjerteslag, temperatur osv og den har flere kanaler og virker super bra, vi er strålende fornøyd med den:) kostet ca 300 på ebay.

Skrevet

Vi har Doro BM50 og er godt fornøyde med den. Har vel hatt den i 2,5 år omtrent, ingen problemer, utover at lillejenta på et tidspunkt klarte å pille av temperaturmåleren, så den er litt hissig på at det ikke er noe temperatur å måle. :ler: Men det er jo ikke akkurat et generelt problem, og mye grunnet latskap siden vi aldri gadd å koble den lille dingsen på igjen. ;) Klar og fin lyd, har aldri hatt noen forstyrrelser på lyd/frekvens. Har bare brukt den på soverommet, da, siden lillejenta aldri var noe særlig til å sove i vogn.

Skrevet

Vi har Avent sin med kamera og er veldig godt fornøyd med den. Det eneste er at den skrur seg litt kjapt inn for andre lyder utenfra og sånt, men ikke verre enn at vi bruker den hver natt uten større irritasjon. Musikkfunksjonen er også fin, jenta vår roer seg ofte umiddelbart om vi setter på de små melodiene :)

Skrevet

Vi har supernova, men jeg kan ikke si at jeg er helt fornøyd. Hørte mange skrøt av den og den er kommet godt ut av det på tester.. Men vi opplever ofte at andre babycaller slår inn (ja, vi har byttet kanaler, flere ganger).

Det jeg synes er viktig er at begge enhetene kan lades, synes det er greit å ha temperaturmåler for da kan jeg følge med om det blir for varmt/kaldt. Bruker ikke varsleren for temperatur. Kamera synes jeg er tull, har ikke savnet det i det hele tatt.

Vi bruker vår både på dagen og natten.

Signerer denne. Vi har også supernova, og har flere ganger opplevd å få andre babycaller på den.

Ellers er vi fornøyd med den, men jeg synes dekningen er ganske dårlig. Trodde det først bare var vår leilighet, men den er sånn andre steder også.

Veldig glad vi har med temperaturmåler!

Skrevet

Vi har også Doro bm50 og er enig med *Joyce* på alle punkter. Kjempefornøyd! På salg hos babycare nå til 449,-, vanlig pris er ca 1000,-

Skrevet (endret)

Vi har SuperNova babycall. Veldig veldig fornøyd. Lang batteritid, høyt volum på foreldredelen og temperaturmåler. :) Ville ikke valgt anderledes.

Hvis du har trumf-bonus (det bonuskortet man bruker på diverse matbutikker og bensinstasjoner)så kan den kjøpes på Flust.no. Der kan man kjøpe diverse varer for trumf-bonus. Vår babycall kostet sånn sett veldig lite. ;)

Endret av Teriyaki
Skrevet

Har også doro bm50 og er fornøyd med den :)

Aldri fått inn forstyrrelser, oppladbar foreldredel, kan stille sensitivitet fra foreldredelen, varsler hvis den mister kontakt, viser temperatur.

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med babycall som har live video? Fant en test av slike og de virker jo smarte. Men, vi har et rekkehus, og soverommene i øverste etasje, og stua nederst. tre etasjer totalt. Når knerten kommer og skal sove øverst, så er det kansje for stor avstand?

Skrevet

Takker for alle svar :)

Vi endte opp med SuperNova.

Vi har også testet den ut med at den ene lager babylyder på rommet mens den andre er i stuen :fnise:

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...