Gå til innhold

Erstatningstips ved melkeallergi

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker rømme, ekte youghurt og smøreoster.

Men har fått melkeallergi :trist: livet er nesten ikke værdt å leve uten smøreost....

Noen som vet om gode produkter jeg kan kose meg med istedet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Takk!! :)

Men det sto ikke noe om Philadellphia der hehe så hvis noen har tips der så tar jeg gladelig imot :)

AnonymBruker
Skrevet

De fleste kan spise gulost da den ikke inneholder mye laktose

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, men det er kumelk jeg ikke tåler. Geitemelk går fint så hvis noen vet om gode geitoster så tar jeg imot tips :)

AnonymBruker
Skrevet

På de største butikkene får man feta som er laget av geit. Du må jo bare gå og se rundt deg! Og så kjøper jeg mozzarella: men les at den er laget av bøffelmelk. Finnes forskjellige der og tror jeg.

Skrevet

De fleste kan spise gulost da den ikke inneholder mye laktose

Det er ikke alle som ikke kan ha melk som reagerer på laktose. Vi reagerer på proteinet. Det er ganske skummelt med slike begrepsforvirringer, egentlig. Jeg har opplevd å få til svar at maten er melkefri når det de egentlig mener, er at den er laktosefri.

Skrevet

Det finnes jo cheddarost for folk som ikke tåler melk. Det er en smøreost som er uten melk, men den inneholder plamefett= lurt å holde seg langt unna! Massevis av godt pålegg, men husk at det er melk i mye kjøttpålegg!

Inne på Vegania vil du finne en egen erstattningsguide som kan hjelpe deg med å se hva som finnes. Det går også an å lage deg egne pålegg av feks avocado, bønner osv. Livet er ikke over bare pga en ikke kan spise melk, en må bare finne nye måter å gjøre ting på! :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...