AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #1 Skrevet 11. april 2012 Vi skal på lang feire i sommer med mellomstort barn, og har bestilt toroms ferieleiligheter. De har ett soverom med dobbeltseng og en liten stue med sovesofa. Vurderer nå om det er for lite, fordi det utelukker muligheten til å sitte oppe alene litt om kvelden for de voksne - vi må sitte der hvor barnet skal sove, i stua. Virker litt ekstravagant å skulle leie med to soverom, likevel, når man ikke er så mye "hjemme" når man er på ferie, men hvordan løser dere kveldene? Barnet trenger å legge seg i noenlunde tid (senest ti), merker veldig fort når h*n ikke får sine timer med søvn. Blir litt kjedelig for oss voksne å skulle legge seg 10 hver kveld i ferien Må vi leie større leilighet eller har dere noen tips til hvordan vi kan innordne oss?
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #2 Skrevet 11. april 2012 Legg barnet i foreldresenga og løft ham/henne over i sovesofaen når dere tar kvelden. Null problem. 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #3 Skrevet 11. april 2012 Hva er et mellomstort barn da? Når jeg kom i tenårene og ble med mamma og pappa på ferie, så var det er mareritt å måtte sove på stua, fordi mamma stod opp flere ganger om natta,skrudde på lyset, stønnet rundt pga varmen og gikk på do flere ganger. Jeg sov utrolig dårlig og ble skikkelig vanskelig å ha med å gjøre. 1
Gjest Mememe Skrevet 11. april 2012 #4 Skrevet 11. april 2012 Vi skal på lang feire i sommer med mellomstort barn, og har bestilt toroms ferieleiligheter. De har ett soverom med dobbeltseng og en liten stue med sovesofa. Vurderer nå om det er for lite, fordi det utelukker muligheten til å sitte oppe alene litt om kvelden for de voksne - vi må sitte der hvor barnet skal sove, i stua. Virker litt ekstravagant å skulle leie med to soverom, likevel, når man ikke er så mye "hjemme" når man er på ferie, men hvordan løser dere kveldene? Barnet trenger å legge seg i noenlunde tid (senest ti), merker veldig fort når h*n ikke får sine timer med søvn. Blir litt kjedelig for oss voksne å skulle legge seg 10 hver kveld i ferien Må vi leie større leilighet eller har dere noen tips til hvordan vi kan innordne oss?
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2012 #5 Skrevet 11. april 2012 Skjønte ikke den, jeg... Er det ikke bare å legge ungen i stua når dere skal legge dere? Dere har da to rom, såvidt jeg forstår, eller?
Gjest Guri Skrevet 11. april 2012 #6 Skrevet 11. april 2012 Vi har gjort dette to ganger, gikk fint, det. Vi har også barn som må legge seg "tidlig", og vi satt for det meste på verandaen/terrassen med en god bok eller et spill, litt vin el.l. Satt også på soverommet noen få ganger. Vi kunne ikke latt barna sovne i vår seng for så å flyttes over, da hadde de våknet... 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #7 Skrevet 11. april 2012 Ungen er tolv, altså litt midt i mellom aldersmessig. Ser ikke for meg det vil være naturlig å flytte på barnet når vi skal legge oss Jeg heller mot at vi kanskje trenger to soverom, men da blir feriebudsjettet straks et annet TS
Silfen Skrevet 11. april 2012 #8 Skrevet 11. april 2012 Da kan vel en av dere voksne sove på soverommet med barnet og den andre på stuen. 1
Rosalie Skrevet 11. april 2012 #9 Skrevet 11. april 2012 Barnet får soverommet og dere tar sovesofaen på stua. 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #10 Skrevet 11. april 2012 når jeg var 12 år var jeg veldig selvstendig, la meg alene, laget middag og dusjet osv.. husker at foreldrene mine og broren min dro på ferie, og da var det kjæresten til broren min som passet på meg litt, hun var selv 19 år
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #11 Skrevet 11. april 2012 når jeg var 12 år var jeg veldig selvstendig, la meg alene, laget middag og dusjet osv.. husker at foreldrene mine og broren min dro på ferie, og da var det kjæresten til broren min som passet på meg litt, hun var selv 19 år hva har det med saken å gjøre??? ts jeg tror det går fint ,dere kan evt sove på stua dere? å la barn sove på rommet 1
Arkana Skrevet 11. april 2012 #12 Skrevet 11. april 2012 Hvis dere ikke har råd eller vil ta dere råd til to soverom ville jeg latt barnet få soverommet og selv sovet i stuen. Vi synes det er gull verdt å ha barna på eget soverom når vi er på ferie. Da er vi fri til å lage mat, se på TV, prate eller gjøre hva vi vil etter deres sengetid uten å måtte være redd for å forstyrre dem. 3
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2012 #13 Skrevet 11. april 2012 Ungen er tolv, altså litt midt i mellom aldersmessig. Ser ikke for meg det vil være naturlig å flytte på barnet når vi skal legge oss Jeg heller mot at vi kanskje trenger to soverom, men da blir feriebudsjettet straks et annet TS Snakk om å lage problemer for seg selv! For det første legger vel ikke en tolvåreing seg kl ti på ferie. For det andre kan vel ungen ligge på soverommet sammen med en av dere voksne og den andre på sovesofaen. Om dere faktisk ikke klarer å finne en løsning på dette som ikke innebærer å bruke masse ekstra penger på flere rom, så har dere vel råd til det også, tenker jeg. 3
Gjest Annaires Skrevet 11. april 2012 #14 Skrevet 11. april 2012 Jeg hadde ordnet med to soverom. Sove adskilt fra mannen på ferie hadde vært utelukket Det samme med å flytte på en tolvåring natterstider..
Kladd Skrevet 11. april 2012 #15 Skrevet 11. april 2012 Kan dere ikke bare få inn ei ekstraseng på soverommet? Jeg måtte alltid dele rom med mamma og pappa på ferie, gikk greit det. 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #16 Skrevet 11. april 2012 - Ekstraseng på soverommet. - Ta med luftmadrass hjemmefra som barnet kan sove på på soverommet. - Lei leilighet der sovesofaen i stua er stor nok til to. - Rigg til soverommet som et oppholdsrom sånn at når barnet har lagt seg i stua så kan dere bruke soverommet.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #17 Skrevet 11. april 2012 For det første legger vel ikke en tolvåreing seg kl ti på ferie. Tolvåringer er forskjellige. Noen trenger mer søvn enn andre. Hva vet vel vi om ts sin tolvåring?
Gjest Misteltein Skrevet 11. april 2012 #18 Skrevet 11. april 2012 Hvorfor må barnet sove i stuen? Hvorfor kan ikke dere sove i stuen?
Gjest Annaires Skrevet 11. april 2012 #19 Skrevet 11. april 2012 Hvorfor må barnet sove i stuen? Hvorfor kan ikke dere sove i stuen? Mener du at barnet skal få kose seg i dobbeltsengen, mens foreldrene skal krøke seg sammen på en liten sovesofa? Ærlig talt... 3
Gjest Misteltein Skrevet 11. april 2012 #20 Skrevet 11. april 2012 Mener du at barnet skal få kose seg i dobbeltsengen, mens foreldrene skal krøke seg sammen på en liten sovesofa? Ærlig talt... Hvis de ikke vil betale for to soverom, så hvorfor ikke? 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå