AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #1 Skrevet 11. april 2012 Jeg skal på date i dag med ei jeg ikke kjenner spesielt godt. Tror det er ei god jente, for all del, men jeg aner ikke hvordan jeg skal te meg! Til dere som vil svare: Bare vær deg selv :) Når jeg er meg selv så ligger jeg på sofaen med hånda i stilongsen...
Pialill Skrevet 11. april 2012 #2 Skrevet 11. april 2012 Hadde hjulpet om du fortalte hva dere skal? Er tross alt forskjell på om dere skal ha koselig filmdate hjemme hos deg enn om dere skal ut og spise 1
Gjest Nuppdupp Skrevet 11. april 2012 #3 Skrevet 11. april 2012 du tror det er en jente du skal på date med? ja, nei da blir det litt vanskelig å si hva du skal ha på deg. ta på deg klær da.. det er kaldt ute 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #4 Skrevet 11. april 2012 Haha Jeg er mann, hun er ei kjerring, vi skal spise! Også er jeg tydeligvis som mannfolk flest, det er i morgen vi skal ut 1
Gjest _Blomsten_ Skrevet 11. april 2012 #5 Skrevet 11. april 2012 Haha Jeg er mann, hun er ei kjerring, vi skal spise! Også er jeg tydeligvis som mannfolk flest, det er i morgen vi skal ut Ta på deg pent tøy og gode manerer, så går det som regel bra
Pene sko... Skrevet 11. april 2012 #6 Skrevet 11. april 2012 (endret) Til dere som vil svare: Bare vær deg selv :) Vær deg på ditt beste. Om du ikke kjenner henne så godt kan du lage en liste med mulige samtaleemner bare for å holde ballen i gang. Dette er en nødplan du har i bakhånd i tilfelle ting skulle skjære seg. Du skal være rolig og behersket. Ikke være stille eller virke som en kjedelig a4-type, men å unngå stamme, ikke flakke med blikket, ikke snakke fort, ikke sitte med beina eller armene i kors, ikke gå fortere enn henne, ikke være redd for å bruke hendene til å føre henne litt når du går på gaten, ikke gi henne klemmer som du gir din mor. Når dere går på gaten med masse mennesker, ikke la dem skille dere. Ta hånden rundt henne og før henne med deg inntil din kropp. Vis autoritet. Ikke tenk på hva du sier. Bare vis at du er engasjert og har lure smil du velvillig viser frem. Smil med hele ansiktet. Få henne inn i samtalen. Om du skulle oppleve kleine stillheter må du finne på noe som opptar stillheten, om ikke stillheten er ønskelig. "Jeg finner ikke servietter, kan du hjelpe meg?", eksempelvis. Lag en aktivitet. Les kroppspråket hennes. Legg merke til hvordan det utvikler seg. Små hemmeligheter og det å lette på sløret til noen av dine sårbare sider er sjarmerende når disse blir vist på den riktige måten. Mennesker elsker følelsen av å oppnå tillit. Flørt! Med blikket, kroppen, hendene. *Pust... Sånn cirkus* Endret 11. april 2012 av Pene sko... 6
Gjest Bud Skrevet 11. april 2012 #7 Skrevet 11. april 2012 Se på de flotte skoa da!, ble rent forelsket i deg jeg nå Er ikke rart du har fått samtlige av KG-kvinnene i kne! Mitt tips er å starte hele greia med en morsomhet, som vil resultere i 1. Hun ser dumt og uforstående på deg, da kan du bare snu, dette fører ingen vei uansett. 2. Hun ler, du har fått samtalen i gang og resten går av seg selv -> 1
Flanør Skrevet 11. april 2012 #8 Skrevet 11. april 2012 Du skal visstnok på date? Slapp innstiling det der, ikke bra for en mann. Begynn med å ta hånda bort fra kuken. Klærne er ikke det viktigste, oppførsel er langt viktigere. Husk at det må skapes en slags connection, en gnist, og det vil hun betrakte som ditt ansvar uansett. Hvordan du ser ut er ikke essensielt, det som gjelder er at du er i stand til å skape en god stemning på daten, f.eks. ved å være morsom og underholdende, og enda viktigere: tiltrekning. Husk at jenters tiltrekning i hovedsak er mental, ikke visuell. Derfor: ta initiativet! Alltid! Styr samtale (du er alfa), bestem tid og sted (hun føler seg ivaretatt), ta regningen (gentleman). Ikke vær puddel ved å nikke og smile til alt hun sier. Betrakt deg selv som underholdningsinnslaget og hun som dekorativt publikum. Det er i hennes øyne ditt ansvar at daten går bra, ikke hennes. Feiler du på dette vil hun føle at hun ikke fikk "de rette følelsene" for deg, og ubevisst vil hun legge hele skylda på deg. 2
Gjest _Blomsten_ Skrevet 11. april 2012 #9 Skrevet 11. april 2012 (endret) Litt uenig med gutta her, jeg mener faktisk at det er veldig essensielt hvordan du ser ut. Jeg vil at daten min skal kle seg pent sånn at jeg kan være litt stolt over å gå sammen med han. Stillhet trenger ikke å være så pinlig, er bare å avbryte den med å flire litt, og så stille et kjedelig spørsmål for å komme i gang igjen. Har man nok felles vil samtalen etter hvert gli automatisk. Du trenger ikke å være så veldig morsom ved å slå vitser og lignende, men le og smil litt der det passer seg. Ha gode manerer ovenfor daten og personalet og tilby deg å betale restaurantregninga. Endret 11. april 2012 av _Blomsten_
Flanør Skrevet 11. april 2012 #10 Skrevet 11. april 2012 Pene sko har flere gode råd. Dem kan du gjerne ta til følge. Kroppskontakt er også viktig, ellers kan du havne i vennefella fortere enn hun klarer å helle i seg Cosmoen sin. Men på safe steder, som albuen, oppå hånda, armen. Går dere et sted sørg for å led henne ved å lett plassere hånda på korsryggen hennes, da føler hun seg ivaretatt og ledet (kvinner liker å bli ledet i datesammenheng). Jeg klapser dama gjerne på baken, også på første date, men dette er risiko. Gjør du sånt må du gjøre det med et avvæpnende, ikke-sleskt smil. OG du må ha fått en connection først. 1
Flanør Skrevet 11. april 2012 #11 Skrevet 11. april 2012 Litt uenig med gutta her, jeg mener faktisk at det er veldig essensielt hvordan du ser ut. Jeg vil at dagen min skal kle seg pent sånn at jeg kan være litt stolt over å gå sammen med han. Stillhet trenger ikke å være så pinlig, er bare å avbryte den med å flire litt, og så stille et kjedelig spørsmål for å komme i gang igjen. Har man nok felles vil samtalen etter hvert gli automatisk. Du trenger ikke å være så veldig morsom ved å slå vitser og lignende, men le og smil litt der det passer seg. Ha gode manerer ovenfor daten og personalet og tilby deg å betale restaurantregninga. Ja, jeg mener ikke at du skal være apekatt og skape deg eller noe, men skap for all del en LETT stemning på daten. Alvorstunge dater er no no, spesielt for kvinner. Utseendet spiller en rolle, en beskjeden en. Ikke altfor casual klær, men jenter driter stort sett i hva slags klær du har på deg, og de hater pretty boys. "Rufsete" hår og stil er visstnok greia (ler så jeg rister når jeg hører det der, men greit å forholde seg til spillereglene). Kjedelige spørsmål er ok siden de holder samtalen i gang. Dette er mannens ansvar alene. I tillegg elsker kvinner å snakke om seg selv, så spør, spør, spør, selv om temaet er kjedelig. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #12 Skrevet 11. april 2012 Her var det så mange råd at jeg gir faen i dere og er meg selv Takk for rådene uansett da, noen har brent seg fast i minnet. Rufsete hår, olabukse og den obligatoriske Harley-genseren it is
Gjest _Blomsten_ Skrevet 11. april 2012 #13 Skrevet 11. april 2012 Ja, jeg mener ikke at du skal være apekatt og skape deg eller noe, men skap for all del en LETT stemning på daten. Alvorstunge dater er no no, spesielt for kvinner. Utseendet spiller en rolle, en beskjeden en. Ikke altfor casual klær, men jenter driter stort sett i hva slags klær du har på deg, og de hater pretty boys. "Rufsete" hår og stil er visstnok greia (ler så jeg rister når jeg hører det der, men greit å forholde seg til spillereglene). Kjedelige spørsmål er ok siden de holder samtalen i gang. Dette er mannens ansvar alene. I tillegg elsker kvinner å snakke om seg selv, så spør, spør, spør, selv om temaet er kjedelig. Jenter hater ikke pretty boys. Skjønner ikke hvor du får det fra. Jeg snur nesten i døra hvis daten min er stygt kledd. 1
Gjest Nuppdupp Skrevet 11. april 2012 #14 Skrevet 11. april 2012 Jenter hater ikke pretty boys. Skjønner ikke hvor du får det fra. Jeg snur nesten i døra hvis daten min er stygt kledd. jeg snur i døra hvis daten min er altfor fint kledd. og iallefall hvis han bruker rosa! :gjeiper: 1
Steinar40 Skrevet 11. april 2012 #15 Skrevet 11. april 2012 Jenter hater ikke pretty boys. Skjønner ikke hvor du får det fra. Jeg snur nesten i døra hvis daten min er stygt kledd. Jepp, kvinnfolk i dag er altfor opptatt av åssen mannfolk kler seg og ser ut! Pass på deg selv du Normale mannfolk er ikke en dritt interesserte i klær. Eneste grunnen er fordi kvinnfolk har blitt opphengte i det også. Ofte er det dama som kjøper klær til mannen i et forhold.
Gjest Wolfmoon Skrevet 11. april 2012 #16 Skrevet 11. april 2012 Ja, jeg mener ikke at du skal være apekatt og skape deg eller noe, men skap for all del en LETT stemning på daten. Alvorstunge dater er no no, spesielt for kvinner. Utseendet spiller en rolle, en beskjeden en. Ikke altfor casual klær, men jenter driter stort sett i hva slags klær du har på deg, og de hater pretty boys. "Rufsete" hår og stil er visstnok greia (ler så jeg rister når jeg hører det der, men greit å forholde seg til spillereglene). Kjedelige spørsmål er ok siden de holder samtalen i gang. Dette er mannens ansvar alene. I tillegg elsker kvinner å snakke om seg selv, så spør, spør, spør, selv om temaet er kjedelig. Hos meg er man ute om man gjør dette. Jeg er ikke på date for at jeg skal få snakket om meg selv, men for at jeg skal bli kjent med vedkommende (og han skal selvfølgelig også bli kjent med meg). Har vært på så mange dater, der vedkommende ser ut til å mene at vi har en flott date og det er noe der, mens jeg føler at jeg ikke har fått vite noe om fyren og derfor ikke er interessert. Ellers hadde jeg ikke syntes det var en sjarmerende på en flekk med noen som skulle "lede" meg rundt. Kroppskontakt i seg selv er forsåvidt greit hvis man føler det er noe der og man vil sjekke at det faktisk stemmer, men jeg trenger ikke å bli ledet rundt som en umyndig person. Men hvis mannfolka faktisk mener det samme som dere her inne, så kan jeg jo godt forstå hvorfor jeg er singel
Gjest _Blomsten_ Skrevet 11. april 2012 #17 Skrevet 11. april 2012 jeg snur i døra hvis daten min er altfor fint kledd. og iallefall hvis han bruker rosa! :gjeiper: Da slipper vi å slåss om samme mann. Jeg elsker chinos i pastellfarger og mokkasiner
Flanør Skrevet 11. april 2012 #18 Skrevet 11. april 2012 Jenter hater ikke pretty boys. Skjønner ikke hvor du får det fra. Jeg snur nesten i døra hvis daten min er stygt kledd. Jenter har selvsagt forskjellig smak, men du kan jo ta hvilken som helst tråd her på KG om menn og klær som et kraftig signal på at jenter misliker pretty boys (med det mener jeg ikke pene menn, men menn som har en utpreget pen stil, preppy f.eks.) Da er rufsete stil langt bedre. Hvis du hadde tatt en test på KG hvilke klær på menn jenter foretrekker ville ni av ti valgt Jack and Jones fremfor Ralph Lauren.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #19 Skrevet 11. april 2012 Jenter hater ikke pretty boys. Skjønner ikke hvor du får det fra. Jeg snur nesten i døra hvis daten min er stygt kledd. Hva mener du med stygt kledd? Man kan da kle seg fint uten å pynte seg. Det liker jeg best iallefall.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #20 Skrevet 11. april 2012 Vær deg på ditt beste. Om du ikke kjenner henne så godt kan du lage en liste med mulige samtaleemner bare for å holde ballen i gang. Dette er en nødplan du har i bakhånd i tilfelle ting skulle skjære seg. Du skal være rolig og behersket. Ikke være stille eller virke som en kjedelig a4-type, men å unngå stamme, ikke flakke med blikket, ikke snakke fort, ikke sitte med beina eller armene i kors, ikke gå fortere enn henne, ikke være redd for å bruke hendene til å føre henne litt når du går på gaten, ikke gi henne klemmer som du gir din mor. Når dere går på gaten med masse mennesker, ikke la dem skille dere. Ta hånden rundt henne og før henne med deg inntil din kropp. Vis autoritet. Les kroppspråket hennes. Legg merke til hvordan det utvikler seg. Små hemmeligheter og det å lette på sløret til noen av dine sårbare sider er sjarmerende når disse blir vist på den riktige måten. Mennesker elsker følelsen av å oppnå tillit. Flørt! Med blikket, kroppen, hendene. *Pust... Sånn cirkus* oi oi oi, så mye kroppskontakt p første date? Jeg hadde fått panikk og løpt i motsatt retning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå