AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #1 Skrevet 8. april 2012 Ja, som tittel sier er jeg betatt av en veldig sjenert og stille jente. Jeg møtte hun gjennom familie forrige helg. I løpet av påsken har vi sett hverandre et par ganger. Problemet mitt er at hun er veldig stille, sjenert og tilbaketrukken. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem. Om jeg inviterer hun ut blir hun kanskje så skremt at hun sier nei. Noen tips?
Aldrisur Skrevet 8. april 2012 #3 Skrevet 8. april 2012 Jeg synes du skal prøve å invitere henne. Tar du ingen sjanser, kan du i hvert fall ikke oppnå noe!
Gjest Vazquez Skrevet 8. april 2012 #4 Skrevet 8. april 2012 (endret) Det er veldig ugunstig at dere ikke treffes på noen sosiale sammenkomster som eksempelvis skole når hun sågar er relativt sjenert. Du kan jo prøve å prate med hun via Facebook o.l. og se hvordan hun reagerer. Det er en fin start, men ta det rolig og ikke skrem henne vekk. Bare pass på å ikke havne i den famøse «friend zone». Endret 8. april 2012 av Vazquez
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #5 Skrevet 8. april 2012 Det er veldig ugunstig at dere ikke treffes på noen sosiale sammenkomster som eksempelvis skole når hun sågar er relativt sjenert. Du kan jo prøve å prate med hun via Facebook o.l. og se hvordan hun reagerer. Det er en fin start, men ta det rolig og ikke skrem henne vekk. Bare pass på å ikke havne i den famøse «friend zone». Hvordan unngår jeg friend zone lettest, da jeg tror jeg må ta det veldig forsiktig med hun?
Gjest Vazquez Skrevet 8. april 2012 #6 Skrevet 8. april 2012 Start rolig. Er hun interessert, gjør det klinkende klart at du ikke ønsker noe venneforhold og ta det derfra.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #8 Skrevet 8. april 2012 Behandle henne som du gjør med andre jenter, ikke vær fokusert på at du skremmer henne folk. Sjenerte er ikke nødvendigvis skjøre. Et tips er å snakke med henne via internett/sms. Start der og bygg på. Er selv veldig sjenert og tilbaketrukken. De guttene som har komt innpå meg er de som har startet med feks chat på Facebook, invitert meg på date osv. Jeg er ikke så sjenert på tomannshånd, selv om jeg virker veldig sjenert i forsamlinger. I starten er det kanskje lettere å bygge en plattform skriftlig, for så å ta det IRL. Ikke gi uttrykk for at du er "redd" henne fordi hun er sjenert, Jeg hater når folk skal kommentere at jeg er sjenert. Vil bare at de skal oppføre seg normalt rundt meg, så tyr jeg ganske fort opp. Blir ubehagelig om jeg merker den andre er fokusert på "ååå hun er sjenert". Lykke til! Og vær forberedt på at hun kanskje snakker hull i hodet på seg på tomannshånd;) 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #9 Skrevet 8. april 2012 Jeg er sjenert.. Og de guttene som jeg har vert med er de som er veldig på(ikke sånn creepy innpåsliten) og som er veldig utadvent.. Vist du skjønner hva jeg mener Vist gutten behandler meg som jeg er sjenert så blir jeg bare mer sjenert..
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #10 Skrevet 9. april 2012 Er dere veldig unge? Jeg er 28 og hun er -+ samme alder. Så dere mener at sjenerte jenter liker gutter som tar kontroll? Problemet mitt er at jeg ikke er den typen i starten. Jeg er ikke sjenert på hennes måte, men jeg er veldig usikker på disse områdene
Gjest k(a)os Skrevet 9. april 2012 #11 Skrevet 9. april 2012 (endret) Som sjenert jente så kan jeg bare skrive under på at jeg ikke er lettere å skremme bort enn andre jenter hvis du er litt pågående. Alle jeg har vært sammen med har vært utadvendte, litt pågående og uten noe spill. Hvis han er forsiktig og behandler meg som et villt dyr han må være forsiktig med så trekker jeg meg bare mer unna. Endret 9. april 2012 av k(a)os 1
Gjest -J- Skrevet 9. april 2012 #12 Skrevet 9. april 2012 Jeg trenger litt mer informasjon. Har dere møttes flere ganger? Hvor godt kjenner du henne? En samtale eller to på Facebook er sikkert ikke dumt. Personlig mener jeg at du bør behandle hennne mest mulig normalt og ikke gjøre et poeng ut av at hun er sjenert eller gi henne noen form for særbehandling av den grunn. Om du er avslappet og rolig, så vil hun også forhåpentligvis greie å slappe av og åpne seg etterhvert. Inviter henne med på noe enkelt i et miljø hvor noe skjer slik at dere har noe å observere eller snakke om. Ta med et kamera og rusle rundt i byen eller naturen og ta bilder.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #13 Skrevet 9. april 2012 Jeg trenger litt mer informasjon. Har dere møttes flere ganger? Hvor godt kjenner du henne? Vi møttes første gang fredag før påske. Har truffet hun 3 ganger i løpet av påsken. Vi har ikke vært alene, men sammen med familie og venner. Er ikke naturlig på dette tidspunkt at vi treffes alene, uten at noen av oss tar et sted videre. En samtale eller to på Facebook er sikkert ikke dumt. Ingen av oss bruker facebook Personlig mener jeg at du bør behandle hennne mest mulig normalt og ikke gjøre et poeng ut av at hun er sjenert eller gi henne noen form for særbehandling av den grunn. Om du er avslappet og rolig, så vil hun også forhåpentligvis greie å slappe av og åpne seg etterhvert. Mitt problem er at jeg er så veldig nervøs når det gjelder dating. Om jeg må ta alt av insjiativ blir jeg gal. Inviter henne med på noe enkelt i et miljø hvor noe skjer slik at dere har noe å observere eller snakke om. Ta med et kamera og rusle rundt i byen eller naturen og ta bilder.
Gjest -J- Skrevet 9. april 2012 #14 Skrevet 9. april 2012 1. Er ikke naturlig på dette tidspunkt at vi treffes alene, uten at noen av oss tar et sted videre. 2. Ingen av oss bruker facebook 3. Mitt problem er at jeg er så veldig nervøs når det gjelder dating. Om jeg må ta alt av insjiativ blir jeg gal. 1. Da foreslår jeg at du tar det et steg videre. Om du gjør det til en big deal, så blir det gjerne det, men om du oppfører deg som at et møte mellom dere to er det mest naturlige i hele verden, så blir det slik. Og det er jo det. Mann møter kvinne. Veldig naturlig. 2. SMS eller noe slikt da. Uansett ikke så viktig, men kunne kanskje være enklere for å holde ting i gang om begge er sjenert. 3. Slutt å fortell deg selv at du blir så veldig nervøs når det gjelder dating og fortell deg selv at du alltid er veldig avslappet når du møter nye jenter fordi det er det mest naturlige i hele verden. Fortell deg dette hele dagen lang til du begynner å tro på det selv. Du kan også slutte å se på det som dating og sjekking, men heller et møte mellom to mennesker som er nysgjerrige på hverandre. Men om hun er sjenert, må du nok regne med å ta initiativet i begynnelsen.
Gjest .-L-. Skrevet 10. april 2012 #15 Skrevet 10. april 2012 Synes du bare skal spørre henne ut. Hei, jeg synes du var søt og lurte på om du vil finne på noe med meg
Chloe- Skrevet 10. april 2012 #16 Skrevet 10. april 2012 Av og til er det det motsatte, at sjenerte mennesker nesten trenger dobbel bekreftelse før de tar mot til seg. Så ikke vær redd for å være for frempå.
floony Skrevet 10. april 2012 #17 Skrevet 10. april 2012 Hvis det er sånn at du tar kontakt og viser interesse - og hun er interessert selv - så har hun gjerne ikke noe annet valg enn å legge usikkerheten til side og satse. Slik er det hvertall med meg, når jeg har mine "dårlige" perioder og jeg merker at jeg sliter med å få kontakt med folk (har litt sosial angst som var mye verre før men som har roet seg litt etter at jeg ble eldre) og en fyr jeg faktisk kan se meg selv falle for viser interesse. Da legger jeg lokk på usikkerheten foreløpig - enn så vanskelig det er. Men hvis det er en jeg er interessert i og han gir utydelige signaler og virker forvirret iforhold til min egen usikkerhet så blir jeg bare enda mer usikker. Så jeg anbefaler deg å bare satse. Nå skal det sies at hver gang jeg har åpnet meg litt og blitt kjent med personen så har det alltid resultert i at jeg faktisk ikke kan falle for personen, men det er en helt annen sak og en annen situasjon man må takle dersom det oppstår. Sånn er det jo for alle av og til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå