Gå til innhold

Dere som er 100 % UFØRETRYGDET

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er så mye snakk om at vi som er 100 % uføretrygdede er late og ikke gjør noe for og bidra med noe i samfunnet. Jeg er selv ungufør og har hvert det i mange år. jeg ønsker en kort fortelling om posetive ting dere har gjort på egenhond sisste uken, eller fått hjelp til og mestre. :)

Og her mener jeg ikke at det er en fryd og være trygdet, mitt ønske er og få noe og jobbe med som jeg kan bidra med.

Jeg kan først begynne med meg selv:

Nå har jeg påskeferie fra skolen, den sisste uken har jeg tatt stor rengjøring og pusset vinduer, noe som er deilig og få gjort unna når jeg har fri. ellers har jeg bakt, laget mat, og gått tur med hundene mine. så har jeg prøvd og svare på noen jobb anonser på finn.no, men trenger litt hjelp til det fra noen, så det må jeg utsette litt.

Hva med dere andre?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sovet og prøvd å lade opp batteriene etter en hard vinter med mye overtidsjobbing. Har ikke hatt overskudd til noe som helst.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jobbannonser? Skole? Vet du i det hele tatt hva 100% uføretrygdet betyr, eller troller du bare?

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sovet og prøvd å lade opp batteriene etter en hard vinter med mye overtidsjobbing. Har ikke hatt overskudd til noe som helst.

Da er du vel ikke 100% uføretrygdet?

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Da er du vel ikke 100% uføretrygdet?

Jobber svart og var nødt til å legge inn mange ekstra timer i et hus som måtte få ferdigsnekret innredningen til påske.

• Liker 3
Skrevet

Viktig og lade opp bateriende da, så man ikke blir utbrent, viktig og ta vare på seg selv, så man kan ha mere overskudd senere. God bedring :)

AnonymBruker
Skrevet

Jobbannonser? Skole? Vet du i det hele tatt hva 100% uføretrygdet betyr, eller troller du bare?

Hva mener du?

AnonymBruker
Skrevet

TS her. ja det betyr at du får penger fra nav, som er ment som en sikker inntekt som kommer inn hver mnd, om dem har vurdert dine egenskaper for lave til og utføre arbeid selv. jeg har alså blitt innvilget en varig uføretrygd for mange år siden. men nå som jeg ser mere lyst på ting ser jeg at jeg er i stand til og jobbe, så jeg forsøker og få det til. kunne tenke meg en helge jobb ved siden av skolen. i mens smører jeg meg med tolmodighet. :)

Jeg startet også denne tråden for at andre som dømmer uføretrygdede kan få se at vi også gjør nyttige ting i hverdagen, eller lader opp baterie om vi ikke har fult av overskudd. at man gjør så godt man kan.

Jeg har tidligere jobbet ulønnet via frivillig arbeid, så jeg vet helsen min vill takle og komme ut litt mere :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Jobbe svart" er ikke akkurat hva folk flest definerer som "nyttige ting i hverdagen".

Denne tråden høres ut som trolling.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

TS her. ja det betyr at du får penger fra nav, som er ment som en sikker inntekt som kommer inn hver mnd, om dem har vurdert dine egenskaper for lave til og utføre arbeid selv. jeg har alså blitt innvilget en varig uføretrygd for mange år siden. men nå som jeg ser mere lyst på ting ser jeg at jeg er i stand til og jobbe, så jeg forsøker og få det til. kunne tenke meg en helge jobb ved siden av skolen. i mens smører jeg meg med tolmodighet. :)

Jeg startet også denne tråden for at andre som dømmer uføretrygdede kan få se at vi også gjør nyttige ting i hverdagen, eller lader opp baterie om vi ikke har fult av overskudd. at man gjør så godt man kan.

Jeg har tidligere jobbet ulønnet via frivillig arbeid, så jeg vet helsen min vill takle og komme ut litt mere :)

Trodde ikke man fikk uføretrygd når man gikk på skole, jeg?

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har klart å lage middag to ganger og ei kake. Vasket badet. Skiftet på senga. Vasket et par maskiner med tøy. Litt rydding, men dessverre alt for lite. Gått i butikken 3 ganger og vært sosial en dag. Der har du uka mi.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

40 % ufør. I dag har jeg ikke gjort noe. Absolutt ingen ting. Spist en ferdigsuppe... moro...

Skrevet

Ventet på at påsken skal skli over,så jeg kommer meg på smerteklinikk.Ellers har jeg gjort minst mulig.

Lagd middag en dag,brettet litt tøy og gått litt tur med hunden.

Er en uføretrygdet 100% ,søker en ikke jobber.Da ER man for syk til slikt.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Jeg fikk invilget uføretrygd flere år føre jeg begynte på denne skolen. men denne skolen er ikke som skoler flest. jeg har ikke noe link til den. men den heter Aof daghøyskolen, og er mere eller mindere en skole for og få bedere rutiner, et sted og gå til og rutiner... et lys i hverdagen, og er ment for folk som av en eller annen grunn ikke er i arbeid eller utanning. dakan hvem som helst søke, og det er ikke noe pensum på denne skolen, etter og ha vert elev her har jeg enda mere lyst til og jobbe. tenkte og starte med det jeg har låv og tjene uten om trygden, fårså og eventuelt fryse trygden...

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg som allerhelst skulle vært i hvert fall 80% ufør har den siste uken vært veldig utenom den vanlige hverdagen, men uka før påske var vel mer hvordan ting pleier å være.

Den uka bestod av:

være våken i 72 timer -> sove i 22 timer

Det jeg var uttenfor senga var på skolen hvor jeg hadde

ca 8 timer undervisning i løpet av uka.

Gikk ned omlag 3 kg.

Og det var hva jeg opplevde av mestringsfølelse den uka,

selv om det ikke skyldes noentingsomhelst annet enn sykdom.

Herregud. Hvorfor kunne jeg bare ikke fått kreft, diabetes, eller en gips. :trist:

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke uføretrygdet enda, men går på Arbeidsavklaringspenger og skal "bare" gå til behandling.

Min uke har jeg ikke gjort mye; Hjulpet søsteren min med NAV-rot, vært en gang på butikken og stått opp før tolv hver dag.

Pleier å ha mer rutiner og struktur til vanlig, og da får jeg gjort litt mer.

AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Jeg fikk invilget uføretrygd flere år føre jeg begynte på denne skolen. men denne skolen er ikke som skoler flest. jeg har ikke noe link til den. men den heter Aof daghøyskolen, og er mere eller mindere en skole for og få bedere rutiner, et sted og gå til og rutiner... et lys i hverdagen, og er ment for folk som av en eller annen grunn ikke er i arbeid eller utanning. dakan hvem som helst søke, og det er ikke noe pensum på denne skolen, etter og ha vert elev her har jeg enda mere lyst til og jobbe. tenkte og starte med det jeg har låv og tjene uten om trygden, fårså og eventuelt fryse trygden...

Det hørtes ut som et veldig fint tilbud!

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Varige uføre kan gjøre som de vil. De kan gå på skole hvis de vil. De har ikke har noe rett på hjelp fra NAV for å snu trenden for de at de er nettopp VARIGE. De må fiske tak i problemstillingen selv, og jobbe for det selv. Det eneste NAV bryr seg om er om de sprekker inntektsgrensen. Om TS forsøker å gå på skole for å komme seg ut i jobb? Why not?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det hørtes ut som et veldig fint tilbud!

Det er fantastisk tilbud :) og bor du i fredrikstad kom gjerne innom på våre åpene dager :) Vi driver med håndarbeid, læire, foto, så vi vasker selv på skolen, vi lager mat, snakker om økonomi, og det og bry seg om hverandre og vere et medmennske, så har vi litt data undervisning, men ikke noe pensum. men vi får kurs bevis

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...