Gå til innhold

Usunn mat og dårlig samvittighet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Er en jente på 20 år som er veldig opptatt av kosthold og trening, trener stort sett hver dag og veier maten osv. Men noe av problemet er at noen ganger får jeg en veldig trang til å spise noe dritt mat (sjokolade, kjeks osv.) og da blir det ofte store mengder fordi jeg ikke klarer å stoppe :( og jeg føler også at disse "gangene" kommer oftere enn før.. Jeg blir kvalm av meg selv og får sinnsykt dårlig samvittighet når dette skjer.. Sånn som i dag spiste jeg den vanlige frokosten, havregryn med melk og en banan men så sto det noe potetguLl og sjokolade på bordet som jeg da begynte å fråtse i meg (bollen har stått der i mange dager, men ikke fristet før plutselig nå).. Dette resulterte i 170 g melkesjokolade og og 80 gram potetguLl + frokosten så har nå dekt hele dags behovet for kcal og føler med elendig...

Hva er galt med meg? :(

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må prøve å tenke at utskeielser en gang i blant ikke har noe å si for formen din. Det er faktisk værre å stresse over at du har spist noe usunt. Så legg det bak deg og se fremover til neste måltid :)

AnonymBruker
Skrevet

Du er menneskelig. ;)

Dette skjer jo ikke hver dag? Da er det ingenting å bekymre seg over. Spis når du er sulten resten av dagen og glem det. Men du kan tenke over hvorfor dette begynner å skje oftere, er det fordi du søker trøst f.eks? Er det noe du kanskje trenger å snakke med noen om?

Skrevet

Jeg vet jo egentlig det her, men jeg vil ikke ha det sånn.. Utskeielser skal ikke være nødvendig og i hvertfall ikke en onsdag morgen.. Det er bare tull! Jeg følger en kostholds plan og nesten hele dags behovet er jo nå dekket så må bare prøve å spise resten av dagen da.. Blir veldig skuffet over meg selv at jeg ikke et sterk nok til å motstå, og i hvertfall siden det skjer oftere..

Skrevet

Jeg vedder venstrehånden min på at du sprekker fordi du har for strenge restriksjoner. Du bør slippe kontrollen litt og slappe av.

• Liker 1
Gjest NerdMedSverd
Skrevet

Ikke ha usunne ting i huset, da kan du heller ikke spise det. Jeg har ikke spist godteri eller drukket brus på nesten to år nå, er bare å ikke kjøpe det i butikken. Kommer venner med godis lar du dem spise mens de er på besøk også kaster du det som er igjen etterpå.

Spander heller på deg noe god frukt som er minst like godt som godteri. Mango, melon osv

• Liker 1
Skrevet

Bytt ut skåla med sjokolade og potetgullmed en velsmakende fruktskål, så slipper du den dårlige samvittigheten. Planlegg heller utskeielsene med f.eks på lørdag kjøper jeg potetgull og spiser HELE POSEN :popcorn: :popcorn:

Skrevet

Eller du kan gjøre som meg, har ett "Mads-skap" som jeg kaster potetgullposene og sjokoladen oppi, dette skapet er så høyt at jeg ikke når opp dit og aldri ser innholdet, og disse godene kan bare benyttes når Mads kommer på besøk, han er ca 2 meter høy og når opp til "godiset" i skapet :lur: Så han blir oftere og oftere invitert..

Skrevet

Den med for strenge restriksjoner høres ut som en logisk forklaring ja! Jeg er nødt til å prøve å slappe av litt mer når det kommet til både trening og kosthold, blir sliten av å tenke så mye på det og ha det hengende over meg som en svart sky.. Når jeg bodde for meg selv ble det så å si aldti godteri fordi jeg aldri handlet det inn, men har flyttet hjem til mamma og pappa igjen da jeg ikke kunne bo i den leiligheten mer og de spiser utrolig mye godis! Hver dag :O men er i grunn på utkikk etter ny leilighet nå, og da blir det lettere å ikke ha det i huset :) takk for alle svar, det hjelp virkelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...