Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har alle symptomer på diabetes bortsett fra vekttap;

Går ofte på do, alltid tørst, kan til og med våkne midt på natten og bare må ha drikke, ofte kløe i underlivet, slapp, trøtt osv.

Men legen min sjekket stoffskiftet og det var helt greit sa hun.

Hun sier at disse symptomene helt sikker er pga fibromyalgien min, men jeg føler ikke at det stemmer helt.

Jeg kan til tider miste all farge i ansiktet (såpass at mannen min blir skikkelig redd og han reagerer ikke på mye ellers), blir kvalm, svimmel, klarer ikke stå oppreist m.m og da hjelper det alltid å spise en brødskive om jeg har noen i nærheten til å lage det til meg. Selv er jeg så dårlig at jeg ikke klarer.

Dette fikk jeg beskjed om var panikkangst (selv om jeg ikke sliter noe psykisk ellers bortsett fra at jeg kan bli ganske nedstemt til tider pga fibromyalgien)

Kan det være at jeg må ta andre prøver som legen min da ikke har tatt? At hun bare målte stoffskiftet og ikke noe mer?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For å finne ut om du har diabetes må du måle blodsukkeret ditt, både fastende og etter inntatt måltid... Men det burde jo legen din informert om.

• Liker 1
Skrevet

Ok, så jeg må bestille minst to timer for å ta blodprøver?

Skal til legen på tirsdag og tenkte å lese meg litt opp om dette emnet før jeg drar dit slik at jeg kan kreve diverse prøver osv. Ikke så lett å vite hva jeg skal kreve når jeg ikke vet noe om diabetes og hvordan man evnt finner ut om man har det osv

AnonymBruker
Skrevet

Ikke så lett å vite hva jeg skal kreve når jeg ikke vet noe om diabetes og hvordan man evnt finner ut om man har det osv

Hvorfor tror du at du har det, da? Jeg ser en haug med pasienter med påvist og ofte ubehandlet diabetes som ikke har symptomene du beskriver, og du har jo faktisk vært hos legen også. Hvis du stoler så lite på fastlegen din ville jeg faktisk byttet lege, siden det ikke kommer noe godt ut av et dårlig forhold der du ubegrunnet krever prøver på bakgrunn av sykdoms-googling, og hun nekter deg det fordi hun er den utdannede autoriteten her.

Skrevet

Hvorfor? Fordi jeg har alle symptomer som er skrevet opp på symptomlista.

Jeg kunne ikke skjønne hvorfor jeg ble fortalt at mine anfall var panikkangst, og en med diagnosen diabetes sa at måten jeg ble på når jeg fikk et anfall i nærheten av ham var som å se ham selv når han fikk anfall. Det var det som fikk meg inn på tanken at det muligens er diabetes jeg har.

Jeg vil bare være klar over hvordan man går frem osv så jeg vet, er ikke ute etter å få stilt en hel masse diagnoser, vil bare ha svar på hvorfor jeg har det som jeg har

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har diabetes selv og de anfallene du beskriver høres ut som meg når jeg får føling, altså lavt blodsukker. Men det som skurrer her er at en diabetiker får føling når hun/han har for MYE insulin i kroppen, altså for lavt blodsukker. Hadde du hatt ubehandlet diabetes ville du hatt for LITE insulin i kroppen og for høyt blodsukker. Dermed tror jeg nok ikke at anfallene dine skyldes diabetes og føling.

Regner med det var føling du snakket om da du snakket om symptomer, ettersom du trengte mat for å bli bra igjen.

Lykke til med å finne ut hva det kan være! :klemmer:

Skrevet

Diabetes var det nok ikke, men skal til videre utredning da legen min også var enig i at det nok ikke er panikkanfall (det var en annen lege som mente jeg hadde det)

Så jeg får nok bare vente og se hva utfallet blir.

Skrevet

Jeg er ingen lege, men synes det virker rart om du plutselig føler deg bedre etter en brødskive de gangene du er så slapp at du ikke greier stå oppreist?

Hvordan mener du kroppen din kan nytte seg energien i den brødskiva om du mangler insulin?

Tror gjerne symptomene du kjenner skyldes fibromyalgien din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...