Gå til innhold

Ufrivillig vekttap

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har på en to måneders periode gått ned fra 62-59 kg ufrivillig. Jeg er 169 høy. Jeg er jo ikke undervektig enda, men jeg kan se at kroppen min er blitt mer uthult (kinn, kraveben, ribbein). Dessuten har jeg mistet mine kjære pupper, og rumpa er betraktelig mindre. Og det ser ikke spesielt pent ut. Jeg har en ganske tung benbygning, så jeg har lite fett på kroppen. Dette vekttapet utgjør vel nesten 5 % av opprinnelig vekt, og ifølge en sånn legeside så regnes 5 % over en måned som alvorlig vekttap. Men så er det jo to måneder som angår meg.

Jeg er 99% sikker på at vekttapet ikke kommer av sykdom, men av at jeg i det siste har hatt dårlig matlyst. Matlysten har vel kommet av at jeg har hatt det litt turbulent i det siste, men det er absolutt ikke noe å syte over. Jeg er bare litt skjør.

Så! Er det grunn å dra til legen når jeg ikke er direkte undervektig, og grunnen til vekttapet er dårlig matlyst pga. noe som ikke er noe viktig i den store sammenheng?

Det påvirker selvtilliten min også, føler avsky når folk klemmer meg, tar osv. Føles ut som de tar på bein, og at de synes det er litt gyselig.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men er 3 kilo så innmari mye og skremmende da? Man kan jo miste vann som tilsvarer 2-3 kilo. Er du sikker på at det vises så veldig på deg, eller kan det være psyken som spiller deg et puss? Så lenge du ikke raser videre ned i vekt og ellers føler deg frisk tror jeg ikke det er noen stor fare for verken undervekt eller helsefare. Hvis du derimot fortsetter å ha så lite matlyst over lengre tid at du går ned i vekt, burde du snakke med legen. Mat må man ha uansett om man skal opp, ned eller være stabil i vekt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan variere opptil 2-4 kg fra dag til dag, uten at det har skjedd noe spesielt.. :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet

Godt du får luftet det du tenker og føler her da :)

Og det blir nok bra igjen. Du får passe på å spise mat som du liker. Så kommer du nok opp til normalen igjen :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ligget på 62 kg i over et år, helt til nå, så jeg vil nok si at 3 kg er ganske mye i forhold til kroppen min. Jeg får bare vente og se.. Er bare så trist å gå ned én cup ufrivillig.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...