AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #1 Skrevet 11. april 2012 Ja, sånn er det bare. Får svømme-timene mine akkurat i den røde tiden av måneden. Nå er jeg litt usikker på hvordan det går. Jeg har aldri vært i svømmehalle før og har aldri svømt i basseng. Jeg antar at det er separat dusj for damer og menn, men kan man dusje helt alene uten at det kommer andre folk der? Det er nemlig ganske pinlig å dusje med andre i akkurat den tiden av måneden.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #2 Skrevet 11. april 2012 Ja, sånn er det bare. Får svømme-timene mine akkurat i den røde tiden av måneden. Nå er jeg litt usikker på hvordan det går. Jeg har aldri vært i svømmehalle før og har aldri svømt i basseng. Jeg antar at det er separat dusj for damer og menn, men kan man dusje helt alene uten at det kommer andre folk der? Det er nemlig ganske pinlig å dusje med andre i akkurat den tiden av måneden. gå på doen og stapp inn en tampong før du går og dysjer, så dysjer du med badedrakt så er d trygg 2
Wonders Skrevet 11. april 2012 #3 Skrevet 11. april 2012 ikke noe å stresse over. Putt i tamopng, og gjem den lille tråen i leppene. Bytt tampong tvert etter du er ferdig med å være i bassenget og har dusjet. Lykke til. 1
Ryvre Skrevet 11. april 2012 #4 Skrevet 11. april 2012 gå på doen og stapp inn en tampong før du går og dysjer, så dysjer du med badedrakt så er d trygg Dusjer...dUSjer! 8
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #5 Skrevet 11. april 2012 Takk for svar. Problemet er at jeg aldri har brukt tampong og har ikke veldig lyst å begynne nå. Derfor spurte jeg om det er mulig å dusje seg alene noe sted .........
Kara W Skrevet 11. april 2012 #6 Skrevet 11. april 2012 Høres ut som om du går på skole, kan dette stemme? Vi hadde mulighet til å søke om fritak fra svømmingen hvis vi hadde mensen, ihvertfall. Om du ikke ønsker dette kan du spørre læreren om det finnes en egen dusj. De fleste steder har dette, men man trenger egen nøkkel for å få tilgang til det. Du må uansett bruke tampong når du skal svømme. Går ikke med bind i badedrakten. Jeg anbefaler deg å trene litt på det hjemme, for det kan ta litt tid å venne seg til å sette den inn og få den helt riktig på plass. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #7 Skrevet 11. april 2012 Men du må da for himmelens skyld bruke tampong i bassenget uansett! Eller har du tenkt at andre svømmere skal måtte risikere å få nærkontakt med mensblodet ditt? 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2012 #8 Skrevet 11. april 2012 Men du må da for himmelens skyld bruke tampong i bassenget uansett! Eller har du tenkt at andre svømmere skal måtte risikere å få nærkontakt med mensblodet ditt? Selvfølgelig ikke! Jeg har tenkt å bruke en liten bind eller droppe det hele......
TøydukkeAnna Skrevet 11. april 2012 #9 Skrevet 11. april 2012 Skal du bade når du har mensen så må du bruke tampong! Kan ikke bade med bind! Det er uhygienisk.. 3
Gjest Wolfmoon Skrevet 11. april 2012 #10 Skrevet 11. april 2012 Skal du bade når du har mensen så må du bruke tampong! Kan ikke bade med bind! Det er uhygienisk.. Og ikke minst til veldig lite hjelp, siden blodet uansett vil komme ut av kroppen og et vått bind ikke holder på noe som helst. TS: Prøv f.eks. en tampax med innføringshylse. Litt lettere å få til hvis du ikke har brukt tampong før. 1
Ryvre Skrevet 11. april 2012 #11 Skrevet 11. april 2012 Nei, bind hjelper fint lite. Da kunne du like gjerne gått uten bind. Har du på bind og er i bassenget, så er sjansen stor for at det blør så alle kan se det dersom du blør mye, altså mer enn et par dråper liksom Enten så må du la være å bade, ellers så må du bruke tamponc eller mooncup. Og hvorfor MÅ du bade? (om du ikke vil bruke tampong altså) Er det med skolen så kan du jo si ifra så blir du fritatt. Er det på fritiden så er det jo fri vilje 4
Gjest enirac Skrevet 12. april 2012 #12 Skrevet 12. april 2012 (endret) Bind i bassenget, ja, det gjør nok stor nytte Du må bruke tampong eller la være å svømme, valget er ditt. I svømmehallen her i byen er det 5-6 dusjer i damegarderoben, der den eine dusjen har forheng foran som hindrer innsyn. Men, stedet man kan henge håndklær fra seg er noen meter unna då.. Endret 12. april 2012 av enirac
Gjest Elyssa Skrevet 12. april 2012 #13 Skrevet 12. april 2012 Selvfølgelig ikke! Jeg har tenkt å bruke en liten bind eller droppe det hele...... Bindet blir jo fullt av vann, kjære deg Da holder det ikke på blod og du kommer til å blø ut i vannet...
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #14 Skrevet 12. april 2012 Dusjer...dUSjer! hva er du lærer eller? jeg er så dritt lei av å bli rettet på? var det verd det? å være stygg med meg? jeg har slete meg skole hele livet å har alvorlig dysleksi!! gi dere nå dritsekker!! 2
Ryvre Skrevet 12. april 2012 #15 Skrevet 12. april 2012 hva er du lærer eller? jeg er så dritt lei av å bli rettet på? var det verd det? å være stygg med meg? jeg har slete meg skole hele livet å har alvorlig dysleksi!! gi dere nå dritsekker!! Og nå vet du at det skrives med U og ikke med Y. Ikke vær så nærtagen 6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #16 Skrevet 12. april 2012 Og nå vet du at det skrives med U og ikke med Y. Ikke vær så nærtagen da er du passe dum og uvitende om dysleksi hvis du tror det bare er å rette på så blir alt bra!! 2
Ryvre Skrevet 12. april 2012 #17 Skrevet 12. april 2012 da er du passe dum og uvitende om dysleksi hvis du tror det bare er å rette på så blir alt bra!! 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #18 Skrevet 12. april 2012 Hva du enn gjør... IKKE bad med bind!!! Bare tanken får meg til å ville spy. Stapp inn en tampong eller be om fritak. 3
Meaty Skrevet 12. april 2012 #19 Skrevet 12. april 2012 hva er du lærer eller? jeg er så dritt lei av å bli rettet på? var det verd det? å være stygg med meg? jeg har slete meg skole hele livet å har alvorlig dysleksi!! gi dere nå dritsekker!! Jeg hadde sympati med deg helt til du begynte å kalle folk drittsekker. TS, prøv å hold et bind under vann en stund og se hva som skjer. Da forstår du hvorfor du ikke kan bruke bind i bassenget. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april 2012 #20 Skrevet 12. april 2012 TS. Takk for svar alle sammen. Problemet er at jeg ikke kan bruke tampong av medisinske grunner. Da må jeg bare la være å bade den dagen. Tusen takk igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå