Gå til innhold

Transport fra og til legevakt.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Går det på frikort?

Fikk taxi og betale 130 hver vei, som er fastsatt. Men det er kanskje en egenandel som man uansett må betale?

prøvde å google pasientreiser og sånn, men ble ikke så klok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den egenandel kommer inn på frikortet om du har rekvisisjon ja.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp :) Må ha rekvisisjon

Skrevet

Må ha rekvisisjon for å få dekt taxy på egenandelen.

Men å få rekvisisjon til taxy må en nærmest være halvdau for å få.

Jeg fikk blant annet ikke rekvisisjon til taxy av legen når jeg ikke klarte stå på ene benet i det hele tatt pga en kneskade. Forsøkte jeg tråkke ned på benet svimte jeg av, av smertene.

Hadde heldigvis fått godkjent TT kort på den tiden (selv om det ikke skulle benyttes til lege eller behandlingstimer, men fikk avtale med TT-tjenesten siden jeg ikke hadde noe annet valg)

Men du kan få dekket transport i km.. 2-3 kr pr km eller noe slikt.

Mener HELFO har sjema en kan fylle ut og sende inn.

Blir vesentlig mindre en taxy da men...

AnonymBruker
Skrevet

hadde rekvisisjon :)

Skrevet

hadde rekvisisjon :)

Ok. Da går det automatisk.

Men er smart å ta vare på kviteringer og følge med selv. Dette systemet er svært nytt (1 eller 2 år tror jeg det er) og virker ikke altid som det skal :sjenert:

(sykehuset "glemte" sende inn 2 regninger for min del i fjord, men hadde heldigvis kvitering på det)

AnonymBruker
Skrevet

Egenandelen er på 130 kroner, men den skal du ikke betale om du har frikort, på samme måte som du ikke skal betale for legetimer. Har du betalt dette selv om du har frikort, får du pengene refundert fra Helfo.

Skrevet

Hva om jeg blir akutt syk og må til legevakt? Ikke har jeg sertifikat og bil, ingen buss etter 16.00, og om de yderst få jeg kjenner og kan spørre har ettermiddags/nattvakt ved den lokale bedriften.. Hva gjør man da uten rekvisjon til drosje? D er nesten 3 mil til legevakt fra der jeg bor, da blir d jo svindyrt når man må betale 6-700

kroner hver vei :(

Skrevet

Hva om jeg blir akutt syk og må til legevakt? Ikke har jeg sertifikat og bil, ingen buss etter 16.00, og om de yderst få jeg kjenner og kan spørre har ettermiddags/nattvakt ved den lokale bedriften.. Hva gjør man da uten rekvisjon til drosje? D er nesten 3 mil til legevakt fra der jeg bor, da blir d jo svindyrt når man må betale 6-700

Det har ingen av de 3 legene (forsøkte bytte underveis )+ legevanktene jeg har var hos brydd seg om.

Bekostet taxy selv for det meste. Dyrt men må en så må en jo.

Gjest fra 10 april 21:39

Skrevet

Det har ingen av de 3 legene (forsøkte bytte underveis )+ legevanktene jeg har var hos brydd seg om.

D finnes jo heldigvis ambulanse i verste tilfelle..

Skrevet

Det er vel sånn det er å bo grisgrendt. I verste fall har man amulanse, som nevnt ovenfor.

Taxiiiiiii

• Liker 3
Skrevet

Det er vel sånn det er å bo grisgrendt. I verste fall har man amulanse, som nevnt ovenfor.

Taxiiiiiii

Aldriiiiiii! Når man går på uføretrygd på minstesats, og bor aleine med hus, gjeld og faste utgifter har man ikke råd til en drosjetur på 1500 kroner!!

AnonymBruker
Skrevet

TAXI med iiii

AnonymBruker
Skrevet

Lista mente vel at det skrives TAXI, ikke taxy..

AnonymBruker
Skrevet

D finnes jo heldigvis ambulanse i verste tilfelle..

Det er ikke noe man kan satse på.

Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

gest: når det er 3 mil til legevakta gjør man sånn:

først ringer man nødnummeret og forteller, svarer på spørsmål. deretter vurderer de på legevakta om du trenger ambulanse. sier de at du ikke trenger det, men du føler at du gjør det, så ringer du til naboene dine og forklarer. jeg er bombesikker på at en eller annen hadde kjørt deg om du bare betalte bensin og litt sånn :) de hadde helt sikkert gjort det uansett :)

åja, om du ikke føler at det er skikkelig nød, så ring legevakta istedenfor nødnummeret

Endret av Nuppdupp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...