AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #1 Skrevet 10. april 2012 Mannen min er nå arbeidsledig for Nte gang de siste årene... Og stadig vekk i diskusjoner rundt om kring skriker folk: "det er bare å skaffe seg en jobb", "folk som får penger fra NAV er snyltere", Det finnes jobber for alle som vil jobbe" Osv osv. Disse utsagnene bgynner jeg å bli mektig lei av!! Mannen søker på alt, men får ingen ting, de siste 3 årene har han søkt på over 25000 jobber (ja vi har tellt over søknadene) men det eneste han av og til får en korte vikariater. Butikkjobber Ol får han aldri... uvisst av hvilken grunn. Søknadene er kjempe bra, og han er som regel på 2-3 intervjuer i uka, men kommer skjelden lenger. Han er kun 30 år, norsk forøvrig. Så når han nå har holdt på slik i snart 8 år, blir jeg provosert når noen kommer med kommentarer om at det bare er å skaffe seg en jobb. Hvordan gjør man i så fall det, hvis det er så lett????????????????? 5
challenger Skrevet 10. april 2012 #2 Skrevet 10. april 2012 Stakkars fyr:( Kan ikke være lett å søke så mye men ikke få seg så mye som en butikkjobb en gang?! Han må ha hatt max uflaks tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #3 Skrevet 10. april 2012 Om fyren har søkt på tjuefem tusen (!) jobber uten å få dem, høres det ut som han enten søker på feil type jobb, eller at han er elendig til å skrive jobbsøknader. Du sender ikke den samme søknadsteksten til Rema som en barnehage, f.eks. 3
MalloryK Skrevet 10. april 2012 #4 Skrevet 10. april 2012 Noe må han/dere gjøre galt. Og siden han får komme på intervju må det være noe som skjer der. Kler han seg bra? Lukter godt? Er han flink til å snakke for seg? Banner han? 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #5 Skrevet 10. april 2012 Får han ikke vikarjobber heller? Feks ringevikar i helsevesenet?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #6 Skrevet 10. april 2012 Be ham ta kontakt med arbeidsplassene hvor han har blitt forkastet etter jobbintervju for å få tilbakemelding. NOE er det fyren gjør galt. Kroppspråk og øyenkontakt er meget viktig. 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #7 Skrevet 10. april 2012 Mannen min er nå arbeidsledig for Nte gang de siste årene... Og stadig vekk i diskusjoner rundt om kring skriker folk: "det er bare å skaffe seg en jobb", "folk som får penger fra NAV er snyltere", Det finnes jobber for alle som vil jobbe" Osv osv. Disse utsagnene bgynner jeg å bli mektig lei av!! Mannen søker på alt, men får ingen ting, de siste 3 årene har han søkt på over 25000 jobber (ja vi har tellt over søknadene) men det eneste han av og til får en korte vikariater. Butikkjobber Ol får han aldri... uvisst av hvilken grunn. Søknadene er kjempe bra, og han er som regel på 2-3 intervjuer i uka, men kommer skjelden lenger. Han er kun 30 år, norsk forøvrig. Så når han nå har holdt på slik i snart 8 år, blir jeg provosert når noen kommer med kommentarer om at det bare er å skaffe seg en jobb. Hvordan gjør man i så fall det, hvis det er så lett????????????????? Det er absolutt ikke like lett å få seg jobb over alt i landet, så jeg synes også det er litt dumt når folk sier at det er "bare" å skaffe seg en jobb, jeg også. Jeg vil likevel tro at det må dukke opp en eller annen jobbmulighet i løpet av 8 år hvisd man ikke er kresen?! Nå vet jeg ikke hvordan arbeidsmarkedet er der hvor dere bor, og hva slags type jobber han har søkt på? (2-3 intervju i uka og så mange søknader tyder jo egentlig på at det er mange ledige jobber i omløp der dere bor?!) Har han noen utdannelse eller hva jobbet han med for 8 år siden? Tenker at hvis han søker i samme bransje han har arbeidserfaring fra tidligere, vil det kanskje være en sjanse Siden han blir bedt om å komme på intervju vil jeg tro at han fremstår som en interessant arbeidstaker, men kan det være noe han ubevisst sier/gjør på intervju som fører til at han ikke blir ansatt? Vet ikke helt hva det skulle være, men du kunne jo spurt ham hvordan intervjuene pleier å gå og om han har noen anelse om hvorfor det stopper der? Lykke til uansett 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #8 Skrevet 10. april 2012 Om fyren har søkt på tjuefem tusen (!) jobber uten å få dem, høres det ut som han enten søker på feil type jobb, eller at han er elendig til å skrive jobbsøknader. Du sender ikke den samme søknadsteksten til Rema som en barnehage, f.eks. Eller at han gjør noe galt under intervjuet eller har en personlighet som arbeidsgivere ikke ønsker. 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #9 Skrevet 10. april 2012 Men er han villig til å flytte på seg da? Da jeg og mannen min var nyutdannet flyttet vi til en ny by der vi fikk tilbud om jobb. Tenkte ikke at det var noe alternativ egentlig, man må jo ha jobb! Venninnen min derimot gikk på NAV et halvårs tid fordi hun ikke fikk jobb i oslo, før hun endelig fant noe. Jeg syns det er litt sløvt. Og uansett, de aller fleste får vakter på sykehjem/noe lagerarbeid eller liknende gjennom vikarbyråer og sånt. Jeg kan også søke 25000 jobber uten å få noen av dem, tror han må legge listen lavere... 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #10 Skrevet 10. april 2012 Så han har med andre ord skrevet 23 jobbsøknader om dagen i tre år? Da kan jeg fortelle deg hva problemet er: han har ikke god nok søknader. Du får ikke skreddersydd 23 søknader til 23 stillingsannonser i løpet av en dag. 11
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #11 Skrevet 10. april 2012 Om han banner, lukter, er renslig av seg, hvordan han kler seg, om han snakker norsk, alt dette skal jo være irrelevant hvis man søker "lave jobber" som rengjøringsassistent eller lignende. Det skal jo være så lett å få seg jobb så om man kommer i gamle slitte filler, stinker dritt, snakker stygt, banner, spytter og oppfører seg uhøflig, skal ikke ha noe å si, det skal jo være enkelt å få seg jobb, ikke sant?
MalloryK Skrevet 10. april 2012 #12 Skrevet 10. april 2012 Han bør virkelig melde seg inn i forskjellige bemanningsbyråer, da er det de som "selger" han videre til kunder, og de som snakker for han
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #13 Skrevet 10. april 2012 TS Oii en skrivefeil, mente i overkant av 2500 siste 3 år, men dog... Vi bor i Oslo, så bedre muligheter får man vel nesten ikke. Han tar alt han får av korte vikariater og engasjementer, så han har masse erfaring og har ikke vært arbeidsledeig sammenhengende mer enn 6 mnd av gangen. Han søker både innen det området han har erfaring og alt annet, men får liksom aldri noe fast. Han har desverre ikke det peneste utseende i værden, men han er alltid nydusjet og velkledd på intervjuer! Og han kommer som sagt til mange intervjuer, så er ikke noe i veien med søknadene hans.... 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #14 Skrevet 10. april 2012 Disse korte vikariatene han har klart å få, har han noensinne fått tilbud om å forlenge kontrakten?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #15 Skrevet 10. april 2012 TS han er også registrert hos 10-15 forskjellige vikarbyråer uten at det hjelper veldig, får noen korte oppdrag innimellom, men så er det ut igjen...
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #16 Skrevet 10. april 2012 Disse korte vikariatene han har klart å få, har han noensinne fått tilbud om å forlenge kontrakten? Jada, sist vikariat fikk han fornyet 3 ganger, men så hadde de ikke råd til å beholde han lenger... sa de i hvertfall
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #17 Skrevet 10. april 2012 TS Oii en skrivefeil, mente i overkant av 2500 siste 3 år, men dog... Vi bor i Oslo, så bedre muligheter får man vel nesten ikke. Han tar alt han får av korte vikariater og engasjementer, så han har masse erfaring og har ikke vært arbeidsledeig sammenhengende mer enn 6 mnd av gangen. Han søker både innen det området han har erfaring og alt annet, men får liksom aldri noe fast. Han har desverre ikke det peneste utseende i værden, men han er alltid nydusjet og velkledd på intervjuer! Og han kommer som sagt til mange intervjuer, så er ikke noe i veien med søknadene hans.... Da MÅ han ta kontakt med noen han har vært hos og be om råd. For noe går galt på intervjuene, det er ikke mulig å komme på intervju så mange ganger (dvs være blant de 2-10 beste) og så aldri nå helt opp. Noe går galt akkurat der, og han må finne ut hva det er. Utseende har lite å si, især for en mann. Så let videre 2
Godterirusk Skrevet 10. april 2012 #18 Skrevet 10. april 2012 Hvorfor ikke bare spørre de stedene han har vært på intervju hvor han har fått nei hvorfor han fikk det? Jeg er helt sikker på at flere kan være villige til å gi en konstruktiv tilbakemelding på hvorfor han ikke var akuell. Kanskje han rett og slett er for sær? Rar? Kanskje for sjenert? Man vet aldri! 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #19 Skrevet 10. april 2012 hva slags jobber er det han søker på? Er det mulig for ham å ta en utdannelse for å øke muligheten på jobbmarkedet?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #20 Skrevet 10. april 2012 prøvd pitsabakeren eller mix kiosk? de ansetter på dagen, jeg la inn en søknad som 18 åring og ble ringt av 5 sjefer på en time!!1 de er ganske desperate etter folk.. mot dårlig betalt da, men det er da en jobb har du bilde av mannen din? han må jo ha tatoveringer i hele fjeset eller noe siden an ikke får jobb :S 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå