AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #1 Skrevet 9. april 2012 Hei.. At jeg gikk tom for p-piller for noen dager siden og nå finner jeg ikke igjen resepten min. Legen min skrev ut en resept på 4 pakker, men nå har jeg, så dum som jeg er, greid å rote den bort. Siste plassen jeg hadde den var i bilen min, men min mor har ryddet der og nå er alle papirene borte. Hun sa at hun fant ingen resept. Så mest sannsynlig er den kastet. Så jeg må nok ringe på legekontoret i morgen og be dem sende resepten til apoteket, men fy faen så flaut. :/ Hva om de sier at de skrev ut 4 pakker til meg for litt siden? Må jeg da begynne å forklare meg? Huff.. Er skikkelig lei meg nå.
Gjest Indra Skrevet 9. april 2012 #2 Skrevet 9. april 2012 Næsjda, det gjør vel ingenting. Legg resepten igjen på apoteket, så slipper du å tenke på det. Da vet du hvor du har den neste gang.
Utropstegn Skrevet 9. april 2012 #3 Skrevet 9. april 2012 Mistet resepten min hele tiden før, du får jo si at du har rotet den bort så skriver de ut ny. Ikke noe stress. De driver ikke å teller dine pilledager uansett, de har annet å drive med. Når man hopper over sukkerpillene får man jo heller ikke det til å stemme med resept og pillebrett, men det er jo heller ikke noe problem.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #4 Skrevet 9. april 2012 Du må nok forklare deg både muntlig og skriftlig. Den skriftlige delen arkiveres, slik at leger senere kan søke opp og finne ut om du tidligere har rotet bort p-pilleresepter. Roter du bort resepten din mer enn tre ganger kan du bli anmeldt og i verste fall straffet. 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #5 Skrevet 9. april 2012 Du må nok forklare deg både muntlig og skriftlig. Den skriftlige delen arkiveres, slik at leger senere kan søke opp og finne ut om du tidligere har rotet bort p-pilleresepter. Roter du bort resepten din mer enn tre ganger kan du bli anmeldt og i verste fall straffet. Det har jeg aldri opplevd, har i løpet av 10 år rotet vekk resepten minst 150 ganger, jeg får bare ny, no problem. Og det samme har gått for alle legekontor jeg var tilknyttet. Hey, de sender til og med pillene til nærmeste post i butikk, eller butikk hvis man bor uti gokk, og da kan man få piller for gud vet hvor lenge av gangen. 1
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2013 #6 Skrevet 11. januar 2013 Du må nok forklare deg både muntlig og skriftlig. Den skriftlige delen arkiveres, slik at leger senere kan søke opp og finne ut om du tidligere har rotet bort p-pilleresepter. Roter du bort resepten din mer enn tre ganger kan du bli anmeldt og i verste fall straffet. Vedkommende "morer" seg bare. Selvfølgelig blir man ikke anmeldt eller straffet. De holder ikke styr på dette! Har fått ny resept ganske mange ganger selv.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #7 Skrevet 11. januar 2013 Vedkommende "morer" seg bare. Selvfølgelig blir man ikke anmeldt eller straffet. De holder ikke styr på dette! Har fått ny resept ganske mange ganger selv. Kan det være at det er slik med tunge preparater som kan selges på plata, og at AB'en tror det er samme prosedyre for alle typer resepter? Anonym poster: fd5364226b88c25b8a8d5f38e6fec4a7
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #8 Skrevet 11. januar 2013 Tror ikke du må forklare deg, holder nok med at du sier at du har rotet bort resepten! Det hender jo mange. Du blir nok ikke mistenkt for å ta overdose heller, ppiller er vel ganske uskyldig medisinsk sett? Anonym poster: 92738b1606704221635166ffade6e59c
Athene Skrevet 11. januar 2013 #10 Skrevet 11. januar 2013 Det er ikke flaut i det hele tatt Da har du ikke opplevd mye Ring og be om ny resept. Legesekretæren og legen har glemt det innen ett minutt etter at de ordnet det. For dette er helt vanlig.
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2013 #11 Skrevet 11. januar 2013 Da er det godt å bo i Oslo, bare gå på apoteket og si navn og fødselsdato. Men det er bare å ringe ja, jeg var flink til å rote bort resepter da vi hadde det gamle systemet. Anonym poster: 57b09248f88189a79674f191705c1898
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå