Gå til innhold

Forhold på jobb - hvor dum skal man spille?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jobber i en mellomstor bedrift i Tigerstaden.

I det siste har to kolleger funnet hverandre. Men dette skjer egentlig ikke, siden den ene parten er veletablert med kone og unger. Dessuten er hun mye yngre.

Man kan jo ikke unngå å merke det. Blikkene og flørtingen. Klining i fylla på firmafest. At begge to "tilfeldigvis" kommer senere på jobb, at de "tilfeldigvis" begge forsvinner fra kontoret samtidig flere timer i arbeidstiden, eller at de "tilfeldigvis" kjører med hverandre hjem selv om de bor på hver sin kant av byen.

Jeg vet jeg ikke burde bry meg. Vil ikke heller ha noe med det å gjøre - er ikke min business, men det er vanskelig å late som ingenting når det går ut over jobben og er så gjennomsiktig.

Jeg er trett av å spille naiv og godta alle forklaringer som "måtte et ærend", "må ut og fikse noe" eller "kommer litt senere i morgen". Jeg jobber tross alt tett sammen med dem.

Føler meg som en idiot når jeg nikker og smiler hele tiden. Dessuten prater "alle" om det bak ryggen på dem.

Hva gjør man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det går utover jobben er det faktisk bare en ting å gjøre! Rapportere det til sjefen din!!

Dette har ikke noe med sladring eller at du "bryr" de med hva dem driver med.

Når du er på jobb, så betyr det faktisk at du skal VÆRE PÅ JOBB også!! Og at du skal utføre de oppgaver som du har.

Ingen annen ting å gjøre syntes jeg!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gi dem en sjanse først, før du går til sjefen:

Snakk med dem.......si at du føler deg ubekvem med situasjonen.... at du ikke "orker" å spille dum lenger.

Hvis ikke dette hjelper - må du bare "melde fra".....så blir det opp til ledelsen å "ta tak".

Lykke til! icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synst ikke dem fortjener noen sjangse jeg, gå og fortelle det til skjefen.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Om det går utover deg personlig så syns jeg du skal si det til den det gjelder først.

Et lite vink om at de skal trå varsomt.

Dårlig gjort om du går til øverste først. Det lyser det sensasjonslyst ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

prøv å gi et hint om at du har forstått hva som foregår, og at det er flere som gjør det, og at du vil advare ham om å ikke tråkke i salaten.

Si at du er hans venn og vil bare hans beste, så går det nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg syns du skal snakke med den av dem som du har nærest forhold til.

Fortell direkte at du merker forholdet deres, og at det er problematisk for jobben du skal utføre.

Videre - dersom du ønsker å opptre profesjonelt - kan du fortelle dem at du ikke bryr deg om hva de gjør (det er ikke ditt problem verken at han er gift eller at hun er yngre)- så lenge de holder det utenfor arbeidstiden.

At han er gift, at hun er ung, at de er teite nok til å kline på firmafest og at andre snakker om dem, trenger du ikke fortelle dem. Du irriterer deg over disse tingene fordi de strider imot det DU mener er rett, men det kan ligge mye i disse menneskenes liv og forhold som du ikke kjenner til. Det eneste du kan få til dersom du plumper ut med dine moralske forargelser er et forsuret arbeidsmiljø i tiden fremover.

Og så lenge de holder dette utenfor arbeidstiden, er det jo ikke noe problem for deg eller?

Det kan jo være at dette er en "fling" (som jeg på INGEN måte forsvarer) som vil gå over av seg selv når de merker at de er oppdaget. Da kan det være greit for deg i ettertid å ikke ha tatt noen stilling i saken.

Du kan selvsagt gå til sjefen din også. Jeg mener at gode kolleger forsøker seg på en intern løsning før man trekker inn overordnede, dersom det ikke dreier seg om grovere forseelser enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjenner litt igjen situasjonen fra min egen bedrift.

Bare at der er det ikke to som har funnet hverandre. Det er blondinen på 24 med de store puppene som legger an på alle mannfolk med ordet "sjef" i jobbtittelen sin.

Det er sant! Jeg har ikke sett på maken til slenging med hår, blunking og høylydt fnising når disse mennene er i nærheten av henne. Og det verste er at de faktisk faller for det og lar seg rive med. Spesielt på firmafestene.

Uuææææh! Jeg blir så flau på hennes vegne.

Eller kanskje litt sjalu også? Tenk om jeg hadde slikt drag *drømme*

Jaja, de blir vel voksne en gang, de også. Men det må være fryktelig å gå rundt med så liten selvtillit innerst inne.

Men enda en gang: Tenk om jeg bare hadde en liten brøkdel av det draget, da icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...