Gå til innhold

Hvor mye ned i vekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye vil jeg gå ned fram til sommeren om jeg holder meg på ca. 500 kcal om dagen? Jeg er ikke ute etter moralprekner, jeg veit godt at det er usunt, men jeg er ute etter tall her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 kilo kanskje.

Men du kommer for det første til å ryke og for det andre til å gå opp igjen alt pluss litt til fordi du ødelegger forbrenningen din totalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil mest sannsynlig gå opp fordi kroppen tviholder på fettet ved så lavt underskudd, og du vil også miste muskler og bli enda slappere. Kroppen vil ta musklene før den tar fettet når den sulter, og du kommer til å se eeenda tjukkere ut.

Prøv 1200 - 1500 kcal i stedet. Du klarer ikke ligge lenge på 500 kcal uansett ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud, jeg er så lei av "du kommer til å gå opp alt + mer" og "du kommer ikke til å gå ned fordi kroppen går i sparemodus". Nei, det er slettes ikke gitt at en går alt opp igjen? Hvorfor i alle dager skulle det være det? Jeg gikk ned 20kg for noen år siden på denne måten, og gikk opp to kilo da jeg begynte å spise igjen. Gjorde det samme i desember, og har hittil gått ned 25 kg.

Og SELVFØLGELIG vil en gå ned i vekt av å ligge såpass i underskudd. Kroppen skal jo fortsatt holdes i gang. Folk er altså idioter. Har dere aldri sett en anorektiker, for eksempel?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvorlig talt! Kroppen din trenger rundt 1300-1500 kalorier hver dag bare til å i det hele tatt FUNGERE som den skal!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og SELVFØLGELIG vil en gå ned i vekt av å ligge såpass i underskudd. Kroppen skal jo fortsatt holdes i gang. Folk er altså idioter. Har dere aldri sett en anorektiker, for eksempel?

Her var det snakk om muskelmasse som bevares og slikt. Hvor mange anorektikere har du sett som har beholdt muskelmassen? Og hva skjer med anorektikerne hvis de plutselig begynner å spise igjen? Beholder de vekta?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det står mellom to ting her, enten er du syk (en eller annen form for spiseforstyrrelse/vrangforestillinger), ELLER har du egentlig ikke satt deg inn i kcaltelling. Jeg tror nemlig ikke at du klarer å bare konsumere knappe 500kcal på en dag om du er frisk. Jeg satser altså på sistnevnte. I så tilfelle, kan du oppgi et eks på en dagsmeny bestående av 500 kcal? 10-1200 ja, 500 - nei.

Sorry, trokke på deg :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg spist 220g panert fisk (=301kcal), 170g grønnsaker (44 kcal) og 20g remulade (124 kcal). Pluss en skive banan på ca. halvannen cm.

500kcal.

TS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, i ovnen. Jeg er ikke dum, du trenger ikke sjekke om jeg har regnet rett. Full kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ikke du har en jobb der du har ansvar for f.eks. barn eller syke mennesker? For hjernen slutter å fungere optimalt med så lite mat over lengre tid, og jeg gidder ikke la mitt barn bli påkjørt fordi du ikke orket å løfte armene dine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ikke du har en jobb der du har ansvar for f.eks. barn eller syke mennesker? For hjernen slutter å fungere optimalt med så lite mat over lengre tid, og jeg gidder ikke la mitt barn bli påkjørt fordi du ikke orket å løfte armene dine.

Tusen takk for konstruktivt svar! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...