Gjest Minipia Skrevet 8. april 2012 #1 Skrevet 8. april 2012 Hei! Jeg er 14 år (blir 15 i sommer), og går på roaccutan. Og ikke bare det, jeg går på min ANDRE roaccutankur. Jeg tok min første kur da jeg var 13, noe som jo er ganske ungt for denne kuren, og jeg var helt fin til omtrent et halvt år etter at kuren var avsluttet. Som hos mange andre kom kvisene sakte men sikkert tilbake, og igjen ble det et så stort problem at det gjorde meg svært deprimert, og fikk meg til å holde meg unna mye sosial kontakt. Omtrent en måned etter at huden min begynte å plage meg igjen, bestilte vi time på sykehuset. Da skulle jeg få time den 17 april, det vil si jeg måtte vente to måneder. Jeg var selvsagt helt desperat over å få gjort noe med huden min, og veldig frustrert over at det ikke var noe spesielt jeg kunne gjøre for å bedre situasjonen. Men så skjedde det jeg liker å kalle et mirakel; noen avbestilte en time hos en privat hudlege i byen, jeg reiste inn samme kveld, og fikk straks roaccutan. Han nølte ikke engang. Jeg trengte heller ikke å begynne på p-piller, og det er jeg glaaad for :gjeiper: Så nå er jeg altså på min andre roccutankur, og jeg er på dag 19. Har egentlig vært tørr fra dag 1, helt siden jeg svelget første pille, men det er ikke alt for ille. Nå venter jeg bare på at kvisene skal forsvinne (håper det skjer snart) og at dette er den siste kuren jeg trenger. For øyeblikket er jeg ikke særlig fornøyd med resultatet, men jeg forventer jo selvsagt ikke så mye etter bare litt over to uker. Jeg vet det tar tid, men man ønsker jo selvfølgelig forbedring så fort som mulig! (Håper jeg ser bra ut til konfirmasjonen i mai.... ) Dagens situasjon er at jeg er ganske rød i ansiktet, arrene/pigmentflekkene er ganske synlige, jeg har ganske mange underjordiske (men ikke veldig store eller vonde) kviser i panna, og en del kviser ved hårfestet. Det er klyngen med kviser midt i panna som plager meg mest, for de er jo så synlige. I tillegg er det så mange av de at det ser ganske forferdelig ut... Jeg krysser i alle fall fingrene for at tiden skal gå fort, og at jeg snart er ferdig og ser positive resultater. Blir kjempeglad om andre også vil dele erfaringer her, og oppdatere på hvordan det går med dere i kuren deres! Tips tas forresten imot med stooor takk, hehe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå