Gå til innhold

Hansker for vektløfting


Envy

Anbefalte innlegg

Ja, da har tiden for træl i håndflaten kommet for min del også. Ikke pent, og ikke godt.

Jeg vet de har en del overprisete hansker på treningssenteret, men er det noen av dere smarte, snille damer her inne som vet om noen billig og bra vektløftingshansker på nett? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte sykkelhandsker. kostet vel en hundrings.

Funker det like bra? :) Får du godt grep?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gymgrossisten.no har vektløfter hansker for jenter med rosa detalj på og bedre passform for kvinner, disse skal jeg bestille når lønna kommer hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gymgrossisten.no har vektløfter hansker for jenter med rosa detalj på og bedre passform for kvinner, disse skal jeg bestille når lønna kommer hvertfall :)

Fant ikke disse jeg. Vil du linke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er at hansker ikke gir bedre grep. De fleste hansker vil bare gjøre at omkretsen rundt stangen blir større og dermed gi deg dårligere grep.

Magnesiumoksid er det de aller fleste bruker for å få et bedre grep rundt stang, kettlebells eller i klatreveggen.

Kan kjøpes billig her: http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/gforce-magnesium-carbonate-55g-bit. Og sikkert andre steder også.

Et annet triks for å få bedre grep i markløft er reversegrip der den ene hånden er vridd andre veien.

Et annet triks som også fungerer på clean og snatch er låsegrep. Da holder du rundt stangen som vanlig, og så tar du tommelen under peke- og langfinger. Slik at peke- og langfinger holder tommelen låst fast rundt stangen. Litt vondt i begynnelsen, men veldig bra når du får det til.

Træler, eller callus i hånden er noe du må leve med dersom du skal drive med turn eller vektløfting. Et godt tips er å file dem regelmessig ned slik at de ikke revner. Ev bruke en callus shaver til å barbere av det øverste hudlaget regelmessig.

Skal du klatre mye i tau vil jeg derimot anbefale deg tynne arbeidshansker i skinn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gymgrossisten.no har vektløfter hansker for jenter med rosa detalj på og bedre passform for kvinner, disse skal jeg bestille når lønna kommer hvertfall :)

Takk for tips! Fant et par svarte BetterBodies, perfekt! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke dame, ei heller smart og snill men jeg kan gi deg ett veldig godt tips : IKKE bruk hansker

Hvis du sliter med grepet bør du heller bruke kalk/magnesium eller i værste fall reimer

Denne kremen her kan jeg anbefale, finnes på norske trenings-nettbutikker www.titansupport.com/grrrip-lotion.html

Hansker vil gjøre at du ikke får den samme kontakten med vektstanga/hva enn du holder på med og styrken i grepet ditt vil heller ikke utvikle seg i takt med vekter.

Hvis du ikke skal bruke styrken din til noenting annet enn å trene er det jo fritt frem for å bruke den slags "juks" :) Prøv kremen, og ikke bekymre deg for træler, de forsvinner etterhvert/skjær de vekk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdt å tenke på om du lurer på hvorfor du faktisk får træler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte sykkelhandsker. kostet vel en hundrings.

Samme her. "Vektløfterhandsker" er vanlige sykkehandsker som bare ser litt mer fancy ut. Men finnes mange fine sykkelhandsker til 100-lappen.

+1 fra meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...