Gå til innhold

Spontanabort uten "dramatikk"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg begynte på Cerazette (p-piller/minipille) for 2 uker siden. Før dette så brukte vi kondom.

Vi hadde sex på torsdag, for første gang uten kondom. Etter dette så begynte jeg å blø. Først bare litt, men så utviklet det seg til litt mindre enn mens. Dette har nå vart i 5 dager, og jeg må bruke tampong. Jeg pleier normalt sett kun å ha mensen i 4 dager, og pleier ikke å få vondt.. Nå har jeg derimot hatt små-vondt alle dagene..

Beklager ekkel forklaring under her..

Jeg skulle skifte tampong i sted, og på den så hang det fast noen "tråder".. Jeg tok dem av for å se hva det var, og de var tykke, mye seigere og fastere enn utflod.. De bestod av sorte partier (blod) og helt lyse rosa partier.. De gikk ikke an å trekke ifra hverandre.. Det så ut som om det på en måte var noen små "tråder" som hang ut fra noen partier..

Jeg så ikke noe som lignet på noe foster, men jeg har aldri sett noe slikt før, og jeg lurer på om jeg kanskje kan ha spontanabortert..? Går det an å ha en "langsom" spontanabort eller MÅ det være masse blod og intense smerter?

Bekymret og redd.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menstruasjonsblodet kan begynne å koagulere og se slik ut som du beskriver. Ofte kan slimhinnen være seig og da vil det se ut sånn.

Tror ikke du skal spekulere mer. Hvorfor være bekymret og redd? Du har hatt mensen, ikke ventet på et barn og hatt en SA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så ikke noe som lignet på noe foster, men jeg har aldri sett noe slikt før, og jeg lurer på om jeg kanskje kan ha spontanabortert..? Går det an å ha en "langsom" spontanabort eller MÅ det være masse blod og intense smerter?

Bekymret og redd.. :(

Heh, hvor gammel er du? :) Man kan ikke se fosteret om du er bare noen uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt med blødningsforstyrrelser på cerazette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Når jeg spontanaborterte hadde jeg så vondt at jeg ikke klarte å gå. La meg ned på bakken i fosterstilling i et friminutt på skolen og fikk dra hjem. Når jeg kom hjem og skulle på do lå det en mellomstor rund klump som var mørk rød med en lys hinne på den ene siden i trusa mi. Kom ikke så mye blod.

Min mens er som du beskriver, med "slimtråder" og sorte klumper. Den har alltid vert sånn og alle jeg har snakket med som jeg stoler på har det også sånn. Det er nok helt normalt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, hvor gammel er du? :) Man kan ikke se fosteret om du er bare noen uker på vei.

Jeg er 22 år og har et barn som fyller 2 i juli, hvorfor lurer du på det? ;)

Jeg ville evt vært 5 uker på veg nå om jeg hadde blitt gravid, og fosteret er såppas LINK stort etter 6-7 uker, så jo, det ville vært mulig å se fosteret.

Hvor gammel er DU? :)

Og grunnen til at jeg blir stressa er fordi jeg ikke har veldig lyst til å dra til gynekolog for en eventuell utskrapning eller sjekk i det heletatt.. Har gynekolog-angst.. :( Også ville jeg såklart blitt trist, selv om jeg ikke hadde prøvd å bli gravid..

Men det er altså normalt å få blødninger på cerazette? Er helt grønn på prevensjon nå merker jeg, har ikke brukt noe annet enn kondom på 3 år..

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 22 år og har et barn som fyller 2 i juli, hvorfor lurer du på det? ;)

Jeg ville evt vært 5 uker på veg nå om jeg hadde blitt gravid, og fosteret er såppas LINK stort etter 6-7 uker, så jo, det ville vært mulig å se fosteret.

Hvor gammel er DU? :)

Så du tror altså at du var 8-9 uker på vei? :)

Linken din viser fosterets alder, men graviditeten regnes fra sist mens. Jeg håper en jente på 22 som allerede har ett barn har såpass oversikt over syklusene sine at hun reagerer før det har gått over en måned uten forventet mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tror altså at du var 8-9 uker på vei? :)

Linken din viser fosterets alder, men graviditeten regnes fra sist mens. Jeg håper en jente på 22 som allerede har ett barn har såpass oversikt over syklusene sine at hun reagerer før det har gått over en måned uten forventet mens.

Jeg har hatt uregelmessig mens etter jeg fødte + at jeg begynte på pillen like før jeg forventet mens (med et spenn på ca 1 uke, altså regnet jeg med å ikke få den), og har nå gått på de i 2 uker, så jeg har så god kontroll som jeg kan ha, takk :)

Men til dere andre, jeg takker mye for svar, ser jo ut til at det er helt normalt.. Da trenger jeg ikke sjekke det ut på noe vis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt uregelmessig mens etter jeg fødte + at jeg begynte på pillen like før jeg forventet mens (med et spenn på ca 1 uke, altså regnet jeg med å ikke få den), og har nå gått på de i 2 uker, så jeg har så god kontroll som jeg kan ha, takk :)

Men DA er det jko ikke rart at du blør. Du har brukt p-pillene helt feil jo :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt uregelmessig mens etter jeg fødte + at jeg begynte på pillen like før jeg forventet mens (med et spenn på ca 1 uke, altså regnet jeg med å ikke få den), og har nå gått på de i 2 uker, så jeg har så god kontroll som jeg kan ha, takk :)

Nei, du linker til et foster som er to-tre uker eldre enn det du kanskje kunne ha vært på vei. Regnet fra det du forklarte nå.

Var det sånn at du egentlig håpet på en "brukerfeil" så du kunne bli gravid igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men DA er det jko ikke rart at du blør. Du har brukt p-pillene helt feil jo :fnise:

Spurte på apoteket og hun sa at eneste forskjellen var at jeg måtte bruke kondom i en uke for å være sikker. Spurte om jeg kunne begynne med en gang, for jeg trodde også man måtte begynne på første mensdag.. Begynte derfor med en gang og avstod fra sex i 9 dager for å være sikker.

Nei, jeg prøver absolutt ikke å bli gravid igjen, derfor har jeg brukt kondom og går på pillen nå :P

Men så fint å se at dere mener det er normalt, ble veldig lettet :) Har ikke gått på hormonprevansjon på nesten 3 år, så jeg husker virkelig ikke hva jeg skal forvente. Har aldri gått på p-piller før heller.. Skjønner ikke helt vitsen med all avsporingen og den ulme tonen dere kommer med, dog.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt uregelmessig mens etter jeg fødte + at jeg begynte på pillen like før jeg forventet mens (med et spenn på ca 1 uke, altså regnet jeg med å ikke få den), og har nå gått på de i 2 uker, så jeg har så god kontroll som jeg kan ha, takk :)

Ok, så du kunne ha vært 5, kanskje 6 uker på vei. Da er fosteret mellom 2-6 mm langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg prøver absolutt ikke å bli gravid igjen, derfor har jeg brukt kondom og går på pillen nå :P

Hørt om spiral?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blubberella

Hva er det med folk og svarene her? Trådstarter spør et ganske greit spørsmål og blir møtt med unødvendig spørsmål om "heh, hvor gammel er du?", og hinting om hvor ung og naiv hun er som ikke vet hvor stort et foster er eller at hun ikke har nøyaktig oversikt over egen syklus? Er det virkelig så deilig å sitte på sin høye hest og se ned på andre?

Heldigvis har TS fått gode og saklige svar også, og jeg håper hun leser disse og ser bort ifra de andre. For ja, man kan få mange rare blødningeforstyrrelser av p-piller, og spesielt når man nettopp har begynt på dem. Man kan forandre mye på blødningemønster også på p-piller, både rett etter oppstart og underveis etter mange år på pillen. Både mengde, farge og konsistens kan endre seg en god del. TS, det du opplever er nok helt normalt og ingen spontanabort :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om spiral?

Spiral passer ikke for alle, og det er heller ikke alle som vil bruke spiral. Men skjønner igrunn ikke hva det har med saken å gjøre?

HUn har jo begynt på p-piller. Selvom man anbefaler å begynne første mensdag, kan man begynne når som helst i syklusen men da må man bruke tileggsprevensjon i minst en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte sånt slimgreier. Har hatt en SA og det var VONDT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...