Gå til innhold

The Sims: Trenger nybegynner hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp innstallert The Sims. Regner med at det er grunnpakken.

Har opprettet en familie på 2 personer, kjøpt 1 hus, 1 seng, 1 bord og to stoler. Men skjønner egentlig ikke helt hva jeg gjør...

1. Hvordan får man venner?

2. Hvordan får man menneskene i godt humør (de er for deprimerte nå til å lete etter jobb! :ler: )

3. Når ikonene kommer opp oppe til venstre, må man klikke på dem for at de skal bli gjort, eller blir de slettet da?

4. Skal man skjønne hva de sier, eller snakker de et fremmed språk? :)

Tar gjerne imot all hjelp en nybegynner trenger.

På forhånd takk. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har nettopp innstallert The Sims. Regner med at det er grunnpakken.

Har opprettet en familie på 2 personer, kjøpt 1 hus, 1 seng, 1 bord og to stoler. Men skjønner egentlig ikke helt hva jeg gjør...

1. Hvordan får man venner?

De ringer på døren. Hvis det ikke bor noen andre der, så må du lage flere enkle hus rundt om kring. Disse klarer seg selv mens du bygger opp din familie. Etter hvert må du ringe dem for å holde kontakten

2. Hvordan får man menneskene i godt humør (de er for deprimerte nå til å lete etter jobb! :ler: )

De blir i godt humør av å se på TV, lese avisen, leke og høre på musikk. Og av å snakke med folk.

3. Når ikonene kommer opp oppe til venstre, må man klikke på dem for at de skal bli gjort, eller blir de slettet da?

Du trenger ikke å klikke på dem. Dette er tingene Siom-ene kommer til å gjøre de neste minuttene.

4. Skal man skjønne hva de sier, eller snakker de et fremmed språk? :)

Du trenger ikke å skjønne hva de sier. Se på snakkeboblene som dukker opp.

Tar gjerne imot all hjelp en nybegynner trenger.

På forhånd takk. :)

Skrevet

Jeg vil bare tilføye litt til det Lea har svart, som ihuga Sims fan kan jeg en del. :wink:

1. Når det gjelder venner så må du passe på hvordan du oppfører deg med dem også. Følg med hvor høyt "vennskapstallet" er. I begynnelsen bør du bare prate, hvis du begynner å klemme o.l. for tidlig blir de bare sure. Ettersom taller øker over 10 kan du begynne å fortelle vitser. Over 20 kan du begynne å gi dem komplimenter. De fleste blir venner med deg rundt 50, da kan du begynne å flørte, klemme osv. Vil du bli kjærester med dem og vil kysse må du begynne med "peck" før du går over til romantisk kyss osv. Vil du fri så må du sørge for at motparten er i godt humør og helst lage mat til ham først. Det finnes "juksemetoder" for å få venner raskt og smertefritt. På bl.a. simslice.com kan du laste ned noe som heter "bonding crystal". Når du bruker dem blir du automatisk kjæreste (100 poeng) med en tilfeldig nabo. Veldig praktisk.

2. Simmene er forskjellige. Ikke alle blir i godt humør av å se på TV, og ikke alle blir i godt humør av å lese en bok. Det må du følge med på. De som ser på TV vil gjerne le om de liker seg eller komme med grynt og andre ulyder hvis de ikke liker programmet. Spille på PC'en derimot ser ut til å være noe de fleste liker. Jo dyrere PC du har jo fortere blir de glade av å spille på den. Jeg har en juksemetode til her. For å få fram "jukseboksen" trykker du shift + ctrl + alt + C. Da kommer det opp en boks øverst til venstre. Der kan du bl.a. jukse deg til penger og slikt, men det vet du helt sikkert allerede. Det du også kan gjøre er å skrive inn "move_objects on". Nå kan du plukke opp en av simmene dine og "slette" ham. Klikk så på bildet hans nederst på skjermen og han kommer tilbake med alle behovene fullt dekket! Husk å lagre før du gjør dette, for de vil miste alle kunnskapspoeng o.l. som de har fått siden sist gang du lagret.

Trenger du mer hjelp er det bare å spørre. :D

Skrevet

Takk for hjelp så langt. Har kommet litt videre. Nå har ihvertfall begge to jobb. Spør nok mer etter hvert om det er greit. :)

Skrevet

Kan man egentlig spille The Sims sammen over et lokalnettverk? Det kunne blitt litt moro... :)

Skrevet

Enig i at det hadde vært moro, men det kan man dessverre ikke. Derimot kan du spille The Sims Online. Dette er et spill hvor alle har hver sin sim. Det spilles over nettet og er foreløpig ikke lansert i Norge, men det finnes det veier rundt :)

Spillet koster 10$ i mnd å abonnere på og du må være relativt god i engelsk for å kunne snakke med de andre som spiller. Det er hysterisk morsomt, synes i alle fall jeg. Dersom du er interessert i å få vite mer kan du lese på mer på de offisielle sidene eller sende meg en PM.

Skrevet

Sikkert ikke pent av meg å gi deg jukse triks... men du får det alikevel :lol:

trykk Ctrl + Shift og du får opp en linje, i den kan du skrive rosebud og du får ekstra penger :lol: skriver du gjentatte !;!;!;!; får du masse mere penger :-)

:briller:

Skrevet

trykk Ctrl + Shift og du får opp en linje, i den kan du skrive rosebud og du får ekstra penger :lol: skriver du gjentatte !;!;!;!; får du masse mere penger

Må hun ikke skrive rosebud !;!;!;!; ?

Skrevet

Alle tips er bra.. også juksetips... :sjarmor:

Skrevet

Må hun ikke skrive rosebud !;!;!;!;

Nei, hun skriver bare rosebud første gang. Etterpå holder det med !;!;!;!. For hvert utropstegn gjentas siste juksekode. Se forøvrig mitt juksetips lenger opp. Personlig synes jeg likevel det er mest gøy når man ikke jukser, litt av poenget med spillet har blitt borte, men det er godt å ha muligheten.

Skrevet

Ja, det begynner å bli en stund siden jeg spilte Sims.... (bortsett fra online da, der er jeg hekta!). Takk for at du rettet opp misforståelsen min :)

Skrevet

Hvorfor kommer det ikke opp noe sted å skrive rosebud når jeg trykker på Ctr og shift? Holder de inne på likt.. :roll:

Skrevet

Prøv Ctr + Shift + C (samtidig, ja). :)

Skrevet

Takk, da fikk jeg opp linjen. Men jeg fikk en melding som sa "Sorry! No such cheats!". :(

Hvor mye penger er det egentlig vanlig at man har igjen hele tiden? Har nå litt over 6000 igjen (begynte med 10000 tror jeg). Kanskje på tide å bygge litt på huset da, så skjer det kanskje litt mer? Synes det er litt kjedelig nå.. de bare sover, spiser, ser på TV, dusjer, går på do og drar på jobb. :roll:

Har forresten en familie med en mann og en kone.

Skrevet

Synes husbyggingen virker vanskelig jeg.. er liksom så lite plass i huset jeg har nå.. Er det sånn at man ikke kan flytte en dør når man først har plassert den? Ser ikke sånn ut for meg... hadde vært fint om man også kunne flytte på rominndelingen... Noen som har noen byggetips til meg? :)

Skrevet

Jeg husker i allefall at i begynnelsen før en eller annen expansion pack så var det klapaucius som var juksekoden for penger, så du kan prøve den istedet. Du kan slette dører og alt som du vil, bare gjør som om du skulle kjøpe en dør, men trykk ctrl når du klikker over døren så slettes den. Evt kan du bare bygge veggen rett oppå døren, så slettes den automatisk.

Du kan slette og bygge nye vegger som du vil. I begynnelsen har du gjerne bare råd til et par rom, men etterhvert bygger du større og gjerne en etasje til. Man må ha et eget baderom i og med at simmene ikke vil gå på do eller dusje med tilskuere. Det er også lurt å ha et eget soverom, eller i allefall la dem sove i et rom hvor det ikke er telefon, for de vekkes av den når den ringer om natten. Hvis du bygger en peis, husk å ha god plass rundt hele for ellers tar tingene fyr, du kan ikke engang ha et bilde hengende på veggen rett ved siden av peisen. Røykvarsler er uansett lurt Samboeren min spilte The Sims og tente peisen før han dro på jobb, og i og med at han ikke hade røykvarsler og ikke selv var hjemme til å ringe brannvesenet brant hele huset ned. Simmene blir glade jo større plass de har, jo finere og dyrere møbler de har, jo lysere det er i rommet (vinduer) osv. De liker ikke søppel og ting som er i stykker. En ting som er lurt er å ha en fin hage med mange blomster og trær. Hagen er nemlig det siste stedet de er innom før de går på jobb, og hvis de ikke liker hagen sin vil "room-scoren" være langt nede mens de er på jobb, og de får kanskje ikke forfremmelse.

Det er mer moro med Sims når du har noen expansion packs, da kan du dra på ferie, til byen, du kan få et kjældyr, dra til Hollywood og bli filmstjerne eller drive med magi. I begynnelsen går det litt tregt når huset er lite og sparsommelig møblert, etterhvert kjøper man flere ting som simmene kan holde på med, og mye av tiden går også med til å bli bedre på jobben. La ekteparet ditt få et barn f.eks., hold en diger fest.

Gjest Anonymous
Skrevet
Takk' date=' da fikk jeg opp linjen. Men jeg fikk en melding som sa "Sorry! No such cheats!". :( [/quote']

Det gjør det ofte. Følg med på hvor mange penger du har igjen.

Når du bruker "Rosebud/Klapaucius" får du ikke feilmelding. Det får du derimot om du bruker !;!;!;!;!; Da trykker du bare enter flere ganger, og får mer penger for her gang. Praktisk, egentlig.

Det kommer an på om simmene dine har jobb, om du har handla til huset, om de har hushjelp og hva og hvor mye de spiser.

Straks tilbake med linker til deg!

Skrevet

Jeg sitter her og ler! Utrolig tidig! Synes det høres vanvittig gøy ut med Sims, og må le av at voksne folk kan sitte og bekymre seg over at Simmene kjeder seg... :hoho:

Er dette et spill man kan kjøpe? Er stygt redd for at hvis jeg kjøper det, så ender jeg bare opp med å sitte som et vrak foran pcen... Dette høres nemlig ut som å leke mor, far og barn som i gamle dager!

Skrevet
Jeg sitter her og ler! Utrolig tidig! Synes det høres vanvittig gøy ut med Sims, og må le av at voksne folk kan sitte og bekymre seg over at Simmene kjeder seg... :hoho:

Er dette et spill man kan kjøpe? Er stygt redd for at hvis jeg kjøper det, så ender jeg bare opp med å sitte som et vrak foran pcen... Dette høres nemlig ut som å leke mor, far og barn som i gamle dager!

Ja, det kjøpes der hvor alle andre PC-spill kjøpes (finnes forøvrig også til PS2, X-box o.l., men er ikke like morsomt der). Du må ha The Sims eller The Sims Double Deluxe i allefall, utover det finnes det mange expansion packs hvor du får nye muligheter med spillet ditt. I tillegg finnes det en masse sider på nettet hvor du kan laste ned ting og tang til spillet ditt. http://thesims.ea.com er et greit sted å begynne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...