Gå til innhold

Høgskolen i Vestfold....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har gått der? Søkte meg opp litt informasjon på google og det var langt mer negativt som ble sagt om Vestfold enn det positive...

Håper noen kan bekrefte/avkrefte dette ettertsom høgskolen i vestfold er førstevalget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil ikke anbefale å søke HiVe, det er bare rot.

Hei, er TS her.

Kan du utdype?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er TS her.

Kan du utdype?

Vel, jeg vil ikke være for konkret, for jeg vil ikke bli gjenkjent. Kjenner folk som har vært i svangerskapspermisjon som ikke har fått kommet inn i "systemet" igjen etterpå, overflyttere som har problemer med å få tatt praksis, fjerner plutselig fag sånn at en mister mulighet til fordypning f.eks., overholder ikke sensurfrister, legger ut veldig lite informasjon som for eksempel om eksamensdatoer, tidligere gitte eksamensoppgaver. Hovedproblemet er organiseringen, du må kjempe for å få vite noe som helst, og det er omtrent umulig å få snakket med "rett" person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer den dagen jeg flyttet fra TBG og måtte slutte på Hive!!

Skolen er fantastisk og likedan lærerne men det er en del surr..Men mest var det pga de holdte på å flytte til nye lokaler og sånt! Vil absolutt anbefale Hive på det sterkeste..Jeg gikk årsstudium den gangen for ca 23 år siden! Har planer om å fullføre graden min der en gang=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer den dagen jeg flyttet fra TBG og måtte slutte på Hive!!

Skolen er fantastisk og likedan lærerne men det er en del surr..Men mest var det pga de holdte på å flytte til nye lokaler og sånt! Vil absolutt anbefale Hive på det sterkeste..Jeg gikk årsstudium den gangen for ca 23 år siden! Har planer om å fullføre graden min der en gang=)

Med andre ord TS - dette er ikke rette erfaringen å høre på, 23 år er utdatert informasjon ang. hvordan en skole fungerer idag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått på HiVe i snart ett år nå og har så langt ikke erfart noe rot.

Tipper dette varierer fra studie til studie, men innen mitt fag er det iallefall god kontakt med foreleserne og grei flyt av informasjon når det gjelder eksamensdatoer, tidligere eksamensoppgaver, sensurfrister osv.

Skal sies at jeg verken har vært overflytter eller gravid, så problemer rundt de tingene kan jeg ikke uttale meg om. Også skal man jo huske på at det er en relativt liten skole med begrensede midler, så at enkelte fag og fordypninger kan forsvinne fra år til år det tviler jeg ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer den dagen jeg flyttet fra TBG og måtte slutte på Hive!!

Skolen er fantastisk og likedan lærerne men det er en del surr..Men mest var det pga de holdte på å flytte til nye lokaler og sånt! Vil absolutt anbefale Hive på det sterkeste..Jeg gikk årsstudium den gangen for ca 23 år siden! Har planer om å fullføre graden min der en gang=)

Herre!!!!

Skulle stå 2-3 ÅR!!!!Beklager!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre!!!!

Skulle stå 2-3 ÅR!!!!Beklager!

Nå ble skolen etablert i 1994 så det sier seg jo i grunn selv at du ikke gikk der for 23 år siden. Og til frøken "masse rot" så må jeg spørre, er det lenge siden DU gikk på Hive? Nå skal det sies at det stadig er omorganiseringer i forhold til at skolen har tredoblet seg i størrelse de siste par årene og at hele skolen nå er samlet under et og samme tak, men å si at det bare er rot er en mektig overdrivelse.

Nå kan jeg ikke svare for alle fagene på skolen, men mitt inntrykk er at de som går der er generelt sett fornøyde med hvordan skolen og skoleløpene er lagt opp. Selvfølgelig vil det være ting som ikke passer skolestilen til alle og enhver men jeg har stort sett bare positive opplevelser med skolen. Praksisplasser har aldri vært et problem, og joda, noen lærere er litt trege med sensufrister på småoppgaver, men eksamensoppgavene har aldri i løpet av mine 3 år kommet opp på skoleweb et minutt senere enn kl 12 på sensurdagen. Informasjon har blitt formidlet godt og jeg er IKKE en som følger veldig godt med på beskjeder, likevel har full oversikt over det meste da det ligger på fronter i de aktuelle mappene.

Jeg har heller ikke hatt fødselspermisjon under studiet, men jeg har mange som både har gått ut og kommet tilbakefra svangerskapspermisjon i klassen min. Ingen har hatt problemer med å få tilbake plassen sin dersom de fulgte prosedyren og sendte inn de rette papirene.

Campus Bakkenteigen har dessuten blitt fantastisk flott. Idrettsbygg, nye studentleiligheter på campus og svømmehall er det neimen ikke mange høgskoler som har rett utenfor døra.

Til TS. Hvilket studie er det du tenker på? Selv går jeg sykepleie, og har i likhet med mange andre medstudenter allerede jobb(og jeg er ikke ferdig på skolen før i juni), hive har et veldig godt rykte blant arbeidsgivere både innenfor helsefag, maritime linjer, sosiale fag, og lærerfagene så vidt jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til frøken "masse rot" så må jeg spørre, er det lenge siden DU gikk på Hive?

Jeg går der nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyskolen er fæl, ligger langt ut på et ødslig jorde ute i hulti heita med dårlig trafikkforbindelse, bygningen er grusom og alt for varm på grunn av at solen steker rett inn, og studentene er ikke akkurat kremen av studenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyskolen er fæl, ligger langt ut på et ødslig jorde ute i hulti heita med dårlig trafikkforbindelse, bygningen er grusom og alt for varm på grunn av at solen steker rett inn, og studentene er ikke akkurat kremen av studenter.

Delvis enig i det her. Irriterer meg ofte voldsomt av at skolen ligger midt i ingenmannsland så man ikke får kjøpt mat noe annet sted enn i skolens egen kantine/café.

Trafikkforbindelsene er ikke så verst om man bor sentralt i Tønsberg eller Horten siden det går buss forbi hver halvtime eller oftere da, men om man bor litt utenfor byen så er man nesten avhengig av å ha egen bil om man ikke vil kjøre 4 forskjellige bussturer på en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Jeg var akkurat ferdig der i går (faktisk), så jeg har litt grunnlag. Jeg vil ikke anbefale skolen overhodet, med unntak av et par veldig flinke forelesere. Skolen ligger kronglete til, administrasjonen er et eneste salig rot (jeg fikk ikke ta opp eksamen fordi deres skjema hadde en feil) og det er pine umulig å få kontakt med rett person til rett tid.

Fadderordninga er latterlig, jeg så vel mine en times tid den første dagen, og aldri siden. Kafeteriaen er forsåvidt ganske bra, men stenger tidlig. Maten er jo i grunn ok.

Alt i alt, har du muligheten til å velge en annen skole med samme studie ville jeg rådet deg til å se bort i fra HiVe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Jeg har studert revisjon på HiVe, og er fornøyd med mye, og misfornøyd med en del.

Foreleserne er fantastiske. Med noen unntak, men hovedvekten av de økonomiske foreleserne er veldig bra. Først og fremst fordi mange av dem er hentet inn fra bransjen som timeforelesere. Spesielt på tredjeåret. Jeg søkte overflytting fra BI etter første året, og syns faktisk at undervisningsopplegget her er bedre, fordi de har mye bedre tid til hver enkelt student. Jeg hadde ikke problemer med overflyttingen, alle fagene ble godkjent uten problem, og å få lagt opp resten av studieopplegget var heller ikke noe problem.

Kantina og kafeteriaen er bra, og maten er god.

Administrasjonen er i det hele tatt et salig rot. Eksamensdatoene til våren kom i april, og nåde de som våget å klage på det. Jeg fikk ihvertfall så ørene flagret. Oppmeldingsdatoer som må overholdes fra elevenes side er derimot helt ufravikelige.

At skolen ligger øde til stemmer nok helt sikkert, men for meg som bor fast i Tønsberg med tilgang til bil er ikke det noe problem. Busskommunikasjonen til både Horten og Tønsberg er heller ikke noe problem, med busser som går begge veier minst hver halvtime.

Jeg har ikke opplevd at studentene har vært dårlige, men det varierer sikkert mye fra studium til studium. Jeg syns de var mye værre på BI. Generelt er nok snittalderen litt høyere på revisjonsstudiet enn på sykepleier- og førskolelinja feks, og det kan jo også spille litt inn.

Jeg hadde ikke hatt problemer med å anbefale HiVe til noen, ihvertfall ikke de linjene jeg har kjennsskaper til.

Anonym poster: 12927957a9902442312b3a194d4a9ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...