Gå til innhold

Samboerskap, folkeregistrering

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om noen som vet om man kan bli folkeregistrert i et annen fylke ved å stifte samboerskap med kjæresten min?

Jeg ønsker å bli registrert i et annet fylke for å få muligheten til å gå skole der, men jeg blir ikke 18 før i november, så jeg kan ikke melde flytting uten verge, men fikk tips om at det kan være mulig å bli flyttet i folkeregistret ved å stifte samboerskap med kjæresten min (som er over 18 år) med samtykke fra foreldrene mine, noen som vet om det faktisk funker?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går ann dersom foreldrene dine godkjenner det. Altså å få folkeregistrert seg.

Dersom det gjelder videregående så er fristen for å søke i annet fylke gått ut. Mener å huske at det var snakk om 1. februar. Med det så mener jeg at du må ha endret folkeregistrert adresse før den tiden.

Dersom du og dine foreldre flytter før 1. juni(?) så kan du søke skolegang i det nye fylket.

Ikke alle rådgivere på videregående er klar over disse fristene. Har selv et barn som gikk i baret der.

Skrevet

Det går ann dersom foreldrene dine godkjenner det. Altså å få folkeregistrert seg.

Dersom det gjelder videregående så er fristen for å søke i annet fylke gått ut. Mener å huske at det var snakk om 1. februar. Med det så mener jeg at du må ha endret folkeregistrert adresse før den tiden.

Dersom du og dine foreldre flytter før 1. juni(?) så kan du søke skolegang i det nye fylket.

Ikke alle rådgivere på videregående er klar over disse fristene. Har selv et barn som gikk i baret der.

Jeg har sendt søknaden til skolene innenfor fristen, men fått beskjed om at jeg må melde flytting før 1. juni for å ha mulighet til å bli tatt inn.

Så det skal gå bra å melde flytting på egen hånd, så lenge verge godkjenner det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...