Vibi Skrevet 11. april 2012 #21 Skrevet 11. april 2012 Er det et leilighetshotell dere har bestilt/sett på? Isåfall anbefaler jeg dere og ta en titt på private leiligheter på feks homeaway.com. Her finner dere hus eller leiligheter i alle prisklasser, og med ett eller flere soverom. Ofte blir dette billigere enn å bo på hotell. Jeg ser absolutt fordelen ved å ha to soverom når dere reiser med barn - spesielt når barnet er så gammelt som tolv år.
Silfen Skrevet 11. april 2012 #22 Skrevet 11. april 2012 Ja, jeg kan skrive under på dette med leiligheter privat. Vi skal leie privat i Spania nå og betaler 8500 totalt for en voksen og to barn i to uker.
Gjest gjest Skrevet 11. april 2012 #23 Skrevet 11. april 2012 Regner med at dere skal sydover i Europa? Så lenge dere da har balkong eller terrasse går det så fint så, i hvert fall så lenge barnet ikke er ekstremt vãr på lyder:-) Vi har hatt leiligheter med et soverom på ferie de siste to somrene (i Italia) med to litt mindre barn. De har sovet på sovesofa i stuen. Dere spiser vel stort sett middag ute? Når dere kommer tilbake steller h*n seg for natten. I mens finner dere frem en flaske vin, vinglass, bok og tenner et stearinlys. Så sitter dere ute å koser dere mens barnet sovner. Så får dere heller liste dere litt når dere skal gå for å legge dere. Jeg ville heller brukt pengene på restaurantbesøk og god vin enn på et ekstra soverom.
melly666 Skrevet 11. april 2012 #24 Skrevet 11. april 2012 Jeg våkner utrolig lett, men da jeg var yngre pleide foreldrene mine å sitte på balkongen mens jeg sov i stua. Man er jo gjerne våken litt lengre på ferie, og da var jeg såpass trøtt når natten nærmet seg at det ikke gjorde noe at de satt ute og bare kom inn hvis de skulle hente ting osv. Hvis barnet er veldig gretten ved mangel på søvn, kan dere jo bare la det sove litt lenger på morgenen, mens dere f.eks. ordner frokosten.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #25 Skrevet 11. april 2012 Er problemet her egentlig at barnet "er i veien" for en steforelder?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #26 Skrevet 11. april 2012 Hva er et mellomstort barn da? Når jeg kom i tenårene og ble med mamma og pappa på ferie, så var det er mareritt å måtte sove på stua, fordi mamma stod opp flere ganger om natta,skrudde på lyset, stønnet rundt pga varmen og gikk på do flere ganger. Jeg sov utrolig dårlig og ble skikkelig vanskelig å ha med å gjøre. Huffoghuff, detter kan jeg kjenne meg igjen i. Da jeg var yngre måtte jeg sove på samme rom som foreldrene mine hos besteforeldrene mine, og selv om faren min klarte å legge seg uten for mye om og men holdt mor det gående i lang tid før hun klarte å falle til ro. Hun satte på lyset på soverommet, gikk på badet, inn på soverommet igjen, ut for å dille med noe, inn på badet, masse lyder og lys som gjør det umulig å sove og sånn fortsatte det. Hun bagatelliserte det selvsagt, selv om både jeg og faren min ble en smule irritert over at hun holdt oss våkne. Det var himmelrike når jeg endelig kunne sove på eget rom. For ikke å snakke om at faren min la skittentøyet sitt i sirlige hauger over hele gulvet, det var ikke min høyeste drøm å plante foten min oppi en haug av min fars brukte boxere og sokker for å si det sånn. Så til TS vil jeg si at den beste løsningen er å sørge for at ungen har et eget soverom. Det koster en del ekstra, men det er verdt det. 1
Gjest Annaires Skrevet 11. april 2012 #27 Skrevet 11. april 2012 Er problemet her egentlig at barnet "er i veien" for en steforelder? Hvordan i alle land og dager klarer du å dra denne tråden i den retningen? Jeg som biologisk forelder er veldig glad i å ha mitt eget soverom når vi er på ferie. Altså, slik at barnet har sitt eget... 2
Millia Skrevet 11. april 2012 #28 Skrevet 11. april 2012 Vi sitter alltid på verandaen om kvelden uansett, så for oss er ikkje dette noko problem.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #29 Skrevet 11. april 2012 Vi sitter alltid på verandaen om kvelden uansett, så for oss er ikkje dette noko problem. Når det blåser og/eller regner også?
Silfen Skrevet 11. april 2012 #30 Skrevet 11. april 2012 Hvor ofte blåser og regner det i Sydenlandet om sommeren?
LukaFrost Skrevet 11. april 2012 #31 Skrevet 11. april 2012 Har dere råd til to soverom, så gå for det. Da får begge parter privatliv.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #32 Skrevet 11. april 2012 Er problemet her egentlig at barnet "er i veien" for en steforelder? Er det rart steforeldre føler seg uglesett uansett hva de gjør eller ikke gjør, med slike som deg med et kritisk blikk på alt? Om denne tråden handler om mor eller stemor spiller null rolle. Tema er det samme uansett.
Gjest _Blomsten_ Skrevet 12. april 2012 #33 Skrevet 12. april 2012 Hvorfor må barnet legge seg så lenge før dere? Sett dere ute da. Er vel det som et vanlig når man et i syden. 12 åringer får vel være oppe så lenge de vil på ferie? I hvertfall så lenge dere ikke legger dere senere enn 01-02 tiden.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #34 Skrevet 12. april 2012 Hvor ofte blåser og regner det i Sydenlandet om sommeren? Faktisk så regnet hele ferien vår bort, så det er absolutt mulig at det både blåser og regner i Syden. Og nei, vi reiste ikke i feil sesong, vi var bare uheldige.
gustav Skrevet 12. april 2012 #35 Skrevet 12. april 2012 Regner med at dere skal sydover i Europa? Så lenge dere da har balkong eller terrasse går det så fint så, i hvert fall så lenge barnet ikke er ekstremt vãr på lyder:-) Vi har hatt leiligheter med et soverom på ferie de siste to somrene (i Italia) med to litt mindre barn. De har sovet på sovesofa i stuen. Dere spiser vel stort sett middag ute? Når dere kommer tilbake steller h*n seg for natten. I mens finner dere frem en flaske vin, vinglass, bok og tenner et stearinlys. Så sitter dere ute å koser dere mens barnet sovner. Så får dere heller liste dere litt når dere skal gå for å legge dere. Jeg ville heller brukt pengene på restaurantbesøk og god vin enn på et ekstra soverom. Det er også min vurdering. Balkonger er deilig TV-fri, og å bare sitte å skravle- eller være stille sammen- på balkongen etter barna har lagt seg er jo herlig avslappende romantisk! 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #36 Skrevet 12. april 2012 Jeg forstår ikke hvorfor foreldre ikke kan sove på sovesofaen og barnet i sengen. Det har vi gjort, om vi bare har hatt et soverom, og det har aldri vært noe problem. Er det slik at foreldre skal ha en bedre seng enn barnet? For en sovesofa er stor nok til to personer, og forstår derfor ikke problemet med at foreldrene ikke kan sove der i ferien. Da slipper de å ta hensyn, og barnet går og legger seg når det føler for det. Må si at jeg reagerer litt på at man forventer at en 12 åring skal legge seg kl. 22 i ferien, men godt mulig denne 12 åringen behøver den søvnen og er kveldstrøtt. Mine har aldri lagt seg så tidlig, men likevel har vi sovet på sovesofa. 1
Arkana Skrevet 12. april 2012 #37 Skrevet 12. april 2012 Jeg forstår ikke hvorfor foreldre ikke kan sove på sovesofaen og barnet i sengen. Det har vi gjort, om vi bare har hatt et soverom, og det har aldri vært noe problem. Er det slik at foreldre skal ha en bedre seng enn barnet? For en sovesofa er stor nok til to personer, og forstår derfor ikke problemet med at foreldrene ikke kan sove der i ferien. Da slipper de å ta hensyn, og barnet går og legger seg når det føler for det. Enig. Jeg forstår heller ikke hva som skulle være problemet med det, og jeg hadde glatt sovet på sovesofa hvis det betydde mer frihet etter barnas leggetid.
LukaFrost Skrevet 12. april 2012 #38 Skrevet 12. april 2012 Sovesofa er jo aldri god å ligge på. Jeg vil også tro at et barn sover bedre på en sovesofa enn to voksne. 3
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2012 #39 Skrevet 12. april 2012 Sovesofa er jo aldri god å ligge på. Jeg vil også tro at et barn sover bedre på en sovesofa enn to voksne. Ja, men ser man seg ikke råd til to soverom og barnet legger seg før de voksne så ser jeg ingen grunn til at foreldrene ikke skal sove på stua, uansett hvor vondt det er å ligge der. Bedre det enn å måtte vekke barnet eller legge seg like tidlig som barnet. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå