Gå til innhold

KRAFTIG MENS

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg sitter her med kjempekraftig mens, og lurer på hvor mye man kan blø før man bør kontakte lege/sykehus??

Har gått på p-piller i mange år, sluttet for et halvt år siden ca, så ble jeg gravid og mistet, men alt er ute og jeg har hatt mensen etter dette.

Det her er mens nr 3.

Dere som blør mye, hvor ofte bytter dere bind og evt hvilke bind?? HVor mange dager av uka er kraftig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Always ultra normal, bytter da 1 gang i timen de første3-4 dagene. (da er bindet som oftest fult)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Always ultra normal, bytter da 1 gang i timen de første3-4 dagene. (da er bindet som oftest fult)

om natten da? :O

oi da blør du mye! stakars :klemmer:

jeg bytter den minste tampongen med 2 dråper hver 3 time de 2-3 første dagene så hver 5 time 2 dager så ingenting, kanskje sånn utflod bind.

Gjest Gjest_Dreamdrops
Skrevet

Har du prøvd å kanskje kjøre på med den største tampongen i tillegg til bind? Om du blør så mye som uttrykker så kan kanskje det hjelpe? :)

Jeg blør alltid ekstremt lite og nå som jeg går på sprøyten blør jeg ikke i det hele tatt, så jeg kan ikke hjelpe deg med erfaring, men det vet jeg om noen som har gjort i hvert fall!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har litt varierende, men på det værste bytter jeg rosatampong annehver time. Om natten blør jeg gjerne ut nattbindet.

Dette skjer gjerne over 2-3 dager/netter. Men blør totalt ca 8 dager per mensturasjon

Skrevet

om natten da? :O

oi da blør du mye! stakars :klemmer:

jeg bytter den minste tampongen med 2 dråper hver 3 time de 2-3 første dagene så hver 5 time 2 dager så ingenting, kanskje sånn utflod bind.

Ja det er en del, blir somoftest påvirket i hverdagn, blir slappere og fryser mye. men alt går seg til, i gode perioder kan jeg gå med bindet i 2-3 timer før dt er utblødd.

Om natten ligger jeg med ultra pluss (tror jeg det heter) er i hvertfall et som er større og tykkere, det blør en del i det også, men ikke like mye som på dagen. har ved noen anledninger opplevd at det har vært utblødd.

Jeg synes forslagene over her høres gode ut, ville ikke blitt skremt av din blødnings mengde. =)

Skrevet

Dere som blør mye, har dere sjekket dere hos lege? Kanskje det er muskelknuter som lager problemer?

Ikke gøy å blø så mye. Klem til dere.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg også blør kraftig i ca 2 dager av mensen, og da snakker vi fossefall jenter :skratte:

Dette skjedde etter jeg sluttet på pillen (noen år nå), og både bind og rosa tampong er ikke alltid nok, har noen ganger bødd igjennom bukse :(

JEg lurer på om det er noe man kan ta for å blø mindre, og ikke minst om det er noe mot smertene? Jeg har veldig veldig vondt de 2 første dagene.

Vurderer ikke å gå tilbake til p piller og lignende da jeg blir ekstremt humørsyk av de, og planlegger barn i løpet av de neste årene.

Jeg kan ideelt bytte hver time på de værste dagene. Dette er dessverre sjeldent mulig i full jobb osv.

Skrevet

Jeg har hatt moderate blødninger før, men nå er det fossefall. De to første dagene kan jeg glemme å gå noe sted. Så jeg håper det roer seg.

AnonymBruker
Skrevet

Gå til lege. Be om en henvisning til en gynekolog og få sjekket om det er muskelknute i livmoren. Det finnes også medisiner som skal tas under menstruasjonen som demper blødningene.

Skrevet

Dere som blør mye, har dere sjekket dere hos lege? Kanskje det er muskelknuter som lager problemer?

Ikke gøy å blø så mye. Klem til dere.

Jeg har vært hos gynekolog nylig både før, under og etter mensen, desverre var det ingen synlige fysisk tilstand som gjør at jeg blør mye, det er nok bare slik kroppen min er desverre..... Takker for klemmen :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har visst kraftige blødninger ja....

I tenårene, før jeg brukte tampong måtte jeg sove med flere lag håndklær og bytte nattbind ganske ofte.

Med p-piller kunne jeg gå med tampong i ca 3-4 timer(og truseinnlegg i tilfelle det lakk) på det tyngste.

Nå etter jeg har kuttet p-piller i flere år er jeg tilbake til tenårene igjen.

De første dagene bruker jeg den nest største tampongen(grønn tampax) som lekker som en sil, gjerne etter bare to timer. (Det koagulerer også ganske mye, som er et tegn på relativt kraftig blødning.)

Da er også bindet nødvendig å bytte(må gjerne ha nattbind på dagtid avogtil).

Det er kun siste dag jeg ikke lekker tydelig fra den gule tampax-tampongen - og jeg gjerne må vente 4 timer før det er behagelig å bytte(altså ikke for tørt).

På natten må jeg også sove med både tampong og nattbind.

Har fått anbefalt menskopp - men når jeg ser den største størrelser føler jeg fortsatt jeg måtte byttet for ofte til at det er praktisk mulig(på jobb etc).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...