Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Edit: beklager om dette er plassert feil.

Heihei.

Jeg har vært sammen med kjæresten i snart et år nå. Dette er mitt første forhold, så jeg var ikke sikker hva jeg "måtte" gjøre for å være i forholdet, så han fikk meg til å gå med på å ha et åpent forhold.

Jeg er ei veldig naiv, usikker jente, og tenkte at dette ikke ville bli noe problem.

Han fortalte meg at det å kline med andre under et forhold, gjorde at man ikke blir lei hverandre. Det å ligge med noen, ville vise hvem man likte best, og det å flørte med noen, ville vise hvem han var forelsket i. Jeg syntes dette virket logisk.

Frem til jeg begynte å lese meldingene han skrev til andre jenter på facebook. Og innboksen hans. Ja, jeg vet det er galt av meg, og jeg burde stole på han. Jeg vet jeg oppfører meg som en av dem jentene som alltid er de slemme i filmer. Jeg vet jeg ikke burde gjøre det.

Men han snakker om denne jenten han har klint med, som skar inn et smilefjes på 12cm i diameter i låret hans. Jeg ville bare vite om det var noe mer. Jeg leste samtalen demmes.

Hun spurte om hun kunne late som om han var kjæresten hennes, for å gjøre en annen gutt sjalu. Han svarte med å si at de skulle late som om jeg var lesbisk, og at han fremdeles sto som min kjæreste på facebook fordi jeg ikke ville at noen skulle vise det.

Hun beskrev fler ganger hvor koslig det hadde vært at han ringte til henne på natten. Det forklarer hvorfor han ikke ringer til meg lenger.

Hun spurte hvorfor han var sammen med meg, og han svarte det var fordi vi har mye til felles.

"Er du ikke forelsket i hun?" Jeg ble veldig usikker og ville egentlig ikke lese mer, men gjorde det likevel. "jeg vet ikke. vi har bare mye tilfelles".

Jeg elsker han av hele mitt hjerte. Han er den eneste som noen gang har vært villig til å hjelpe meg med alt jeg sliter med. Jeg kan snakke med han om alt. Bortsett fra dette. Jeg holdt telefonen hans en gang. Skulle sende en melding til mamma, så klikket med inn på "meldinger". Da klikket det helt for han. Han ble nesten forvandlet til et monster. Han skrek til meg. "jeg kan virkelig ikke tro du ikke stoler på meg!". Så snudde han seg rundt. Ville ikke snakke til meg mer. Etter en stund med stillhet, forskrekkelse og en liten smule redsel, sa jeg at jeg bare skulle sende en melding til mamma. Da gikk det bare noen sekunder, før han kom "tilbake til segselv".

Hver gang jeg får en melding, plukker han opp telefonen min og leser den før jeg rekker det. En gang skulle jeg bare vise han hvordan det var, så jeg gjorde det samme tilbake. Det vil si jeg rakk å plukke opp telefonen hans, og så dro han den ut av hånden min, og påstå jeg ikke stoler på han igjen.

Jeg er ikke en person som skal mye til for å knekke. Sliter med sosial angst og depresjon, spisevansker og selvskading.

Jeg går til psykolog for å bli kvitt "lidelsene" mine, men føler ikke det er nok. Han er jo så god, kjærlig, hjelpsom og snill ellers.

Jeg er så usikker. Redd. Er jeg bare sjalu?

Er dette grunn nok til å ringe psykologen min?

Beklager langt innlegg. ..

Endret av Lille-pus
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke du kan forvente noe annet når du i starten har gått med på å ha et "åpent forhold".

Skrevet

Jeg synes ikke du kan forvente noe annet når du i starten har gått med på å ha et "åpent forhold".

Takk for svar. Beklager bryet.

Skrevet (endret)

Kjære deg :klemmer:

Det virker nok ikke som at åpent forhold ( eller kjæresten din definisjon på et åpent forhold) er noe for deg, og jeg ville nok revurdert hele forholdet om jeg var deg. Når du i tillegg sliter med angst og depresjoner så hjelper det nok ikke på med å være i et forhold som kan gjøre deg enda mer usikker på deg selv. Da hadde det nok vært bedre i et forhold med en som bare viet kjærligheten sin til deg!

Håper ting ordner seg, og at du får hjelp av psykologen din

Endret av Destin
  • Liker 2
Skrevet

Enten troller du eller så er du alvorlig ute å kjører.

Tror ikke du finner svar noe her inne. Søk hjelp for all del, kom deg ut av det forholdet. Virker som om gubben din setter likhetstegn mellom åpent forhold og noe helt annet.

Skrevet

Stakkars deg TS! Nå har jeg ikke erfaring med åpne forhold selv, men her er det jo ikke det at dere har et "åpent forhold" som er problemet, det er jo hele fyren!

Greit nok at dere ble enig fra starten at dere kan gå så langt som å ha sex med andre. Det betyr IKKE at han kan snakke om deg på den måten til andre mennesker, eller kontrollere deg slik som han gjør med mobilen deres. Denne fyren virker jo helt ustabil, manipulerende og slem.

Jeg hadde ALDRI vært sammen med en mann som snakker slik om meg til andre mennesker. Du er absolutt ikke sjalu. Enten må du bare komme deg fort ut av hele "forholdet", eller så må du legge alt på bordet om at du har lest hva han skriver til andre jenter om deg, og at du ikke godtar hvor kontrollerende han er.

Stor klem :klemmer:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du gikk med på noe du egentlig ikke ville pga egen usikkerhet. Det viktigste for deg er at du har en kjæreste og noen som "bryr" seg om deg. Det eneste forholdet gir deg nå er enda mer usikkerhet, utrygghet og dårligere selvtillit. Det finnes ingen respekt i det forholdet. Skal du jobbe deg ut av dette så må denne gutten ut av ditt liv. Du er verdt så uendelig mye mer.

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Kjære deg, Trådstarter.

Jeg har flyttet tråden din hit til Kropp og Helse.

Jeg tror du vil få mye bedre svar her siden tråden din ikke egentlig handler om seksualitet.

Jeg har tatt bort de få setningene du skrev om selvskading (slik at det bl.a. skal være vanskelig for noen å kjenne deg igjen).

Og så vil jeg prøve å gi deg noen velmente råd;

Jeg tror det lureste du gjør er å ringe psykologen din.

Han/hun kan antageligvis hjelpe litt akkurat nå.

Slik jeg leser det du skriver så er 'kjæresten din' ikke mye til kjæreste, han gjør deg ikke godt og samholdet med ham hjelper deg ikke til å bli bedre på noen måte.

Jeg vet ikke hvor gammel du er, og om du bor sammen med denne 'kjæresten din', men uansett tror jeg det beste for deg ville være å avslutte alt 'kjæresteri' med denne gutten/mannen.

Varm klem og de beste tanker for at du får snakket med psykologen din i dag.

:klemmer:

Lille-pus (mod)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...