AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #1 Skrevet 7. april 2012 Skal i møte på tirsdag, bl.a. med en franskmann som heter Jean-Marie til fornavn. Jeg har aldri hatt fransk på skolen eller snakket fransk, noen som vet hvordan dette navnet skal uttales? Regner med han presenterer seg, men jeg får fnatt av å ikke vite hvordan jeg skal si navnet hans!
Torture Skrevet 7. april 2012 #2 Skrevet 7. april 2012 Jeg er ikke sikker, men det første som slo meg var "Shjan-Marih"? Bare slapp av, han presenterer seg vell og da får du høre hvordan han uttaler navnet sitt.
kaprifolen Skrevet 7. april 2012 #3 Skrevet 7. april 2012 Sjån-marI, tror jeg? Med trykk og "stigning" på i-en. 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #4 Skrevet 7. april 2012 Han heter ikke tilfeldigvis "Le Pen" til etternavn? Hvorfor er det så mange franske menn med kvinnelige navn? Marie, Michelle, ...?
Ryvre Skrevet 7. april 2012 #5 Skrevet 7. april 2012 Han heter ikke tilfeldigvis "Le Pen" til etternavn? Hvorfor er det så mange franske menn med kvinnelige navn? Marie, Michelle, ...? Fordi de ikke er rene kvinnenavn i Frankrike? Akkurat som at man blir sett rart på om man er kvinne og heter Janne i Sverige
The Kitten Skrevet 7. april 2012 #6 Skrevet 7. april 2012 Fordi de ikke er rene kvinnenavn i Frankrike? Akkurat som at man blir sett rart på om man er kvinne og heter Janne i Sverige Dessuten skrives det Michel, når det er et mannlig navn. Ikke at det spiller så stor rolle når uttalen blir lik. Jeg heter ondskapsfull i Frankrike, så jeg får rare blikk.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #7 Skrevet 7. april 2012 Takk for svar vet ikke hva han heter til etternavn, he he.
Chloe- Skrevet 7. april 2012 #8 Skrevet 7. april 2012 N-en i Jean-Marie ville jeg uttalt stummere enn de over meg. Ikke en full N, men en svak, dyp N-lyd. Æsj, nå var jeg elendig til å forklare. Men omtrent Sjåh(n) Marih om du forstår.
fruBeist Skrevet 7. april 2012 #10 Skrevet 7. april 2012 http://translate.google.com/#fr|no|Jean-Marie Klikk på høytalerikonet nede til høyre i tekstboksen, så får du uttalen 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå