Gå til innhold

klore og kutte føflekker selv

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt siden jeg var 10 har jeg drevet og klort på føflekker. Jeg bare hater føflekker. De jeg har klort på ser veldig rare ut, er en halv føflekk og halvt arr og jeg har klort på de mange ganger, men de går ikke ordentlig vekk, er fremdeles en klump.

Også er det de føflekkene som man ikke stikker ut, og ikke kan kjenne om man stryker over de. De har jeg brukt kjøkkenkniv på og ''borret'' de ut, men de pleier å komme tilbake.

Så er spørsmålet om det har noen annen konsekvens enn at de ender opp med å se stygge ut? Er det farlig å gjøre det? Hva kan skje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå heller til lege for å få fjernet føflekker. Slik du holder på risikerer du bare masse stygge arr og infeksjoner.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble nå i alle fall fortalt at man ikke skal plukke på føflekker, at det kunne føre til celle foandringer og kreft og gudveit, om det stemmer vet jeg helt ærlig ikke. Men det er nå uansett ikke bra for huden din at du går til angrep på dem med en KJØKKEN kniv:P Og de kommer ofte tilbake, men vet ikke hvorfor.

Men om du vil ha dem fjernet, om så for kosmetiske årsaker, gå til legen:P Lokalbedøvelse, skalpell, sting og plaster, tar 5 minutter.

Skrevet

Du kan bare gå til fastlegen også får du de fjernet for alltid...

Skjønner ikke hvorfor du skal fjerne de selv.

Skrevet

Klor for all del ikke vekk føflekker.

Som sagt: du risikerer arr, infeksjoner, m.m. Hvis du vil ha dem fjernet, gå til legen.

Jeg vil ikke slenge rundt meg med diagnoser her - men om du faktisk går til angrep på din egen hud - med kniv, for noe som er en helt naturlig del av kroppen - har du en fiksering som ikke er helt sunn.

Hvis du ikke klarer å slutte med dette selv - kanskje du bør snakke med noen?

Håper alt går bra :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...