Belima Skrevet 8. april 2012 #1 Skrevet 8. april 2012 Jeg skal servere helstekt kylling og ovnsbakte rotgrønnsaker. Da jeg leser litt på nettet om hvordan det skal gjøres, blir jeg litt usikker på hvordan grønnsakene blir best. I form med kraft eller rett og slett bare sånn som de er med olje og litt krydder på i langpanna? Hva anbefaler dere meg å gjøre for å få best smak på rotgrønnsakene?
Gjest fjosa Skrevet 8. april 2012 #2 Skrevet 8. april 2012 Jeg bruker rotgrønnsaker, rødløksbåter, hvitløksfedd, sitron, honning, olje, salt og pepper. Godt med spisskummenfrø i også. Andre grønnsaker og poteter blander jeg gjerne med olje, vin og urter mm.
Belima Skrevet 8. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 8. april 2012 Hvordan gjør du det da når du bruker honning på det? Vil gjerne ha flere innspill før jeg bestemmer meg.
Gjest fjosa Skrevet 8. april 2012 #4 Skrevet 8. april 2012 Bruker flytende honning over grønnsakene i langpannen. Ikke mer enn en ss eller to tenker jeg, saft av en halv sitron og noen ss olje. Blander med hendene. Kan også blandes i en pose, sammen med grønnsakene. Blir mindre søl. Salt og pepper over etterpå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå