Gå til innhold

Trening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på den mest effektive måten å miste cm rundt magen og få en flat mage. Og eventuelt hvilke treningsmåter som fungerer best ?

Også har jeg noen spørsmål:

1. Hvor lenge er det anbefalt og være fysisk aktive per dag?

2. Legger man lettere på seg dersom man sover lite?

3. Er det noe jeg skal spesielt holde meg unna, hvis jeg prøver å miste noen cm ?

4. Er det sunt å spise ris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på den mest effektive måten å miste cm rundt magen og få en flat mage. Og eventuelt hvilke treningsmåter som fungerer best ?

Også har jeg noen spørsmål:

1. Hvor lenge er det anbefalt og være fysisk aktive per dag?

Vestlige helsemyndigheter anbefaler minst en halvtime om dagen. Det er for å få de mest grunnleggende helsegevinstene ved fysisk aktivitet. Så framt man ikke har noen skader eller annet som hindrer en bør en være i langt mer aktivitet enn som så.

2. Legger man lettere på seg dersom man sover lite?

Ja, lite søvn svekker fysisk og mental yteevne, og gjør at man har lettere for å legge på seg/vanskelig for å gå ned.

3. Er det noe jeg skal spesielt holde meg unna, hvis jeg prøver å miste noen cm ?

Sukker trenger vi egentlig ikke i det hele tatt. Du bør også ligge unna de verste fettbombene som majones, feite sauser etc.

4. Er det sunt å spise ris?

Det er grei mat, men da helst upoler ris.

Det er mange her som vil ha "flat mage". For de fleste er det ikke naturlig å ha helt flat mage, de fleste kan bare oppnå det ved å sulte seg. Videre kan du ikke punktslanke magen, du må miste fett på hele kroppen. Det gjøres best ved utholdenhetstrening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lite søvn svekker fysisk og mental yteevne, og gjør at man har lettere for å legge på seg/vanskelig for å gå ned.

Hvor mye søvn bør man ha per dag ? Er det vanskeligere å gå ned i vekt om du har forskjellig døgnrytme?

Videre kan du ikke punktslanke magen, du må miste fett på hele kroppen. Det gjøres best ved utholdenhetstrening.

Har du forslag på en utholdenhetstrening? har hørt kondistrening er bedre enn utholdenhetstrening..?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forslag på en utholdenhetstrening? har hørt kondistrening er bedre enn utholdenhetstrening..?

Takk for svar :)

Kondis og utholdenhet er mer eller mindre synonymer, så hva i alle dager snakker du om? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ditt eget beste og for å øke sjangsene til å nå målet ditt bør du velge en type trening du trives med. Det viktigste for å tape fett er å ligge litt i kaloriunderskudd. Det er lett å regne ut, bare søk litt på "kalorikalkulator" eller lignende på google.

En grei treningsøkt er gjerne på 45-60 minutter. hvis du vil særlig lengre enn det kan du ta med vann og kanskje en banan så ikke kroppen din begynner å hente næring fra musklene. Da lukter du gjerne amoniakk å det som er

Du kan i teorien spise hva du vil og fortsatt gå ned i vekt, så lenge du ligger i kaloriunderskudd. Selv liker jeg å spise litt proteiner til hvert måltid, og heve på med karbohydrater når jeg skal bruke hodet og kroppen. Hjernen alene brenner 100 gram karbohydrater om dagen for å fungere optimalt, så at kroppen ikke trenger sukker i det hele tatt er ikke helt sant.(med sukker mener jeg monosakkarider, som er det all type karbohydrater omdannes til når du spiser. langsomm karbo som f.eks havregryn er det sunneste)

Men du overlever uten karbohydrater, ja. Proteiner og sunt fett derimot er helt essensielt i kostholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk. Blir så lei meg av sånne dumme spørsmål :(

Leser folk virkelig INGENTING om kosthold, trening og helse?

Ikke rart folk blir feite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kondis og utholdenhet er mer eller mindre synonymer, så hva i alle dager snakker du om? :klo:

Trodde det var en forskjell O.o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk. Blir så lei meg av sånne dumme spørsmål :(

Leser folk virkelig INGENTING om kosthold, trening og helse?

Ikke rart folk blir feite!

Jeg har lest noe om det, men ville bare ha det helt klart, fordi jeg har ikke funnet noe blad som svarer på akkurat de spørsmålene jeg lurer på.

Og jeg er ikke feit.. Har bare noen cm rundt magen jeg vil ha bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest noe om det, men ville bare ha det helt klart, fordi jeg har ikke funnet noe blad som svarer på akkurat de spørsmålene jeg lurer på.

Og jeg er ikke feit.. Har bare noen cm rundt magen jeg vil ha bort.

Mente ikke at du var feit, var bare sånn generelt.

Og blader? Mener du da typ KK, shapeup og lignende? Huff, kvinneblader og tabloidpressen gir så forferdelige dårlige råd at det er til å grine av. Lær deg det grunnleggende, så ser du at det å gå litt ned i vekt ikke trenger å være så vanskelig.

Spis rent, tren hardt og sov nok! Så enkelt, men likevel så vanskelig for så utrolig mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du som skal ned i vekt burde være i aktivitet 45-60 minutter daglig.

2. Det vet jeg faktisk ikke, men er ganske sikker på at søvn/trening/forbrenning har noe med hverandre å gjøre.

3. Karbohydratbomber, mettet fett, sukker etc.

4. Hvis du skal ned i vekt ville jeg kuttet ned risen til et minimum. Samme med brød, poteter og pasta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...