Chanet Skrevet 11. april 2012 #1 Skrevet 11. april 2012 Hei dere. Første gang på forumet, og etter å ha prøvd alt av produkter (over en lenger periode) og snakket med legen min, - som ikke mener noe annet enn at jeg kan prøve Vanilje yoghurt i underlivet så spør jeg dere om hjelp. For ca. 3 år siden begynte jeg på tetracykliner. Jeg gikk på disse i 6 måneder. Jeg hadde hatt soppinfeksjon før denne perioden også, men det har blitt mer, mye mer etter jeg gikk på tablettene. Som gynekologen sa; "Da ber du om det". Vel.. Jeg var langt nede pga av uren hud i ansiktet og antibiotika var siste utvei, og ja, det var verdt det. Sitter i dag uten en prikk i fjeset og er lykkelig for det. Tilbake til problemet. Jeg har konstant soppinfeksjon. Det kommer så fort jeg blir litt irritert nedentil,enten av toalettpapir, undertøy, og ikke minst sex. Det er såvidt samboeren og jeg får begynt før vi må stoppe for jeg blir sår og det blir fryktelig vondt og ubehagelig. Hvis jeg ikke allerede hadde det før jeg hadde sex får jeg det dagen etter. Dette ødelegger fryktelig mye for både kjæresten og meg selv. Jeg har ingen lyst what so ever, da jeg vet at det ender med sårt underliv i 1-2 uker etterpå. Vi har selvsagt prøvd det meste. Med, uten kondom (flere typer, også fra apoteket) Glidemiddel flere typer, "rett på" da forspill gjør det sårt før vi kan begynne. Awf. Jeg har gått på flere apotek-kurer men når jeg er ferdig med kuren kan det gå et par dager som jeg ikke kjenner noe, men etter hvert vil man jo også ha sex og da er man tilbake op start. Samboeren har selvfølgelig testet seg han også. Aldri hatt problemer med slikt som jeg har, men vet gutter kan ha det uten at de merker det. Han er clean. Vi har vært sammen i 9 år og selvom jeg har pleid å bli sår etter sex har jeg ikke hatt sååå mye problemer med infeksjon tidligere. Jeg får fryktelig kløe, og uten at jeg klør tilbake kommer det alltid små blodstriper på papiret når jeg har tisset. Samtidig lukter det, også spesielt når jeg har tisset. Det kan virke som jeg er veeldig skjør der nede for det skal ingenting til før det føles ut som jeg har skrapet opp underlivet. Fælt å si det, men det føles sånn. Også tidligere, etter sex har jeg blitt veeldig sår. Huden i underlivet mitt tåler ingen ting... Er dette virkelig ikke NOE annet jeg kan gjøre?? Dette ødelegger virkelig dagen min. Turer vi drar på, hverdagen, sexlivet, samboerlivet. Dette ødelegger. Samboeren min har helt sluttet å spørre for han vet det blir nei.. - Og det er trist. Jeg vil ha tilbake lysten jeg også. Vi skal prøve å bli gravide etter sommeren og jeg gruer meg faktisk.. Og jeg som gleder meg så mye til å starte en familie. Jeg ser for meg mye prøving og mye smerte. Dette var i hvertfall min historie. Jeg ønsker ikke flere kjerringråd jeg har fått dem alle. Jeg ønsker å få kontakt med noen som har samme problem som meg og har gode råd og kan veilede meg videre. Til info går jeg på p-pillen Diane da jeg hadde mye uren hud. Vet ikke om de kan spille inn, men igjen, hvis det er noen som har erfaring. Jeg trenger hjelp.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #2 Skrevet 12. april 2012 Jeg vet ikke om jeg kan tilby så mye hjelp, men jeg er ei som sliter litt med det samme selv. Ikke i like stor grad, men nok til at det er et problem. Hovedproblemet hos meg er kløe, litt sårhet men ikke i like stor grad som du. Jeg har prøvd mye selv, diflucan syns jeg kan lindre litt men har aldri fått det helt bort også kommer det lett tilbake seinere. I det siste har jeg også brukt litt naturell yoghurt på om natten, det lindrer også litt. Har lest kjerringtips om havsalt og eddikkblanding som jeg har tenkt jeg kunne prøve, men ikke fått gjort det enda. Kløen hos meg sitter mest fremme, men også noe bakover. Jeg er litt sår som sagt, men ikke ved skjeden, så sex går stort sett fint. Jeg har faktisk også gått på tetracycliner, men det var ganske nylig og etter at denne kronisken plagen først dukket opp. Jeg gikk på de i 2 1/2 mnd og fikk et par soppinfeksjoner men det hjalp med diflucan. Problemet mitt er egentlig at jeg aldri har blitt skikkelig kvitt soppinfeksjonen jeg først fikk for 2 1/2 år siden. Den mest intense kløen går bort med diflucan, men det er fremdeles en kløe der og jeg er noe sår og rød nedentil. Jeg har derimot vært veldig lite plaget med utflod i forbindelse med sopp, som jo egentlig er et vanlig symptom. Jeg har også vært til opptil flere leger flere ganger, men de har ikke klart å finne ut av noe som hjelper. Har tatt flere soppdyrkingsprøver og de viser candida. Har også prøvd ut kortison for å behandle det som eksem men det ga heller ikke effekt. Så ja, vet ikke om dette var noe særlig til hjelp for deg, men da vet du i alle fall at det finnes flere med lignende problemer seg deg - og jeg forstår godt fortvilelsen din og håper virkelig du finner noe som er effektivt på deg .
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #3 Skrevet 12. april 2012 Vaniljeyoghurt må du ihvertfall ikke bruke, det er det sukker i, noe som gjør det verre! Yoghurt naturell er bedre, det kan fungere som forebyggende. Melkesyrekapsler er også forebyggende. I tillegg finnes det en gel på apoteket som heter Multi-Gyn Actigel, den skal visst være god for å bygge opp skjedens naturlige balanse så du ikke får igjen soppinfeksjonene. Jeg har ikke prøvd den selv, men jeg har en nær venninne som har slitt med kroniske soppinfeksjoner og denne hjelper, men den må brukes hver dag i hennes tilfelle.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #4 Skrevet 12. april 2012 Hei Jeg har hatt noe av samme problemet som deg. Fryktelig vanskelig å bli kvitt altså! Dette er det jeg ble anbefalt: Sukkerfri diett over en periode. Legg den gjerne opp sammen med en kostholdsekspert hvis du er usikker. Det innebærer at du ikke bare kutter godteri, men også matvarer med mye sukker. Jeg for min del oppsøkte balderklinikken i Oslo og det hjalp masse. Soppens næring er sukker, så spiser du mindre sukker skal det hjelpe. http://www.balderklinikken.no/ Unngå syntetisk undertøy og bruk bare truser. Havsalt og eddik vann(funker til en viss grad) Naturell yoghurt Vivag melkesyrekapsler Fungoral tabletter (dette er ikke engangs tabletter, men går over ca en uke) Lokal behandling, gjerne i kombo med tabletter
Gjest Chanet Skrevet 12. april 2012 #5 Skrevet 12. april 2012 TS her! Takk for svar dere.. jeg vet at det er fryktelig mange som sliter med det samme og derfor er det så rart at de ikke har funnet en ordentlig behandling for oss som stadig får det tilbake. Jeg var frustrert og lei i går, og selv om jeg har googlet mye tidligere har jeg faktisk ikke lest at det er sukkeret som kan ha stor innvirkning! Når det gjelder yoghurten så mente jeg naturell:) Da kan jeg jo også prøve dette, og eddik og salt, litt skeptisk til salt underlivet? gjelder dette når du har vondt eller ved forebygging? Både vivag tab og krem og den for fuktighet har jeg prøvd.. Aner ikke hvor mye penger jeg har brukt pga. Dette problemet.. Jeg ble som sagt overrasket da jeg leste dette om sukker her på forumet (har bare hørt om gjær) så må jeg gjøre alt jeg kan for å kutte. Jeg spiser nesten hver dag en godteribit eller liknende. Blir veldig sjessen så det blir tøft. Samboer er med meg på sukkerkutt så det hjelper:) jeg håper virkelig dette vil hjelpe, for hva er vel en godteribit verdt hvis jeg kan bli kvitt denne driten. Det som også er vanskelig er å vite hvilke matvarer det er sukker i. Jeg har aldri vært en person som leser bakpå matpakkene osv, så dette kan jo bli en prøvelse. Jeg er normalt bygd og har ikke mye fett på kroppen heller, så har liksom ikke brydd meg så mye om at jeg spiser litt godteri heller.. jeg er glad i mat, også å lage den, men dette er ordentlig mat. Ikke glad i fastfood. Kjøpepizza 1 gang i mnd kanskje, så tror dette går mest på godteri. Det er jo mye sukker i frukt. Er det slik type sukker? Jeg har baking som hobby, baker for andre..kanskje jeg også kan finne en erstattning for sukker her.. Takk for hjelp dere!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå