Gå til innhold

Tissing på busker i nabolaget

Tissing  

39 stemmer

1. 1. Er det greit å tisse på busker?

• Ja
      25
    • Nei
      14

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Idag møtte jeg på noen på vei hjem fra jobb, med en liten valp. Koste litt med den, den så litt kjent ut, så jeg spurte om de bodde ved X, siden jeg hadde sett den før. Ja, det gjorde de. Så smilte jeg og sa at jeg eide den hunden som valpen hadde lekt med noen ganger. Så sier eier: "Åja, den hunden som pisser ned buskene mine så jeg må gjerde dem inn?" ganske så kvast.

Ble ganske satt ut, også gikk jeg. Har tenkt litt videre, og jeg kan ikke huske at hunden min har tisset så mye på busker rundt omkring. Jeg bor i 2.etasje i en leilighet, har ikke hage. Det er et stykke til skogen, og hunden må ha noen turer om dagen. Så da blir det jo ihvertfall to turer om dagen hvor vi tusler langs gatene her omkring. Har en hannhund, og han er ikke typen som tisser opp alt med en gang. Han små-markerer over lengre tid, og han må vel tisse 10-15 ganger før han er helt tom for tiss.

Han tisser jo i grøftekanter utenfor hager, og på lyktestolper, samt en tujja i ny og nè.

Er det totalt blåst? Har virkelig ikke tenkt på det før. Ikke trodde jeg at folk brydde seg såpass mye om hunden min tisset en skvett på den halvråttne busken dems en gang i uken. Det er ikke slik at bikkja har en fast tissebusk, og vi går samme sted hele tiden..

Så da spør jeg dere, kjære KG`ere:

Er det greit at en hund tisser på buskene deres i ny og ne? Hvis ikke, hvor mener dere at den skal tisse?

(Og for å ha det klart: Han får IKKE tisse på gjerder, husvegger, biler, innkjørsler eller inni hagen. Dette er snakk om en kjøre-vei, hvor hagene går inntill stien, og det er små "grøfter" og busker. )

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt!

Når deres hund blir stor så vedder jeg mye på at den vil gjøre nøyakti det samme! ;)

Høres forøvrig ut som du er en flott hundeeier, hadde gjerne hatt deg som naboen min! :)

• Liker 1
Skrevet

Synes hundene kan tisse hvor de vil jeg. Ser virkelig ikke problemet. Nå har ikke jeg hage, men hadde jeg hatt det hadde jeg ikke blitt fornærmet over at hundene tisser eller bæsjer(så fremt de plukker opp selvfølgelig!!) på "ytterkanten". Det er jo ikke akkurat som om folk går ut midt på plenen til folk for å lufte hundene sine, det er jo bare på kanten evnt.

Men har faktisk sett(stort sett i Danmark) at enkelte setter opp skilt hvor det står noe om at de ikke vil at hunder skal tisse ved buskene. Dette synes jeg er litt rart for da er det snakk om den ytterste delen av hagen på en måte.. Altså utenfor hageområde, som gjerne er delt med en buskerekke eller hekk.

• Liker 1
Gjest enirac
Skrevet

Hadde ikkje brydd meg om det, nei. Det er ein sånn ting man nesten bare må regne med at skjer i blandt om man har busker langs eit fortau eller sti eller vei.

AnonymBruker
Skrevet

okei, så jeg er ikke helt på bærtur som gjør dette altså?

Vil jo ikke være til seanse for andre, men samtidig må jo dyret tisse..

Er ikke så greit å være hundeeier :ler:

Skrevet

jeg lar mine hunder tisse på gjerder, busker og stolper, men ikke på biler, hagemøbler, sittebenker i parken osv.

det regnerjo ganske ofte her i norge så litt tiss på busken gjør ikke noe :)

• Liker 3
Skrevet

jeg lar mine hunder tisse på gjerder, busker og stolper, men ikke på biler, hagemøbler, sittebenker i parken osv.

det regnerjo ganske ofte her i norge så litt tiss på busken gjør ikke noe :)

Jo, det gjør det faktisk, og jeg hadde blitt sur hvis naboen lot hunden pisse ned min buksbom som jeg har stelt godt med i mange år for å få den stor og fin. Den blir brun og ødelagt av hundepiss!

Da jeg hadde hund lot jeg den aldri tisse i noens hage eller på noens busker, det var alltid steder å gå hvor det kunne unngås.

:heks:

• Liker 3
Skrevet

Jo, det gjør det faktisk, og jeg hadde blitt sur hvis naboen lot hunden pisse ned min buksbom som jeg har stelt godt med i mange år for å få den stor og fin. Den blir brun og ødelagt av hundepiss!

Da jeg hadde hund lot jeg den aldri tisse i noens hage eller på noens busker, det var alltid steder å gå hvor det kunne unngås.

da har buskene dine blitt tisset på av STORE hunder da, min hund markerer seg 3 dråper på hvert sted, så det tar ikke buskene skade av :)

hadde jeg hatt en stor hund som skvettet mye hadde jeg nok begrenset tissingen mer.

har naboene noe imot at hundne min tisser på busken sin må de bare si ifra så skal jeg holde litt strammere i båndet akuratt forbi den naboen ;)

Skrevet

Åja, du er en av de derre "deterikkeminskyldfordetvarsålitemenneskene", du?

Selv om rottebikkja di bare skvetter tre dråper, så skal den ikke gjøre det på min tomt, ikke på mine buksbom, ikke på rosene mine, ikke på gjerdet mitt og ikke på mitt postkassestativ!

Klarer du ikke å la bikkja pisse der det ikke sjenerer noen, ja, så burde du faktisk ikke ha hund!

Og nei, jeg er ikke hundehater, men jeg syns dårlig om uansvarlige hundeeiere!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Idag møtte jeg på noen på vei hjem fra jobb, med en liten valp. Koste litt med den, den så litt kjent ut, så jeg spurte om de bodde ved X, siden jeg hadde sett den før. Ja, det gjorde de. Så smilte jeg og sa at jeg eide den hunden som valpen hadde lekt med noen ganger. Så sier eier: "Åja, den hunden som pisser ned buskene mine så jeg må gjerde dem inn?" ganske så kvast.

Ble ganske satt ut, også gikk jeg. Har tenkt litt videre, og jeg kan ikke huske at hunden min har tisset så mye på busker rundt omkring. Jeg bor i 2.etasje i en leilighet, har ikke hage. Det er et stykke til skogen, og hunden må ha noen turer om dagen. Så da blir det jo ihvertfall to turer om dagen hvor vi tusler langs gatene her omkring. Har en hannhund, og han er ikke typen som tisser opp alt med en gang. Han små-markerer over lengre tid, og han må vel tisse 10-15 ganger før han er helt tom for tiss.

Han tisser jo i grøftekanter utenfor hager, og på lyktestolper, samt en tujja i ny og nè.

Er det totalt blåst? Har virkelig ikke tenkt på det før. Ikke trodde jeg at folk brydde seg såpass mye om hunden min tisset en skvett på den halvråttne busken dems en gang i uken. Det er ikke slik at bikkja har en fast tissebusk, og vi går samme sted hele tiden..

Så da spør jeg dere, kjære KG`ere:

Er det greit at en hund tisser på buskene deres i ny og ne? Hvis ikke, hvor mener dere at den skal tisse?

(Og for å ha det klart: Han får IKKE tisse på gjerder, husvegger, biler, innkjørsler eller inni hagen. Dette er snakk om en kjøre-vei, hvor hagene går inntill stien, og det er små "grøfter" og busker. )

Hunder er slik. Min skvetter og markerer seg på tur. Enten i naturen eller på busker. Han skvetter på mine busker også,og ingen av de er døde enda. Ikke misfarget heller.

Jeg blir mere grinete på slike kvasse folk enn hunder

• Liker 2
Skrevet

Hunder er slik. Min skvetter og markerer seg på tur. Enten i naturen eller på busker. Han skvetter på mine busker også,og ingen av de er døde enda. Ikke misfarget heller.

Jeg blir mere grinete på slike kvasse folk enn hunder

Såklart du blir det! De kritiserer jo deg - indirekte, ihvertfall ;)

• Liker 2
Skrevet

tenk om vi alle kunne levd side om side og lært å gi OG ta ikke bare kreve ;)

hvis du ikke vil bikkja mi skal tisse på busken din så gjer den inn, eller flytte ut i ødemarka :P

du skal bare prise deg heldig for at ikke kattene elsker hagen din, kattepiss det svir i nesen det ;)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har katter, papegøyedamen, men de er kastrerte - det har jeg gjort av hensyn til naboene mine. De skal slippe at kattene mine markerer på deres trapp. Ser du? Det er mulig å ta hensyn.

Jeg syns du skal lære deg å leve side om side og gi bikkjekreket ditt opplæring i om hvor det er greit å markere! Så hold bikkja di i bånd så den ikke pisser på mine busker - ser jeg den kan jeg finne på å riste den skikkelig!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge den ikke pisser på andres folk eiendom så ser jeg ikke problemet.

Det går jo fint an å la være å gå tur langs husene til folk.

Skrevet

Så lenge den ikke pisser på andres folk eiendom så ser jeg ikke problemet.

Det går jo fint an å la være å gå tur langs husene til folk.

Helt enig med deg! Godt jeg ikke er helt alene om å mene dette.

• Liker 2
Skrevet

Nå var jeg sikker på at det var samboeren til TS i denne tråden som hadde utvidet sitt territorium. :fnise:

Hundetiss bryr jeg meg ikke om, men derimot hundedritt og kattepiss rundt veggene...:kjefte:

• Liker 3
Skrevet

her i nabolaget har jeg en stor rød hankatt som markerer seg på innglassingen vår, hagemøblene våre og buskene våre, og når jeg vasker det vekk så kommer den om natten å spruter enda mer :kjefte:

du tar hennsyn du brunhilde, bra, men det er en grunn til at det er så mange katter på finn.no de aller fleste gidder ikke ta kostnaden å kastrere katta si!

men her bor jeg i et hundenabolag med bare EN kattedame hoho så her blir busker å gjerder sprayet med hundetiss :skratte:

• Liker 1
Skrevet

Har egentlig aldri tenkt over det, men er veldig påpasselig med at hunden min ikke får gå i andre sine hager (her jeg bor har mange i nabolaget åpne hager). Han tisser som regel bare på hekker og lyktestolper. Lar ham f.eks. aldri tisse på fine blomster og busker.

Syns egentlig ikke hundetiss er et så stort problem, jeg... Men det er jo selvsagt dumt når det ødelegger andre sine planter, o.l. Jeg synes derimot at hundebæsj er en UTING, og skjønner meg ikke på folk som ikke klarer å plukke det opp.

• Liker 1
Skrevet

Nja, jeg hadde sagt i fra om den samme hendelsen hadde skjedd meir enn ein gang. Jeg vil helst slippe avfall fra dyr og mennesker på de områder jeg selv hard stelt og er ansvarlig for, og det hadde ikkje vært verdsatt om ein hundeier ikkje håndterte å finne et sted å tisse som går på offentlighetens eller sitt eget områdes bekostning.

Selv er jeg veldig glad i dyr og hadde ikkje brydd meg nevneverdig om det skjedde ei gang eller to, men meir enn det hadde jeg nok reagert. Det er tross alt ikkje dyret sin feil hvor dens eier tar den med.

• Liker 2
Skrevet

Trodde først pollen handlet om mennesker og var litt usikker.. :fnise: Hunder kan tisse hvor de vil, det bryr meg da virkelig ikke. Nå bor jeg midt i byen da og er vant til litt av hvert. Pluss at alle hunder her må tisse på hus og busker osv for det er ikke noe annet sted å gå. Der jeg bodde før så jeg flere ganger folk som sto og tisset på fortauet under vinduet mitt (bodde i 4. etasje da så jeg så ikke rett ut på dem) fordi utestedet på andre siden av veien hadde veldig få doer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...