Gå til innhold

Starte på nytt..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Før jeg skriver noe som helst vil jeg bare si at jeg ønsker kun serriøse svar. Er du her for og fortelle meg hvor dum jeg er og hvor enkelt alt er kan du bare klikke deg vidre på neste tråd. Takk :)

Jeg er en jente på 23 år, jeg har så og si hele livet levd og kjent til rusmiljøer.

I familien har jeg mange som ruser seg. Av venner har jeg BARE folk som ruser seg.

selv startet jeg med røyk, hasj og alkohol i en alder av 13-15.

siden den gangen har jeg levd ett liv i rus. de sisste 4-5 årene av livet mitt har kun bestått av junkie venner, fester.. og ja, de fleste vet sikkert hva ett sånnt miljø fører med seg.

men av alt dette har jeg også klart og se ting fra flere sider. Og innsett at jeg vil ut. mine venner har planer om og sitte der og røyke jointer og snorte striper til de dør. thats it. de har null ambisjoner om og oppnå noe som helst i livet. annet enn penger til mer drugs. med disse vennene har jeg røyket ett uendelig anntall jointer. og drikket uendelig mange liter med alkohol. Og jeg VET jo at dette ikke er ekte vennskap eller noe som er verdt og ta vare på.

men det er friheten ved det jeg likte så utrolig godt. man er ensom men i selskap med andre som også er ensom. samtidig som man "Nyter" livet...

i alt dette har jeg klart og beholde enten en ekstra jobb eller en deltid. nå har jeg skaffet meg en heltidsjobb for første gang i livet. og jeg er veldig stolt av det. men etter jobb finnes det fortsatt fritid, og de samme vennene. Og det er dette jeg vil vekk fra.

Jeg vil gjerne høre fra noen som har levd noe ala det samme livet som meg. og kommet seg ut før det er forsent. Jeg opplever det som veldig vanskelig og kutte all kontakt med de, samtidig som jeg vet jeg må. Men tanken på og leve veldig lenge uten noen form for rus eller noen form for venner er ganske tung for meg. jeg er født og oppvokst i hovedstaden og har jobben min der også. Så flytting er vel kanskje noe jeg må vurdere, men igjen, jeg føler at jeg lager ett stort tom rom i min egen sjel om jeg bare forlater alt.

Føler meg helt tom for tanker om hva jeg skal gjøre, hvordan jeg skal gjøre det...

Setter utrolig stor pris på alle fine tilbakemeldinger.

:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil bare si at du er tøff og ønske deg LYKKE TIL :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...