Gå til innhold

Ingen mens..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle kloke hoder her inne på kvinneguiden!

Nå er det litt over en uke siden jeg skulle hatt mensen, og jeg lurer egentlig på hva som skjer med kroppen min! For ca 4 mnd siden så begynte jeg å få småblødninger i ca en uke før mensen, men jeg tenkte ikke noe spesielt over det der og da, siden jeg vet at det er ganske normalt.

Men denne gangen så hadde jeg disse småblødningene mye lenger enn de andre gangene, og jeg har ennå ikke fått mensen!

Jeg har også hatt litt på følelsen at jeg burde ha sjekket meg for kjønnssykdommer for en stund siden(er lenge siden jeg hadde sex sist), men kan man miste mensen pga en kjønnssykdom? Hva annet kan det være?

Veit at det lureste hadde vært å dratt til legen, men er ikke så veldig glad i det..

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonym
Skrevet

Vanskelig å si hva dette kan være. Mye som kan gi blødningsforstyrrelser...bla hormonforstyrrelser. Har du feks nylig byttet p-piller? Stresser du mye for tida?

Det lureste du kan gjøre er å bestille deg en time hos legen din:-) Derfra kan du evt bli henvist videre til gynekolog.

Lykke til:-)

Skrevet

Hei alle kloke hoder her inne på kvinneguiden!

Nå er det litt over en uke siden jeg skulle hatt mensen, og jeg lurer egentlig på hva som skjer med kroppen min! For ca 4 mnd siden så begynte jeg å få småblødninger i ca en uke før mensen, men jeg tenkte ikke noe spesielt over det der og da, siden jeg vet at det er ganske normalt.

Men denne gangen så hadde jeg disse småblødningene mye lenger enn de andre gangene, og jeg har ennå ikke fått mensen!

Jeg har også hatt litt på følelsen at jeg burde ha sjekket meg for kjønnssykdommer for en stund siden(er lenge siden jeg hadde sex sist), men kan man miste mensen pga en kjønnssykdom? Hva annet kan det være?

Veit at det lureste hadde vært å dratt til legen, men er ikke så veldig glad i det..

Spiser du mat da?Ikke for å være ufin, men noen slanker seg og trener så mensen forsvinner...

Er det noe unormalt går man til legen. Konsekvensen av å ikke gå kan mange ganger være mye verre enn å ubehaget med å gå dit.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Hm, har ikke brukt p-piller på en god stund.. Og jada, spiser mat som vanlig:)

Men er sant det, er vel egentlig bedre og bare bestille time..

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt samme problemet. Men når jeg endelig kom meg til legen så fortalte hun at jo mer man bekymret seg over det og tenkte over det, jo lenger tid tar det faktisk. Det vi tenker og etterhvert begynner å bekymre oss over gjør at kroppen automatisk tror det er "sant". Dra til legen du så får du klarhet i hva dette er:)

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke uvanlig å hoppe over en syklus uten at det er noe galt. Om du ikke får mensen igjen når du skal neste gang så kan du kontakte lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...