Gå til innhold

Snus VS Røyk!


Gjest B.Davis *

Anbefalte innlegg

Gjest B.Davis *

Hei!! Jeg skal slutte å røyke og tenkte å "snuse over den verste kneika". Noen som har erfaring?

Jeg har kjøpt mocca lakris. Er disse nikotinfri? Sto liksom ikke nikotin i innholdsfortegnelsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å snuse seg røykfri, ja? Kan godt være det fungerer, men denne metoden har den lille haken at man ofte begynner å snuse isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest B.Davis *

Jeg har det i bakhodet ja, men jeg tenkte å bruke nikotinfri snus bare for å ha "noe". Grunnen til at jeg skal slutte er fordi vi planlegger å bli gravide til sommeren :-) Og jeg skal verken røyke eller snuse før vi begynner å prøve.

Tror det er god nok motivasjon til at jeg klarer det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. nikotininnhold så tviler jeg på at de er helt uten, men mocca er jo ikke akkurat den sterkeste snusen.

Lykke til med røykeslutt og babylaging da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte snus for å slutte å røyke, hos meg fungerte det veldig fint! Det som er vanskelig med å slutte å røyke er ikke bare nikotinen, men og det å bryte røykevanene. F.eks jeg brukte alltid å sette meg på trappa om morgenen med en kopp kaffe og en røyk (aldri røyket inne). Eller ut en tur etter middag.... Så selv om jeg snuste så slet jeg litt med et slags sug....

Mocca inneholder nikotin, de fleste vanlige snus gjør det. Jeg brukte general white porsjon, generelt synes jeg white er bedre, for da renner ikke snusen.

Snuste ganske lenge etter at jeg sluttet å røyke, kanskje et halvt år. Men, jeg syntes det var lettere å slutte å snuse enn å røyke.

Nå har jeg vært røykfri i over 3 år, og var snusfri i 2 år.... Jeg hadde desverre en snus-sprekk i slutten av desember pga en vanskelig livssituasjon. Men har nå som mål å snuse ut mai, og deretter slutte igjen!

Lykke til med prosjektet!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes en type nikotinfri snus på det norske marked og det er Onico. Onico får du i mange former og farger over grensa, men i Norge har vi foreløpig kun "originalen" med kakaosmak.

Det står som regel aldri nikontin på innholdsfortegnelsen på snus, men det står tobakk på dem. Nettopp fordi tobakk inneholder nikotin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho! Har helt samme plan som deg, og har snust mocca en stund nå. Men passer på å begrense det til kanskje en snus og dagen, for jeg vil jo helst ikke begynne med det også.

Men har et problem når jeg drikker øl, for da får jeg så utrolig lyst på røyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maruwan

Hei!! Jeg skal slutte å røyke og tenkte å "snuse over den verste kneika". Noen som har erfaring?

Jeg har kjøpt mocca lakris. Er disse nikotinfri? Sto liksom ikke nikotin i innholdsfortegnelsen..

Har gjort det samme. Var null problem å slutte med røyken, men nå snuser jeg som en galmann og har gjort det i flere år. Men skitt au, snusing er ikke den værste lasten en kan ha uansett. De eneste bivirkningene er dårlig ånde og en og annen pekefinger fra tannlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest B.Davis *

Takk for svar :-) dette blir min første røykfrie dag, så får vi se hvordan det går! Jeg har akkurat stått opp (jobber natt) og kjenner virkelig at det hadde vært godt med røyk!! Synes den beste røyken er om morningen :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...