AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #1 Skrevet 6. april 2012 jeg har en oppskrift fra mormor, men her står ikke noen fremgangsmåte, bare ingredienser og steketempratur. jeg har aldri laget denne kaken før, så er det noen som kan hjelpe meg litt med fremgangsmåten?
Marissa Skrevet 7. april 2012 #3 Skrevet 7. april 2012 detsoteliv.no har masse kakeoppskrifter og sikkert også fremgangsmåte på Verdens Beste
Cata Skrevet 7. april 2012 #4 Skrevet 7. april 2012 Rør smør og sukker hvitt. Rør deretter i eggeplommer, sikt i mel og bakepulver og ha i eventuell væske (noen oppskrifter har melk i seg, andre ikke). Klin utover i langpanna som best du kan (røra er temmelig seig og må gjerne smøres ut med slikkepott). Stivvisp marengsen (eggehviter og sukker). Når den er så stiv at du kan snu bollen opp ned uten at den renner ut så er den ferdig. Spre marengsmassen utover røra og strø over hakkede nøtter eller mandler. Stek ved angitt temperatur i ca. 30 minutter. (Hold øye med marengsen på toppen så ikke den blir svidd - temperaturen er jo ganske avhengig av hvilken ovn du har.) PS.: Husk bakepapir i bunnen av langpanna 3
Miss Independent Skrevet 7. april 2012 #5 Skrevet 7. april 2012 Jeg gjør som Cata over her Det værste med hele kaka syns jeg er å smøre ut røra på brettet.. Jeg bruker en slikkepott som jeg dypper oppi varmt vann stadig, så det ikke blir så klissete. Pass på å ta litt og litt sukker i når du pisker eggehvitene. Ikke alt på en gang. Gjorde det en gang, og marengsen ble flat Husk å la kaka kjøle seg ned før du legger på kremen. Del kaken i to, smør på kremen på den ene delen, og legg andre delen oppå. "Kakefyll m/ vaniljesmak" fra Freia tror jeg, og med melk i, syns jeg er bedre enn vaniljekremen fra Piano. Den blandes så med vanlig pisket krem. Bør stå en dag i kjøleskapet før servering syns jeg. Denne er virkelig Verdens Beste!! Knall god! Namm... 1
Cata Skrevet 7. april 2012 #6 Skrevet 7. april 2012 Jepp, kakefyll med vaniljesmak - helst typen som er med koking. (Skal ta med meg tipset om å dyppe slikkepotten i varmt vann for å avklisse den.)
Gjest Vinglepetra Skrevet 7. april 2012 #7 Skrevet 7. april 2012 (endret) Jeg gjør som Cata over her Det værste med hele kaka syns jeg er å smøre ut røra på brettet.. Jeg bruker en slikkepott som jeg dypper oppi varmt vann stadig, så det ikke blir så klissete. Pass på å ta litt og litt sukker i når du pisker eggehvitene. Ikke alt på en gang. Gjorde det en gang, og marengsen ble flat Husk å la kaka kjøle seg ned før du legger på kremen. Del kaken i to, smør på kremen på den ene delen, og legg andre delen oppå. "Kakefyll m/ vaniljesmak" fra Freia tror jeg, og med melk i, syns jeg er bedre enn vaniljekremen fra Piano. Den blandes så med vanlig pisket krem. Bør stå en dag i kjøleskapet før servering syns jeg. Denne er virkelig Verdens Beste!! Knall god! Namm... Nam! Nå fikk jeg lyst på kake Endret 7. april 2012 av Vinglepetra
Kayli Skrevet 8. april 2012 #8 Skrevet 8. april 2012 Jeg lagde denne kaka nå i påsken, og har et lite tips til de som synes den er vrien å smøre utover i langpanna. Min oppskrift sier 4 ss melk. Jeg tok i litt mer, kanskje det dobbelte. Det gjorde ingen annen forskjell på kaka enn at røra ble litt lettere å fordele i langpanna!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå