jomfru74 Skrevet 20. januar 2004 #1 Skrevet 20. januar 2004 Har hørt mange forskjellige varianter her. Hvordan blir det hos dere andre bruder? Brudepar Forlovere Brudens far, brudgommens mor? Alle 4 foreldrene? Brudepiker/svenner? Hos oss tror jeg det blir brudepar og forlovere
zmurfette Skrevet 20. januar 2004 #2 Skrevet 20. januar 2004 Satser på brudeparet (hvis ikke blir det jo litt pussig...), 4 foreldre og 4 forlovere. Evt. bare oss og forloverne om det ikke er plass til foreldrene våre.
verene Skrevet 20. januar 2004 #3 Skrevet 20. januar 2004 Satser på brudeparet (hvis ikke blir det jo litt pussig...)' date=' 4 foreldre og 4 forlovere. Evt. bare oss og forloverne om det ikke er plass til foreldrene våre.[/quote'] 10 stykker ved alteret?? :o
¤Tiili¤ Skrevet 20. januar 2004 #4 Skrevet 20. januar 2004 I vårt bryllup blir det brudeparet og forloverene fremme ved alteret, så sitter datteren vår i trappen.(hun er brudepike)
Tari Skrevet 20. januar 2004 #5 Skrevet 20. januar 2004 Vi regner med at det blir oss og forloverene..Ikke foreldrene, det blir litt rart det på meg..
zmurfette Skrevet 20. januar 2004 #6 Skrevet 20. januar 2004 10 stykker ved alteret?? :o Ja, fem på hver side. Har vært i to bryllup hvor de har gjort det sånn og det fungerte helt fint. Men kirken vi skal gifte oss i er så liten at jeg ikke vet om det er plass...
Gjest Tex Skrevet 20. januar 2004 #7 Skrevet 20. januar 2004 Jeg, pappa og forloveren min skal sitte på den ene siden mens min kjære og hans forlover skal sitte på den andre siden. Brudebarna skal sitte i den lille trappen opp til alteret.
Gjest Tabby Skrevet 20. januar 2004 #8 Skrevet 20. januar 2004 Sambo skal ha sine foreldre og forlover sammen med seg, jeg skal sitte sammen med pappa og min forlover, så 7 stk skal sitte ved alteret, brudebarna i trappa, evt kan de gå til noen i familien.
April Skrevet 21. januar 2004 #9 Skrevet 21. januar 2004 Hos oss blir det brudeparet og forlovere! Og brudepike og brudesvenn i trappa!
Jens Skrevet 21. januar 2004 #10 Skrevet 21. januar 2004 Ikke noe jeg har tenkt på ennå men i de bryllupene jeg har vært i, har forlovere og foreldre sittet der oppe, så da blir det 4 foreldre, brudeparet, og 4 forlovere.
Tusenfryd Skrevet 21. januar 2004 #11 Skrevet 21. januar 2004 Vi var bare brudepar og forlovere. Men presten syntes det var rart at ikke foreldreparene skulle sitte der også. Brudepikene satt på første benk. Gjør hva dere føler for, og tenk også på plassen i kirken og hvor mange "stas-stoler" de har.
Arwen Skrevet 21. januar 2004 #12 Skrevet 21. januar 2004 Foreldre og forlovere tenker jeg, det blir da fire forledre og to forlovere. Og oss da.
hallingbrud Skrevet 21. januar 2004 #13 Skrevet 21. januar 2004 I vår kirke er det tradisjon at bruden først sitter ved siden av faren sin og brudgommen ved siden av moren sin. Forloverne sitter på hver sin side bak brudepar og far/mor. Etter at brudeparet har sagt ja, så bytter brudgom og brudens far plass. Jeg vet ikke hvordan dette vil bli seende ut nå når rekkefølgen på vielsen er endret.
Snuppelure Skrevet 21. januar 2004 #14 Skrevet 21. januar 2004 Dette kommer veldig ann på kirkens størrelse spør du meg. Vi hadde stor kirke og da var det plass til slik: To stoler i to rader på hver side av alteret altså 2+2 og 2+2 totalt 8 stoler. Jeg og pappa satt på den ene siden, mamma og min forlover satt bak oss. På den andre siden satt min mann med sin mor bak dem satt hans far med min manns forlover. En brudepike og en brudesvenn satt på hver sin side i trappen. Men jeg har også vært i bryllup hvor kirken er så liten at bare brud og brudgom satt oppe ved altere.
skogeki Skrevet 21. januar 2004 #15 Skrevet 21. januar 2004 I vår kirke er det tradisjon at bruden først sitter ved siden av faren sin og brudgommen ved siden av moren sin. Forloverne sitter på hver sin side bak brudepar og far/mor. Etter at brudeparet har sagt ja' date=' så bytter brudgom og brudens far plass. Jeg vet ikke hvordan dette vil bli seende ut nå når rekkefølgen på vielsen er endret.[/quote'] Det er sånn jeg også har tenkt meg det. Men med disse endringene - husker ikke hva de gikk ut på. Kan noen oppdatere meg?
Smilet Skrevet 21. januar 2004 #16 Skrevet 21. januar 2004 Under vår vielse så fulgte pappa meg opp, min mann tok meg i mot og fulgte meg bort til min plass. Ved siden av meg satt min forlover og skjevt bak henne satt pappa. Ved siden av min mann satt hans forlover og skjevt bak forloveren satt moren til min mann!
Green Skrevet 21. januar 2004 #17 Skrevet 21. januar 2004 Vi skal ha oss sjølv og forlovarar. Har aldri skjønt poenget med å sette fram heile slekta til utstilling i kyrkja men eg er fullt klar over at det er heilt vanleg med foreldra der framme, så de som vel det har alt på det reine. og dessutan har det ein tendens til å verte litt forvirring om kven som skal sitte kor og kven som skal byte plass osv... ganske moro å sjå på då
Tari Skrevet 21. januar 2004 #18 Skrevet 21. januar 2004 Jeg tror ihvertfall det skal bli vannvittig søtt å se samboeren og forloveren hans sitte rett ovenfor meg i sine pingvindresser :-)
Isiselin Skrevet 21. januar 2004 #19 Skrevet 21. januar 2004 Hos oss blir det bare vi og forloverne våre.
monja Skrevet 21. januar 2004 #20 Skrevet 21. januar 2004 Hos oss satt bare vi og to av våre fire forlovere ved alteret. Jeg og min forlover på venstre side og han og hans forlover på høyre side. Så satt våre andre to forlovere på første benk sammen med brudepikene våre. Mamma og pappa satt på første benk på venstre side og svigermor og svigerfar på første benk på høyre side.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå