Gå til innhold

Min mann har blitt for feit


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen kommer sikkert til å si at jeg skal si det rett ut, men det har jeg ikke hjerte til da han kommer til å bli lei seg og få komplekser. MEN jeg synes likevel han BØR gjøre noe med det snart. Jeg klarer ikke la være å henge meg opp i det når jeg ser den store magen.

Det er visse ting som kvinner aldri kan høre ofte nok. Her er noen av dem:

- Menn skjønner ikke vage hint.

- Menn skjønner ikke mindre vage hint.

- Menn skjønner ikke åpenbare hint.

Du spør om hva du skal gjøre, og mitt svar er at du må si det rett ut til ham. Det er selvsagt mulig å si det mer eller mindre hardt og brutalt, så du får legge deg på en så lite brutal linje som mulig uten at budskapet faller bort. Det er viktig å ikke gå rett i angrepsposisjon, da vil han gå rett i forsvarsposisjon. Spør ham om hvilke argumenter han har for å ikke trene, slike argumenter pleier å være veldig dårlige.

Sannheten er jo enkel: Du tenner ikke på ham, det kan jeg godt skjønne, og det er også farlig for helsa hans. Du må kreve varig livsstilsendring, ikke bare en uke eller to med pulver.

Sannhet nr 2: Det er veldig viktig å være i aktivitet for å kunne gå ned til en passelig vekt. Teoretisk er det mulig med kun å telle kalorier, men apetitten reguleres mye bedre når man trener. Det må da være noen form for trening han liker utenom sengegymnastikk. Om det overhodet ikke er noen form for trening han kan tenke seg så bør han allikevel tvinge seg ut på f. eks. sykkelturer eller turer i svømmehallen. Når man er slapp og utrent kan det virke uoverkommelig å skulle begynne å trene regelmessig, men det er mange som har lært seg å like det etterhvert, selv om det var et pes i begynnelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...