Gjest Gjest Skrevet 10. april 2012 #1 Skrevet 10. april 2012 Saken er at jeg helt siden jeg fikk mitt første og hittil eneste barn for 10 år siden, har vært veldig misfornøyd med brystene mine.. De er ganske tomme, og henger litt i tillegg. Jeg har vært fornuftig til nå, og tenkt at jeg bør vente med en operasjon til jeg er ferdig med å få barn. Jeg kan jo ikke vite med sikkerhet at jeg SKAL ha flere barn, jeg er ikke i et forhold nå, og selv om jeg kunne tenke meg et barn til - så vet jeg overhodet ikke om det skjer. Jeg er 34 år nå. Jeg merker at jeg får mer og mer lyst til å ordne dette nå..jeg har ikke lyst til å vente lengre på noe jeg ikke vet om skjer - og i tillegg føle meg som jeg gjør. Spørsmålet er; har jeg rett i å vente til etter alle barnefødsler? Jeg har nemlig for meg at det ikke er noen god ide å fikse puppene for da å "ødelegge" resultatet med å amme etc igjen? Er det noen som har noen erfaringer? blir resultatet veldig ødelagt av å gå gjennom en graviditet/ammeperiode?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #2 Skrevet 10. april 2012 Jeg har ikke erfaring selv, men drev å sjekket litt rundt for et par år siden og fant ut at resultatet kan ødlegges av graviditet/amming. Flere steder har en slags garanti i så og så mange år etterpå, men den gikk bort hvis man ble gravid. Tror silikonen kunne "kapsle" seg..
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #3 Skrevet 10. april 2012 Jeg har ikke erfaring selv, men drev å sjekket litt rundt for et par år siden og fant ut at resultatet kan ødlegges av graviditet/amming. Flere steder har en slags garanti i så og så mange år etterpå, men den gikk bort hvis man ble gravid. Tror silikonen kunne "kapsle" seg.. Å beklager, trodde det var snakk om silikon. Men hvis du bare mener brystløft vil jeg tro det kan bli "værre" igjen hvis du skulle bli gravid.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2012 #4 Skrevet 10. april 2012 Det er silikon jeg tenker på ja. Aah, så dumt :-( Jeg har ikke lyst til å gå sånn en dag mer..men har da ikke råd til å kaste 30000 bort på en ny operasjon i etterkant :-/ Er det veldig store sjangser for at resultatet blir ødelagt tro?
saltvann Skrevet 10. april 2012 #5 Skrevet 10. april 2012 Du er 34 år. Singel. Hvis du møter en fyr, så burde man holde på en stund før man prøver å bli gravid. Kanskje det tar tid. Kanskje det ikke går. Jeg ville nok ha gjort det nå siden du ikke trives med kroppen din. Blir du gravid så kan du velge å ikke amme eller du kan ta sjansen.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #6 Skrevet 10. april 2012 Du er 34 år. Singel. Hvis du møter en fyr, så burde man holde på en stund før man prøver å bli gravid. Kanskje det tar tid. Kanskje det ikke går. Jeg ville nok ha gjort det nå siden du ikke trives med kroppen din. Blir du gravid så kan du velge å ikke amme eller du kan ta sjansen. Det skjer jo noe med brystene under en graviditet, ikke bare om man ammer.
Banan Skrevet 10. april 2012 #7 Skrevet 10. april 2012 Hadde jeg vært deg ville jeg bare gjort det nå. Ser ingen grunn til å vente, og så lenge du ikke vet om du kommer til å få flere barn en gang. Jeg er nesten 20 og kommer sannsynligvis snart til å ta silikon jeg også. Jeg vil ha barn en dag, men det blir uansett noen år til, så "den tid, den sorg" for puppene. Må jeg betale like mye da for å få fikset på dem igjen, så får jeg ta det problemet som det kommer. Jeg har forresten hørt om flere som har ammet fint uten at resultatet har blitt ødelagt. Men uansett så må man vel fikse på resultatet hvert 10. år eller noe.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #8 Skrevet 10. april 2012 Men hvis du absolutt ikke har råd til å betale for ny operasjon må du bare ta dem ut hvis det skulle skje noe etter graviditet, og det er jo kjedelig hvis du skulle få barn om 3år f.eks.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #9 Skrevet 10. april 2012 Jeg kjenner flerne som har tatt silikon. Å de har fått beskjed om at de fortsatt kan amme selv om de har silikon. Regner med at han hadde sagt det til dem om det ikke var smart, da resultatet kunne blitt ødelagt.? Du kan jo ringe til en klinikk eller om du bor i nærområdet stikke innom å spør di om det du lurer på osv, så får du hvertfall rett svar fra de som kan det
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #10 Skrevet 10. april 2012 Tatt fra nobel clinic: Ammeevnen som regel ikke påvirket Evnen til å amme vil en sjelden gang kunne bli redusert. Nye svangerskap vil dessuten kunne gi større bryster og tøye huden og føre til at brystene blir slappe på nytt. Så det KAN skje at de blir slappe igjen etter graviditet.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2012 #11 Skrevet 10. april 2012 Takk for svar!! Det er ikke så mye muligheten til å kunne amme jeg tenker på, slik jeg har skjønt det er ikke det et større problem. Det er heller utseende jeg tenker på..nettopp det at huden igjen blir strukket og at det blir et misforhold på nytt:( Det er bare det at jeg vil så veldig gjerne gjøre det nå. Hadde jeg visst at det med stor sannsynlighet gikk bra hadde det vært greit, men om det er en overhengende sjangse for det motsatte så er jeg for fornuftig til å gjøre det:(
Gjest Anonym Skrevet 10. april 2012 #12 Skrevet 10. april 2012 Det er mye større sjanse for kapseldannelse hvis du blir gravid, og du vil også risikere mer heng etterpå, og re-operasjon..Det sa kirurgen min til meg. For øvrig angrer jeg veldig på operasjonen, føler meg utrolig fake med silikonpupper.. Men tar jeg innleggene ut blir de vel seende enda styggere ut :-( tenk deg godt om før du lar deg operere, er mitt råd til deg.
Gjest HunterLady Skrevet 10. april 2012 #13 Skrevet 10. april 2012 Jeg hadde gjort det nå. Hva er egentlig vitsen med å vente lengre? Tullete sagt, men det er kanskje best å være fornøyd med puppene mens du er ung. Jeg skal ha flere barn (håper jeg), og har silikon. Det som skjer, skjer. Vet om flere som har opplevd endringer, men ikke nødvendigvis til det verre. De fleste likte puppene sine bedre etter graviditetene uansett, kontra hvordan de var før operasjonen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå