Gå til innhold

Hvilken p-pille mister man mensen av

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på microgynon men vil bytte til p-pillen som man mister mensen av.

Noen som vet hva den heter? :) Og hva den koster, går på microgynon siden den er billigst :P

Og noen som har opplevd å ikke miste mensen selvom de går på p-pillen man mister mensen av? og kommer mensen tilbake når jeg slutter på den?

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Jeg og venninna mi gikk på Cerazette. Jeg hadde mensen og hun mistet den.

Skrevet (endret)

Cerazette mister de fleste mensen av, men skjer jo unntak. Funket bra på meg, med veldig få bivirkninger :)

Endret av Lykkelii
Skrevet

Altså, alle p-piller har vel en syklus på 28 dager der de siste 7 er sukkerpiller. Eller har det kommet noe nytt jeg ikke har hørt om? Om du har enfasepiller kan du bare hoppe over sukkerpillene for å slippe mensen, altså at du begynner på neste brett i stedet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Cerazette mister du mensen av :)

Eller så kan man oppleve å ha den omtrent hele tiden...

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker sprøyten, ingen mens

Skrevet

Jeg bruker microgynon, og blør aldri. Men det er fordi jeg velger å hoppe over pillefri uke hver gang, og begynner rett på nytt brett.

Det er ingenting i veien for å gjøre det, og da kan du selv velge om du vil la kroppen blø et par ganger i året fremfor å måtte blø hver måned.

• Liker 2
Skrevet

Eller så kan man oppleve å ha den omtrent hele tiden...

Sant det..det kan slå den veien også, men når den virker som den skal er den jo bare genial syns jeg :)

AnonymBruker
Skrevet

Sant det..det kan slå den veien også, men når den virker som den skal er den jo bare genial syns jeg :)

Ja det skjønner jeg. Kunne desverre ikke bruke den selv, blødde 4 mnd i strekk før jeg ga opp.

Skrevet

Ja det skjønner jeg. Kunne desverre ikke bruke den selv, blødde 4 mnd i strekk før jeg ga opp.

Huff den er kjip..prevensjon i seg selv det jo!:tristbla:

AnonymBruker
Skrevet

Cerazette mister de fleste mensen av, men skjer jo unntak.

Ifølge gynekologen min er det omvendt. Hun mener bare rundt 20% mister mensen helt på Cerazette, mens de andre blør i større eller mindre grad.

Skrevet

Ifølge gynekologen min er det omvendt. Hun mener bare rundt 20% mister mensen helt på Cerazette, mens de andre blør i større eller mindre grad.

Hmmm..er nok delte meninger mellom gynekologene, for det var min som anbefalte den til meg. Hun brukte dem selv av akkurat de samme grunner som meg..at jeg fikk masse mellom-blødninger av alle de andre p-pillene jeg hadde prøvd opp igjennom..og disse var for meg som å komme fra Hellvete til Himmelen i hvertfall :fnise:

Skrevet

Jeg går på det samme som deg, og legen min sa at noen mister mensen av den ;)

Skrevet

Med p-sprøyte får man ikke mensen.. eller p-stav, bare noen små blødninger noen fååå ganger tror jeg..

AnonymBruker
Skrevet

jeg bruker ikke noe prevensjon og blør hver 5 uke. er jeg unormal :S?

Skrevet

cerazette er minipille, ikke p-pille.

jeg mistet mensen med en gang jeg begynte på den

AnonymBruker
Skrevet

Hmmm..er nok delte meninger mellom gynekologene, for det var min som anbefalte den til meg. Hun brukte dem selv av akkurat de samme grunner som meg..at jeg fikk masse mellom-blødninger av alle de andre p-pillene jeg hadde prøvd opp igjennom..og disse var for meg som å komme fra Hellvete til Himmelen i hvertfall :fnise:

Gynekologen min anbefalte dem, så det var ikke det at hun mente de var et dårlig valg. Jeg har mistet mensen helt og synes også det er himmelsk. Men det er ikke riktig like gøy å føle seg konstant oppblåst med ømme pupper og i tillegg ha laber sexlyst. Vurderer nesten å slutte, men vil jo ikke tilbake til 7-dagers storblødning hver måned... :sjenert:

Gjest Dagdrømmer
Skrevet (endret)

Med p-sprøyte får man ikke mensen.. eller p-stav, bare noen små blødninger noen fååå ganger tror jeg..

Det er veldig varierende! Jeg brukte p-stav og blødde i syv måneder med et opphold på kanskje tre uker tilsammen.

Hvor ofte, langvarige og hvor sterke blødninger du får med slike prevensjonsmidler har ofte litt med hvor store mengder hormoner og hvilke type hormoner kroppen din tåler, slik jeg har forstått det. Takler kroppen din høye doser kan du gå på p-piller som Yasmin, p-stav, p-sprøyte og lignende som regel uten store problemer - men tåler du lite lønner det seg å gå for p-piller med mindre doser. Du bør snakke med legen din om det :)

Endret av Dagdrømmer
AnonymBruker
Skrevet

de inneholder samme hormon som Cerazette (gestagen) og gir like individuelle bivirkninger som Cerazette og andre hormonpreparater. P-sprøyte gir ofte uregelmessige blødninger først, og så slutter man kanskje å blø helt etterhvert. Sprøyta anbefales forøvrig ikke til veldig unge jenter pga faren for beinskjørhet, og man bør ikke bruke den lengre enn 2 år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på yasmin, og har ikke mensen. Har ikke pillefri uke, men begynner rett på nytt brett. Får ingen mellomblødninger heller, så lenge jeg husker å ta pillen hver dag.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...