Gå til innhold

hyppig UVI, ha antibiotika i veska?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

fikk UVI i natt igjen, fikk en pakke penomax200 på legevakta, og resept på en jeg kan ta ut når apotekene åpner. Legen mente jeg burde ringe fastlege, og få ham til å gi meg antibiotika og, selv om jeg ikke har uvi NÅ. Men er det så lurt? Jeg har fått forskjellige typer medisin før, og jeg er litt redd for at jeg skal ta feil type som ikke kurerer infeksjonen skikkelig, og bare gjør det verre før jeg likevel må på legevakta og teste... Rotete spurt, men hadde du gjort det? Hatt en antibiotika kur og bare starta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har episoder med hyppig UVI, og det kommer skikkelig raskt, og ofte har jeg ikke symptomer før jeg tisser blod.. Sist gang var helt pyton, da var vi på hytta til svigers, langt unna legevakt, og selvfølgelig fastlege. Da endte det opp med nyrebekkenbetennelse og sykehusinnleggelse.

Etter den episoden så har jeg alltid ei eske med selexid i skapet, og den er alltid med hvis vi drar på tur.

Nå er det, heldigvis og bank i bordet, lenge siden sist!!! Men jeg tar daglig tranebærkapsler for å forebygge, i tillegg er jeg nøye på å aldri fryse på beina, sitte på kaldt underlag, og tisse etter sex...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk veldig ofte UVI'er tidligere, og jeg merket det ikke før det gikk så langt at jeg lå på gulvet og vred meg i smerter, svetten piplet ut panna mi, og feberen tok livet av meg. Etter det har jeg ALLTID en eller to pakker antibiotika liggende. Jeg fikk utskrevet Trimetoprim eller noe sånt, men har også brukt selexid og penomax.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...