Gå til innhold

Søknad om Individuell plan

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om jeg skal søke om I.P. fordi jeg har fibromyalgi og føler ikke at jeg kommer noen vei. fysioen sier en ting, fastlege en annen og revmatologen sier noe helt annet.

Men på søknadsskjema så står det opplistet Pleie - og omsorgstjenester, progress og spesialisthelsetjenesten. Hvem er disse?

Holder det når jeg bare har disse tre og NAV inni bildet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Åj her var det mange svar! Hehe trodde det var mange langtidssykemeldte/uføre her inne og hadde forventet mange gode svar. Hehe Men er det noen som vet om kommunen kan hjelpe? Da jegvringte de og spurte fikk jeg svar om at det fikk jeg ordne selv....

AnonymBruker
Skrevet

Åj her var det mange svar! Hehe trodde det var mange langtidssykemeldte/uføre her inne og hadde forventet mange gode svar. Hehe Men er det noen som vet om kommunen kan hjelpe? Da jegvringte de og spurte fikk jeg svar om at det fikk jeg ordne selv....

hehe dette har jeg ikke så god peiling på da? går du på APP?

for når du går på APP kan du søke om inviduel plan!

har du fast saksbehandler på nav? gå og snakk med denne behandleren.

AnonymBruker
Skrevet

Bestill time hos saksbehandleren din på NAV.

Skrevet

Det jeg vet helt sikkert er at NAV ikke har noe med IP å gjøre, det er kommunen. Resten aner jeg ikke dessverre. Er det Tildelingskontoret du burde snakke med?

Gjest Mann på 45
Skrevet

Jeg lurer på om jeg skal søke om I.P. fordi jeg har fibromyalgi og føler ikke at jeg kommer noen vei. fysioen sier en ting, fastlege en annen og revmatologen sier noe helt annet.

Men på søknadsskjema så står det opplistet Pleie - og omsorgstjenester, progress og spesialisthelsetjenesten. Hvem er disse?

Holder det når jeg bare har disse tre og NAV inni bildet?

Hvorfor skal du ha IP? Er du bruker av sammensatte tjenester?

Uansett så er det kommunen som ofte initierer prosessen med IP, men snakk gjerne med legen din om det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får oppfølging hos fastlege, revmatolog, fysioterapeut, NAV, ergoterapeut og psykolog.

Fastlegen gidder ikke papirarbeid som han sier.

Skrevet

Jeg får oppfølging hos fastlege, revmatolog, fysioterapeut, NAV, ergoterapeut og psykolog.

Fastlegen gidder ikke papirarbeid som han sier.

Helt normalt at det offentlige ikke gidder sammarbeide med andre en seg selv desverre.

Er i AAP på 5 året og etterlyst samarbeid mellom behandlere, lege og NAV hele veien uten å kommet videre.

Endte med at den ene ødela for den andre og ingen hadde helt styr på hva som burde, skulle og måtte gjøres.

Mye feilbehandlinger til slutt.

Så finnes det en ordning som nesten "tvinger" disse til å samarbeide er jeg også interessert i å høre om det.

Selv har jeg måtte gå 100% privat. Heldigvis har jeg en saksbehandler på NAV nå som forstår problemet og har godkjent det i det stille. Men nå blir jeg i det minste ikke feilbehandlet lengre og blir bedre.

Gjest lille abc
Skrevet

Snakk med ergoterapeuten din, de har god kontroll på IP og krav for å få det.

AnonymBruker
Skrevet

Du har rett på Individuell Plan.

http://helsenorge.no/Rettigheter/Sider/Individuell-plan.aspx

Du skriver inn de tre, pluss NAV. Da har du krav på å få en koordinator fra kommunen som skal hjelpe deg og få alle rundt deg til å samarbeide på ansvarsgruppemøter. Viktig at roller blir tydelig definert og avklart, og at det er en viss kontinuitet i møtene slik at samarbeid og tillit kan opparbeides og utvikles.

Lykke til :) Send skjema inn til kommunen din. Og mas på koordinator hvis koordinator er sløv. Du er ekspert på ditt liv og har krav på IP!

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Men vet du hva Progress og det andre jeg listet opp er?

AnonymBruker
Skrevet

Spesialisthelsetjenesten er statlige organisasjoner, for eksempel somatiske og psykiatriske sykehus. Progress tror jeg er at du skal skrive om sykdomsbildet ditt, hvor langt du har kommet i behandling, hvor langvarig behandlingen skal være, hvorfor du trenger langvarige og koordinerte tjenester.

Skrevet

Selvfølgelig er det det de mener med progress! Guriland nå følte jeg meg virkelig dum...

Så siden revmatologen som følger meg jobber på et sykehus er det der jeg skal føre opp han?

Takk for hjelpen :)

AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer :) Ikke føl deg dum! Det kan være at jeg tar feil. Jeg bare tror det er slik ment, og skader ikke å ha det med på en søknad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...