AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #1 Skrevet 10. april 2012 Min mann har en stillesittende jobb, han trener ikke og spiser for mye (for mye inntak + for mye usunt) = blir større og større :-( Hvordan skal jeg gå frem for å si det på en fin måte at jeg ikke føler meg like tiltrukket av han lenger? Han har den "typiske" mannemagen som bare vokser og vokser... Jeg har tenkt og tenkt men finner ingen god måte å si det på :-( Det hjelper ikke å hinte om for høyt inntak av mat, for lite bevegelse osv. Da KAN det hende han tyr til lettvinte løsninger som å ikke spise eller drikke pulver et par uker, for så å gå tilbake til dårlige vaner igjen. Han liker ikke lag-idrett, og heller ingen annen form for trening. Noen kommer sikkert til å si at jeg skal si det rett ut, men det har jeg ikke hjerte til da han kommer til å bli lei seg og få komplekser. MEN jeg synes likevel han BØR gjøre noe med det snart. Jeg klarer ikke la være å henge meg opp i det når jeg ser den store magen.
eva-80 Skrevet 10. april 2012 #3 Skrevet 10. april 2012 det er jo du som er kvinnen i huset, lag sunnere mat og litt mindre porsjoner. overask han med å lage (sunnere) matpakke .. gå en tur sammen med han 2 ganger i uka.. han kommer til å ta hintet.. du trenger ikke å si til han at du ikke tenner på han slik.. kan evt si at du synes han ser mye mere sexy ut med mindre mage. sex er også aktivitet som forbrenner kalorier .. la han være øverst og bakerst
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #4 Skrevet 10. april 2012 det er jo du som er kvinnen i huset, lag sunnere mat og litt mindre porsjoner. overask han med å lage (sunnere) matpakke .. gå en tur sammen med han 2 ganger i uka.. han kommer til å ta hintet.. du trenger ikke å si til han at du ikke tenner på han slik.. kan evt si at du synes han ser mye mere sexy ut med mindre mage. sex er også aktivitet som forbrenner kalorier .. la han være øverst og bakerst Mange gode tips ja! MEN; han har kantine som han betaler fast for og spiser derfor der (salat, som jo er sunt). Pga små barn kan vi ikke trene sammen på hverdagene (tiden går ikke opp før legging av de små). Mer sex ja, men hva når jeg ikke tenner på han lenger? Huff...
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #5 Skrevet 10. april 2012 Kjøp det nyeste, tror jeg, FHM-bladet som har denne saken http://www.side3.no/article3372522.ece . Og vis stor interesse for hvor enkelt det var. Funker ikke noe så skader det ikke å si rett ut at du synes han begynner å bli litt for stor. Men pakk det inn i noen komplimenter om du klarer. "Du er så flink i jobben din" "Men all den usunne maten du spiser på jobb begynner å sette sine spor nå" "Kanskje vi skal ta en liten fjelltur nå så du får den spretne kona du fortjener " , eller noe slikt. :gjeiper: 3
Gjest Indra Skrevet 10. april 2012 #6 Skrevet 10. april 2012 Hvis han ikke selv skjønner at han bør slanke seg må du si det til ham. Det er kanskje et ømt tema for ham, menn lider litt under at de ikke skal snakke høyt om det hvis de slanker seg osv.
Penny Skrevet 10. april 2012 #7 Skrevet 10. april 2012 Er vel bedre om han blir lei seg for en liten stund ved at du sier sannheten, enn at han fortsetter å spise seg syk. Menn er generelt dårlige på hint i hytt og pine, si det som det er og ta tak i problemet.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #8 Skrevet 10. april 2012 Lat som om du leser denne artikkelen og kom med noen saftige kommentarer. Er faktisk imponert over resultatet selv om ingen i husstanden her trenger å gå ned i vekt. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #9 Skrevet 10. april 2012 Samboer her tok ingen hint eller la om noe kosthold i det hele tatt. Han trente og hadde gått ned en del kilo da vi ble sammen. Nå som samboer har han gått opp alt igjen og litt til. Ingenting hjelper. Jeg tenker bare at han vet og ser selv. Slankingen må han faktisk ville og gjøre selv. Her nytter det ikke at jeg innfører såkalt sunn mat for han står over grytene oftere enn hva jeg gjør.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #10 Skrevet 10. april 2012 Samboer her tok ingen hint eller la om noe kosthold i det hele tatt. Han trente og hadde gått ned en del kilo da vi ble sammen. Nå som samboer har han gått opp alt igjen og litt til. Ingenting hjelper. Jeg tenker bare at han vet og ser selv. Slankingen må han faktisk ville og gjøre selv. Her nytter det ikke at jeg innfører såkalt sunn mat for han står over grytene oftere enn hva jeg gjør. Ikke TS altså
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #11 Skrevet 10. april 2012 Du må få slanket ham. Thank you, Captain Obvious. Det er vel nettopp det TS prøver å oppnå, og ber om gode råd for HVORDAN.
Gjest Bud Skrevet 10. april 2012 #12 Skrevet 10. april 2012 Kunne skrevet masse om hvor naive og merkelige dere kvinner er, men skal spare meg Dersom DU ønsker å slanske han så er det DIN oppgave å oppmuntre til fysisk fostring. Få han til å glede seg til spaserturer på kveldstid, fjellturer i helga eller rett og slett mye sex. Sex er veldig god trim
Gjest Survival Skrevet 10. april 2012 #13 Skrevet 10. april 2012 Hvorfor skal DU forandre på HAN? Jeg ser hele poenget med at du ikke tenner på han lenger, men da får du si det rett ut til han så kan han selv bestemme om han ønsker å gjøre noe med det eller ikke. Du er ikke moren hans. Du ikke bestemme hva han skal spise, hvor og når han skal trene og ellers hva han skal og ikke skal gjøre. Jeg går ut fra at han er en voksen mann med et realistisk syn på seg selv, så han ser nok selv også at han har lagt på seg. Kanskje det ikke plager han like mye som det plager deg. 1
Gjest Maruwan Skrevet 10. april 2012 #14 Skrevet 10. april 2012 Min mann har en stillesittende jobb, han trener ikke og spiser for mye (for mye inntak + for mye usunt) = blir større og større :-( Hvordan skal jeg gå frem for å si det på en fin måte at jeg ikke føler meg like tiltrukket av han lenger? Han har den "typiske" mannemagen som bare vokser og vokser... Jeg har tenkt og tenkt men finner ingen god måte å si det på :-( Det hjelper ikke å hinte om for høyt inntak av mat, for lite bevegelse osv. Da KAN det hende han tyr til lettvinte løsninger som å ikke spise eller drikke pulver et par uker, for så å gå tilbake til dårlige vaner igjen. Han liker ikke lag-idrett, og heller ingen annen form for trening. Noen kommer sikkert til å si at jeg skal si det rett ut, men det har jeg ikke hjerte til da han kommer til å bli lei seg og få komplekser. MEN jeg synes likevel han BØR gjøre noe med det snart. Jeg klarer ikke la være å henge meg opp i det når jeg ser den store magen. Finn på noe fysisk aktivitet dere kan gjøre sammen. Tennis, squash og andre ting som ikke bare er stress men også litt gøy. Og du kan godt si at han har blitt feit, det må han tåle. Men du trenger ikke å si at du "ikke er tiltrukket av ham" for den stikker.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #15 Skrevet 10. april 2012 Kunne skrevet masse om hvor naive og merkelige dere kvinner er, men skal spare meg Dersom DU ønsker å slanske han så er det DIN oppgave å oppmuntre til fysisk fostring. Få han til å glede seg til spaserturer på kveldstid, fjellturer i helga eller rett og slett mye sex. Sex er veldig god trim Jo, men maten betyr 70% av vektnedgang, og det kan ikke en kvinne som arbeider til forskjellige tider og har barn ta ansvar for. Der må mannfolka tenke SELV. Noe det sjeldent klarer før det er for sent. 1
Gjest Maruwan Skrevet 10. april 2012 #16 Skrevet 10. april 2012 Jo, men maten betyr 70% av vektnedgang, og det kan ikke en kvinne som arbeider til forskjellige tider og har barn ta ansvar for. Der må mannfolka tenke SELV. Noe det sjeldent klarer før det er for sent. Syns du forventer i overkant mye her. De fleste menn kan prestere å sulte ihjel ved siden av brødboksen.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #17 Skrevet 10. april 2012 Syns du forventer i overkant mye her. De fleste menn kan prestere å sulte ihjel ved siden av brødboksen. Der har man jo en løsning. Kantineforbud og ingen middagslaging, voila en sultende slank mann forann brødboksen.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #18 Skrevet 10. april 2012 Syns du forventer i overkant mye her. De fleste menn kan prestere å sulte ihjel ved siden av brødboksen. Nå synes jeg du undervurderer menn.
Gjest Bud Skrevet 10. april 2012 #19 Skrevet 10. april 2012 Jo, men maten betyr 70% av vektnedgang, og det kan ikke en kvinne som arbeider til forskjellige tider og har barn ta ansvar for. Der må mannfolka tenke SELV. Noe det sjeldent klarer før det er for sent. Er det mannen i huset som handler?
Gjest Maruwan Skrevet 10. april 2012 #20 Skrevet 10. april 2012 Nå synes jeg du undervurderer menn. Ok, meg selv da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå